Gå til innhold

Hvilken concealer og mascara kan dere anbefale meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en ny concealer som har god dekkevne(men enda ser naturlig ut), og har longwear-effekt. Mascaraen jeg bruker nå gir meg "panda"-effekten etter en halv dag og smitter hvis jeg kommer borti vippene, så jeg må ha en som gir et mer "tørt" resultat(hvis dere skjønner), uten å drysse. Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trenger en ny concealer som har god dekkevne(men enda ser naturlig ut), og har longwear-effekt. Mascaraen jeg bruker nå gir meg "panda"-effekten etter en halv dag og smitter hvis jeg kommer borti vippene, så jeg må ha en som gir et mer "tørt" resultat(hvis dere skjønner), uten å drysse. Tips? :)

Concealer: Jeg bruker kanebo sine produkter i Sensai-serien på concealer, fundation og pudder, og det er BEST! (Litt dyrt, men absolutt verdt pengene.)

Mascara: Dette kan du spørre damene i parfymeriet om, men den til Dior som heter "Diorshow" eller noe sånn, og har svart design med sølvskrift er veldig går på dette punktet!

Skrevet

Av hudprodukter foretrekker jeg mineral-makeup (føler det ikke tetter igjen porene og er best for huden) Jeg elsker concealeren til GloMinerals... denne

Den dekker veldig bra, men smelter inn i huden og ser naturlig ut. Kjøpte den i mars og har brukt hver dag siden - og først nå trenger jeg ny, så den er drøy! Bestilte forøvrig ny fra coverbrands i forrige uke og fikk pakken i posten etter 36 timer - så kjempefornøyd med det også!!

Av mascara elsker jeg lancome precious cells, Gir flott resultat og drysser ikke! Den er også tårefast, men er lett å fjerne med vann! Under bruker jeg base fra f. eks estee lauder eller chanel (gjør at mascaraen sitter bedre, legger seg penere og at øyenvippene ikke blir så tørre og slites like lett :)

Skrevet

Verdens beste concealer for mitt vedkommende er MAC studio sculpt concealer. Den kommer i en krukke, har super dekkevne og varer frem til jeg tar den av. Den *kan* bli kakete hvis man bruker for mye fordi det skal så lite til for å dekke. Jeg bruker enten en detaljebørste (eyelinerbørste/liten malebørste) eller en stor fluffy børste.

Favorittmaskara er max factor masterpiece max som gir volum og lengde uten å se unaturlig og klumpete ut. Jeg bruker også denne når jeg trener og den tåler Bergensvær :P

Skrevet

Beste concealer jeg har prøvd- og som jeg er trofast mot- er YSL "Touche Eclat".

Beste mascra: dior "diorshow" eller lancome "hypnose"

Gjest redstar
Skrevet

Mac sin concealer bruker jeg og ellers er jeg fornøyd med Dior mascaraen:)

Skrevet

Bruker ikke concealer, men elsker Clinigue high impact curling mascara. Den tåler all slags vær og tårer, men vaskes lett vekt ved varmt vann. Gir både naturlig og fyldig resultat ettersom hva man ønsker.

Skrevet

Concealer kan jeg ikke hjelpe deg med, men jeg følger med her siden jeg også trenger tips til det.

Mascara kan jeg delvis hjelpe med. Jeg har også slitt med å finne en mascara som ikke får meg til å se ut som en overarbeidet prostituert etter et par timer. Så langt har jeg funnet ut at Kanebo Sensai 38c mascara holder veldig bra. Den forsvinner ikke før du vasker den vekk med vann på 38 grader. Ulempen er at den (for meg)har alt for tjukk/klumpete konsistens og har for myk og kort børste, slik at den er veldig knotete å påføre. Kommer ikke godt til mellom vippene slik at du bare maler tjukt på aller nederste delen av vippene og klistrer dem sammen om du ikke er flink...

Den andre mascaraen som funker for meg er TheBalm Two Timer. Den holder også veldig godt, men kan være tidkrevende å påføre.

Begge disse må jeg bruke slik vippebørste for å skille vippene igjen etter jeg er ferdig med påføringen.

Skrevet

Concealer: Nyx concealer in a jar (jeg bruker først oransje for å dekke de veldig blå ringene mine, så en som passer hudfargen min). Dekker kjempegodt, latterlig billig, superdrøy i bruk og setter seg ikke i de fine linjene.

Mascara: Mavala vannfast mascara. Veldigveldig vannfast (jeg jobber ute og ikke engang høststormene kan hamle opp med denne :fnise: ), men ikke vanskelig å få av med sminkefjerner.

Skrevet

Jeg bruker denne concealeren. Elsker den! Også bruker jeg False Lash Effect fra max factor. Synes den er veldig god :)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg følger litt med i denne tråden, siden jeg leter etter en god maskara. Har brukt Diorshow i mange år siden jeg synes den gir perfekte vipper, men synes den smitter av litt under øynene.

Ellers bruker jeg YSL Touche Eclat concealer, og den har jeg vært fornøyd med.

Fikk Maxfactor False Lash i gave, men den synes jeg er helt fryktelig. Den drysser, og i tillegg får den meg til å klø i øynene, og det har jeg aldri opplevd før.

Tror jeg kanskje skal teste ut Kanebo eller Clinique denne gangen.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

En av få mascaraer jeg liker er L'Oreal Voluminous, denne har jeg brukt i årevis. Jeg er ekstremt kresen på mascara, og vil ha volum, holdbarhet og en kost jeg liker. Det er mulig du hater den da, siden vi alle er ulike. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...