Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å lage en åpen gruppe på Facebook for folk på mitt hjemsted der vi kan bytte tjenester. F.eks. hvis noen trenger hjelp til snømåking, vanne plantene deres når de er på ferie, gå tur med hunden, mate katten, klippe plen, kjøre noe med tilhenger osv. Jeg tenker meg samme type greie som de sidene der man kan kjøpe/selge/bytte.

Hvordan gjør jeg dette? Rent praktisk skal jeg nok få til å lage siden, men gruppa skal jo være åpen og folk styrer selv hva de legger ut og svarer på. Hvor ligger mitt ansvar? Hva om noen tilbyr eller etterspør ulovlige tjenester? Blir det mye administrering rundt ei sånn gruppe tro? Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

Ditt ansvar er helst å rydde opp i spamming, passe på at folk ikkje blir mobbet/trakassert/plaget av andre, evt. slette innlegg og personer fra gruppa, holde orden, hindre folk i å dytte opp sin annonse konstant slik at den ligger på toppen, etc. Ein god ide er å "ansette" noen pålitelige admins når gruppa vokser i størrelse, slik at det er fleire som kan holde ro og orden.

Skrevet

Takk for svar! :)

Så da kan ikke jeg holdes ansvarlig dersom noen tilbyr f.eks. seksuelle tjenester? Jeg vil jo såklart slette sånt på sekundet om/når jeg ser sånt, men jeg kan jo ikke holde oversikt over alt hele tida.

Lurt tips med å dele admin-oppgaven.

TS

Gjest Apophis
Skrevet

Du kan nok ikkje holdes ansvarlig for det, men om folk gjør det bør annonsen slettes så fort som mulig og personen sparket ut av gruppen. Det er bare til å si til medlemmene på info-sida i gruppa at om snusk og ulovligheter dukker opp, så får det enten rapporteres til FB eller sende ein PM til ein admin slik at det blir slettet så snart som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...