Gå til innhold

vannvekt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gudinna
Skrevet

Jeg holder på å slanke meg, og merker at hvis jeg går på "en smell" en helg, så veier jeg 2-3 kilo mer på mandag enn jeg gjorde før helga. Men bare etter et par dager med trening og sunn mat igjen er jeg der jeg var.. Er dette bare vann som hoper seg opp i kroppen, pga dårlig mat?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg vil tro det kommer litt ann på hvordan du har slanket deg før du gikk på denne sprekken! om du har levd på altfor lite kalorier, slik at kroppen tror det er sultkatastrofe i verden, så suuuuger kroppen til seg alt den får i seg om du plutselig spiser mye. siden den ikke vet når neste gang den får mat er. men om du har hatt en sunn slankekur, så er det nok bare vannvekt ja- jeg har en følelse av at denne sprekken innholdt søtsaker og/ eller usunn mat? og da får du jo i deg mer salt enn du får på slankekuren, så det binder jo vannet i kroppen mye! ;)

Endret av NozMonster
Skrevet

Veiedager på mandager burde vært bannlyst! Hehe...du burde veie deg på fredager, da vi som oftest er sunnere og spiser mindre salt mat man-fre enn fre-søn.

Tipper du spiser litt ekstra karbs og salter i helgene, og det binder vann. Forsvinner temmelig raskt når du går tilbake til vanlig kost.

Gjest Gudinna
Skrevet

Takk for svar! :)

Ja, det gjelder både salt mat og godteri. Denne helgen var det også en del alkohol.. Når jeg har sånne helger tenker jeg "åneeii, nå har jeg ødelagt skikkelig for meg selv!!" Men så er som sagt vekta der den var bare etter et par dager. :)

Jeg veier meg som regel bare fredager ja, for å få en god start på helga. Men noen ganger blir det flere dager i uka.. Klarer rett og slett ikke la vær noen ganger :biggrin:

Skrevet

Takk for svar! :)

Ja, det gjelder både salt mat og godteri. Denne helgen var det også en del alkohol.. Når jeg har sånne helger tenker jeg "åneeii, nå har jeg ødelagt skikkelig for meg selv!!" Men så er som sagt vekta der den var bare etter et par dager. :)

Jeg veier meg som regel bare fredager ja, for å få en god start på helga. Men noen ganger blir det flere dager i uka.. Klarer rett og slett ikke la vær noen ganger :biggrin:

Hehe :) Vel det er bra at vannvekta forsvinner raskt. Jeg kan gå opp 3 kilo på spisedag jeg! Men det er borte etter en dag eller to :jepp:

Skrevet

Hehe, jeg er akkurat slik som deg Gudinna :)

En typisk skjeieut-helg blir slik; Fredag - 57. Mandag - 59. Onsdag - 57.

Nå prøver ikke jeg å gå ned i vekt, spiser bare normal sunn kost på hverdagene.

Det hender at jeg får forferdelige poser under øynene på mandagene om jeg har spist altfor mye som binder salt.

Bruker da "Antisalt", et kosttilskudd som inneholder magnesium. Det er vanndrivende og hjelper cellene i kroppen med å gjenopprette balansen.

Er også veldig kjekt å ha i sammenheng med mens ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...