Gå til innhold

Har jobbtilbud uten buss-stopp i nærheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et jobbtilbud et sted hvor jeg virkelig kunne tenkt meg å jobbe. Det hadde ikke bare gitt meg bredere erfaring, men det er også et kjent merke i mote-industrien så det hadde jo sett bra ut på CVn.

Først må jeg ta en evt buss som tar 40-45 minutter. Deretter må jeg gå fra dette buss-stoppet i 15-20 minutter for å nå frem til bygget som ligger i et industriområde uten mye tilgjengelig. Det er en bomvei i enden av veien så det er ikke så sentralt.

Hadde dere tatt denne jobben ? Jeg tenker jo at 1. jeg får frisk luft om mårran 2. Går sikkert ned et par kilo og 3. Får erfaring, likevel irriterer det meg. Evt kjøpe meg en sykkel og plassere den et sted men den kan jo bli stjålet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg virkelig ville hatt jobben, og tenkte den kunne vært nyttig, da hadde jeg tatt den.

Skrevet

Jeg hadde tatt jobben.

Reiseveien er ikke lang i det hele tatt, jeg bruker fort mer tid enn dette med bil gjennom Oslo hvis jeg reiser på et uheldig tidspunkt.

Du har ikke mulighet for å kjøpe deg en billig, liten bil da? Arbeidsplasser som ligger desentralt har ofte gode parkeringsmuligheter. Ellers synes jeg ikke 20 minutter gåtid er noe særlig i det hele tatt, bare en fin måte å våkne litt på om morgenen eller etter jobb. Kjøp deg et par gode joggesko og ha sko til skift på jobben.

Skrevet

Jeg er sikkert 30 år eldre enn deg og takket ja til en vaskejobb. Gå til bussen tok ti minutter, ventetid cirka 2-5 min. Bussreisen tok 25 min. Deretter bussbytte, og korresponderte de ikke, måtte jeg vente en halv time eller ta en annen buss som tok halv time. Var jeg heldig rakk jeg bussen jeg skulle bytte til og den tok ti minutter. Vel fremme et kvarter å gå.

Til en vaskejobb. 55 minutter hvis jeg var heldig, i all slags vær. Det må sies at dette var en ekstrajobb og bare par ganger i uka, men jeg gjorde det for å tjene litt ekstra.

En venninne kunne få jobb på samme sted, men hun takket nei. Det var for mye buss for henne. Jeg har evnen til å slappe av, men må innrømme at det var strevsomt til tider, spesielt på vinteren.

Men er det en jobb du vil ha, ville jeg takket ja. Du kan bruke tida på bussen til mye, meditere, tenke, høre på musikk, skrive notater, lese korrektur osv.

:)

• Liker 1
Skrevet

Har du VIRKELIG lyst på jobben og den kan gi deg mer erfaring, burde reiseveien ikke ha noe å si.

Skrevet

Har 5 min gange, 5 min buss - bussbytte,nye 45 min + 10-15 min gange til jobb. Synes ikke det er stress.

Skrevet

Først må jeg ta en evt buss som tar 40-45 minutter. Deretter må jeg gå fra dette buss-stoppet i 15-20 minutter for å nå frem til bygget som ligger i et industriområde uten mye tilgjengelig. Det er en bomvei i enden av veien så det er ikke så sentralt.

15-20 minutter er jo ikke lenge å gå. Og du slipper å bytte buss/bane/tog. Overganger skaper mye frustrasjon og forsinkelser for oss som er avhengige av det. Man har mye bedre kontroll på tiden når man går.

Skrevet

Takker for svar.

Ja det er vel ganske normalt å ha rundt 1 time. Jeg fikk vite idag at det går en fast buss for ansatte fra togstasjonen til firmaet, siden det er litt uti gokk. Istedetfor buss er det 15 med tog, og fra den stasjonen kjører bussen 1 gang om morgenen og 1 gang om ettermiddagen.

Kjekt!

Uansett, takk for meldingene, jeg skal ikke være kresen heller, er jo en ypperlig stilling som jeg kan lære mye i.

Skrevet

jeg hadde en jobb en gang der jeg først måtte gå 20 min, så buss i 20 min, så gå i 10 min :P gikk jo greit det!

Bare litt verre på veien tilbake, for da er de siste 20 min i oppoverbakke, og det er ikke så gøy etter jobb... men fikk alltids noen til å hente meg xP

ellers kan du jo ha sykkel. Har du sykkellås så kan du jo låse den fast!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...