Gå til innhold

Hvilke bøker liker din leseglade jente på 6-10 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskrifta sier så lurer jeg på hvilke bøker barnet ditt liker å lese. Vi har liksom lest "alt" her hjemme, føler jeg, så vi trenger litt påfyll!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men jeg leste mye som barn, og bøker går ikke ut på dato. Har hun lest frøken detektiv? Bobsey barna? Septimus Heap (de er av nyere dato)? Narnia-bøkene? Dra på biblioteket og la henne finne bøker selv, det er masse bra.

• Liker 1
Skrevet

Harry Potter, Den uendelige reisen, Astrid Lingren, Narnia-serien, frøken detektiv, TL-klubben bøker (jeg vet ikke om den finnes lengre, men mine gamle funker enda)

• Liker 1
Gjest halebein
Skrevet

Mine favoritter på den tiden var "Ponnygjengen", Frøken Detektiv, Barnevaktklubben (fra TL-klubben) og bøkene fra Barbro Lindgren (Husker ikke hva de het), Matilda av Roald Dahl :) Mulig å finne på biblioteket eller brukthandel.

• Liker 1
Skrevet

jeg var (og er fortsatt) lesehest. Noe av det koseligste jeg visste var å dra på biblioteket å finner bøker. Husker ikke hva jeg leste da jeg var så ung som 6 år. Men da jeg ble litt eldre leste jeg i allefall blant annet Elisabeth og Hilda serien og de som er nevnt ovenfor her. Dette er jo maaaange år siden, så det har nok kommet noe nytt som er "kult" nå :fnise:

Skrevet

Nifse Nella og Rampete Robin er en slager her i huset, for å ikke glemme - hold deg fast - Bibelen (:overrasket:) Barnebibel altså, visstnok utrolig spennende.....Ellers; Gubben og katten og Mormor og de 8 ungene...og bøker fra Pennyklubben ;)

Skrevet

Anne fra Bjørkely (min absolutte favoritt fra jeg var 7 til 12!), bobseybarna, frøken detektiv, 5, Maria Gripe, TL-klubb bøker (får du sikkert for en slikk og ingenting på finn!), "historien om"-bøker, Roald Dahl, Harry Potter, Donald-pocket, Svein og Rotta.

• Liker 1
Skrevet

Vaffelhjerte, Tonje Glimmerdal, Mamma Mø, Eva & Adam

Skrevet

Da jeg var ti leste jeg alt av pennyklubben-bøker :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...