Gå til innhold

Koldtbord til den store nyttårsfesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan komme med noen tips til hva vi kan servere på den store nyttårsfesten?

Vi blir omlag 18-20 folk, og har bare en komfyr så det er begrenset hvor mye vi kan servere av varm mat... Mye må altså lages på forhånd, og endel skal tas med av forskjellige gjester som har sagt jeg bare kan si ifra om de skal lage noe.

Til nå har jeg bedt ei lage en pai som skal servers kald, og jeg og mannen skal steke karbonader, lage eggerøre og sette opp ostefat. Tilbehør som rundstykker, salat og potetsalat regner jeg med å få noen til å lage også.

Hva mer kan vi servere som er enkelt og greit, og mettende og godt?

Vi bør vel egentlig ha så mye at det holder til frokost 1. januar også, er en god del som skal overnatte...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Kjøttpålegg av ulike slag.

Reker

kylling

og alt mulig annet som finnes på koldtbord :wink: som jeg ikke husker akkurat nå :ler:

Skrevet

Røkelaks

Gravlaks

Cabaret

Røkt skinke

Waldorfsalat

Skrevet
Røkelaks

Gravlaks

Stakkars laks!

Er ikke akkurat så glad i de to der jeg, og det er ikke mannen heller... Men hvis jeg får en av de andre til å ta det med så kan jeg jo kanskje få den personen til å ta med ev. rester hjem igjen også...

Cabaret og Waldorfsalat var bra tips, og kylling tror jeg i alle fall vi skal ha... Siden vi skal ha ost og eggerøre passer det jo fint med forskjellige typer spekeskinke, salami osv ved siden av også, og kanskje en slik juleskinke som kan skjæres opp til pålegg...

Hm..

Åssen oster er gode da? Og hva bør vi ha ved siden av osten? Kjeks og druer og litt paprika og mandarinbåter, noe mer?

Skrevet

utenom det som allerede er sagt :

ulike kalde pastasalater

spekemat

Skrevet

Ah... Pastasalat :)

Det MÅ vi ha! Har aldri laget det jeg (!!!), men kjøper det stadig i kantina på joben...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...