Gå til innhold

Mulig det blir brudd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere vet er jeg forlovet med gutten min. Nå har jeg blitt usikker. Saken er den at jeg savner veldig hjemstedet mitt. Kunne tenkt meg å flytte tilbake dit en gang. Jeg har hatt utallige diskusjoner med ham om dette. Han holder på sitt gang på gang. Det han vil er at jeg skal flytte tilbake til mitt hjemsted siden det betyr så mye for meg. Men da blir det slutt mellom oss. Han misliker hjemstedet mitt av en eller annen grunn. Han skylder på en person som han ikke liker bor der, som bare er en bekjent. Dette gjør meg opprørt. Han sier det blir jo trist om vi da skal gå fra hverandre. Men han vil jo at jeg skal ha det bra. Det varmer meg og sier mye om ham. Men samtidig føler jeg meg sviktet siden han da velger å gi slipp på meg. Jeg vil jo heller ikke tvinge ham til å bli med og flytte dit siden det byr ham så i mot. Men fordet jeg har hatt et veldig spesielt liv betyr det mye for meg å bo i min hjemby. Dere tenker sikkert at jeg bare skulle gi slipp på mitt ønske om å flytte tilbake til hjembyen min. Hadde det bare vært så enkelt :cry: Men da vil ikke jeg få det godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda, så sårt :cry:

Dette trenger dere virkelig å sette dere ned sammen og snakke ut om før dere går videre i gifteplaner.

Fortell ham alle dine grunner for å ville flytte hjem igjen og fortell ham også hvor mye han betyr for deg.

Snakk om det stedet der dere bor nå; hva er det som holder dere der kontra det å flytte.

Snakk med ham om følelser. Hva føler han for deg, hvor sterk er disse følelsene. Det samme gjelder for deg og dine følelser overfor ham.

Er de sterke nok til å takle dette så finner dere et svar dere begge kan leve med.

Er det langt fra der dere bor nå til ditt hjemsted?

Hvis ikke, kan trangen om å bo der kansje løses på en annen måte?

Lykke til og jeg føler med deg i en tung stund :cry:

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Skrevet

Det det er ikke en lett sak, nei. Vet hvordan du har det fordi jeg vil også bo mer der jeg er fra og det gjør jeg ikke nå. Jeg skal ikke gifte meg, men er samboer så forstår hvor håpløst dette er. Skulle så gjerne gitt deg løsningen her og nå, men det kan jeg dessverre ikke. Dere MÅ snakke sammen om dette. Er han absolutt ikke villig til å jenke seg men står på sitt er vel det en tankevekker vil jeg tro.

Vanskelig sak. Ønsker deg lykke til.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Det det er ikke en lett sak, nei.  Vet hvordan du har det fordi jeg vil også bo mer der jeg er fra og det gjør jeg ikke nå.  Jeg skal ikke gifte meg, men er samboer så forstår hvor håpløst dette er.  Skulle så gjerne gitt deg løsningen her og nå, men det kan jeg dessverre ikke.  Dere MÅ snakke sammen om dette.  Er han absolutt ikke villig til å jenke seg men står på sitt er vel det en tankevekker vil jeg tro.  

Vanskelig sak.  Ønsker deg lykke til.

Du sier det er en tankevekker om han ikke vil jenke seg, men hva med henne da som heller ikke vil jenke seg.

Ekteskap for meg bygger på kompromisser hele veien, og klarer en ikke å bli enig bør en vel ikke gifte seg med hverandre. Dette er tross alt noe så viktig som hvor dere skal bo, og der du vil en ting og han en annen ting. kanskje dere ikke er klar for ekteskap.

Hans ønske bør være like viktige som dine ønsker, og du kan ikke forvente at han skal gjøre noe bare fordi det er noe du vil, når han selv ikke vil. Hva som er grunnene til at han ikke vil bør ikke spille noen rolle, for hvem er det som skal bestemme hva som er gode nok grunner?

Om det er så viktig for deg å flytte tilbake til hjembygden din da bør du revurdere ditt forhold til han du er forlovet med. Han er fornuftig når han sier at han vil ditt beste, og vil derfor at du skal flytte tilbake. Han er også voksen nok å si til deg at det blir uten han.

Ta å gå inn i deg selv og finn ut hva som betyr mest for deg, for han har fortalt deg allerede hva som betyr mest for han. :wink:

Skrevet

Hun bor jo allerede i en by hun ikke vil og forsøker det. Så kan vel han også forsøke å bo en annen plass før de bestemmer seg for hvor de vil bo eller hva de eventuelt vil gjøre med forholdet.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Hun bor jo allerede i en by hun ikke vil og forsøker det.  Så kan vel han også forsøke å bo en annen plass før de bestemmer seg for hvor de vil bo eller hva de eventuelt vil gjøre med forholdet.

Hvorfor skal han gjøre noe han ikke vil? han har sagt sin mening, og hun må da ta stilling til hva hun vil gjøre med det. Det er en ærlig sak, og en kan ikke tvinge noen til å gjøre noe mot deres vilje. En får helle da ta å gjøre det beste ut av den situasjonen en er i, og forholde seg til den.

Hva hun da velger å gjøre blir opp til henne.

Skrevet

Nei, har vel ikke sagt han skal tvinges til noe jeg.

Selvfølgelig, om han setter seg på bakbena og absolutt ikke vil forsøke så er det lite å gjøre med det, så får hun ta et valg: Dra eller bli. Det kan ikke være noe særlig for han å vite at hun egentlig ikke vil bo der men er der kun for han og ofrer mye for det, men kanskje han ikke bryr seg om det og bare er glad til. Hva vet jeg. Synes de burde prate sammen og finne en løsning, om det går an.

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Jeg skjønner ikke selv med min beste vilje hvordan du kan planlegge bryllup når dere ikke kan bli enige om såpass grunnleggende ting som bosted først. Når du sier at du ikke kan bli lykkelig noe annet sted enn ditt hjemsted, hvor går veien da?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Nei, har vel ikke sagt han skal tvinges til noe jeg.  

Selvfølgelig, om han setter seg på bakbena og absolutt ikke vil forsøke så er det lite å gjøre med det, så får hun ta et valg: Dra eller bli.  Det kan ikke være noe særlig for han å vite at hun egentlig ikke vil bo der men er der kun for han og ofrer mye for det, men kanskje han ikke bryr seg om det og bare er glad til.  Hva vet jeg. Synes de burde prate sammen og finne en løsning, om det går an.

Ut i fra som jeg leser det vil han at hun skal være lykkelig, så på meg virker det ikke som han er glad til.

Tror du behøver å lese innlegget en gang til, og litt mer objektivt denne gangen.

Skrevet

Har lest innlegget jeg.

Tenker dette er noe de bare må finne ut av selv, så jeg gidder ikke krangle med deg om det.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Har lest innlegget jeg.  

Tenker dette er noe de bare må finne ut av selv, så jeg gidder ikke krangle med deg om det.

jeg krangler ikke :wink:

Men fikk en følelse av at du bare så henne i dette, og ikke han.

og ja det er de to som må finne ut av dette.

Skrevet

Neida, jeg skjønner begge det gjør jeg. Utrolig vanskelig situasjon. Håper de finner ut av det.

Skrevet
Kan jeg spørre hvor gammel du er?

Hva har det med saken å gjøre? Insiunerer du noe?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Neida, jeg skjønner begge det gjør jeg.  Utrolig vanskelig situasjon.  Håper de finner ut av det.

Enig med deg. :wink:

Skrevet

Du sier det er en tankevekker om han ikke vil jenke seg, men hva med henne da som heller ikke vil jenke seg.

Jeg har faktisk jenket meg. Hjemstedet mitt betyr veldig mye for meg. Likevel satset jeg og flyttet etter hans ønske. Nå som jeg har bodd her, vet jeg at jeg en gang vil tilbake til mine hjemtrakter.

Ekteskap for meg bygger på kompromisser hele veien, og klarer en ikke å bli enig bør en vel ikke gifte seg med hverandre. Dette er tross alt noe så viktig som hvor dere skal bo, og der du vil en ting og han en annen ting. kanskje dere ikke er klar for ekteskap.

Kansje vi ikke er det !

Hans ønske bør være like viktige som dine ønsker, og du kan ikke forvente at han skal gjøre noe bare fordi det er noe du vil, når han selv ikke vil. Hva som er grunnene til at han ikke vil bør ikke spille noen rolle, for hvem er det som skal bestemme hva som er gode nok grunner?

Om du leste innlegget mitt nøye ser du at jeg har skrevet at jeg ikke ønsker at han skal flytte mot sin vilje heller. Er såpass glad i ham og ikke så egoistisk at jeg blåser i hva han ønsker!

Om det er så viktig for deg å flytte tilbake til hjembygden din da bør du revurdere ditt forhold til han du er forlovet med. Han er fornuftig når han sier at han vil ditt beste, og vil derfor at du skal flytte tilbake. Han er også voksen nok å si til deg at det blir uten han.

Ja det får jeg. Han sier også på det viset hva han da føler for meg! Han har alltid visst at jeg er ganske knyttet til hjemstedet mitt. Jeg finner det ikke så jævla voksent at han først nå etter 5 år sier dette.

Ta å gå inn i deg selv og finn ut hva som betyr mest for deg, for han har fortalt deg allerede hva som betyr mest for han. :wink:

At det er ikke meg.

Skrevet
Jeg skjønner ikke selv med min beste vilje hvordan du kan planlegge bryllup når dere ikke kan bli enige om såpass grunnleggende ting som bosted først. Når du sier at du ikke kan bli lykkelig noe annet sted enn ditt hjemsted, hvor går veien da?

Derfor er alle planer lagt på is.

Gjest Madam Felle
Skrevet

At det er ikke meg.

Beklageligvis så har han egentlig sagt det, i alle fall slik jeg tolker det ut i fra det du skriver. . At du ikke er det som betyr mest for deg, og det kan jeg forstå er sårende. hadde jeg vært deg ville jeg tenkt meg om før jeg hadde gått videre med denne mannen.

Ingen lett situasjon du er oppe i, og jeg håper det løser seg på best mulig måte for deg.

Skrevet

kand er ikke flytte til et sted i nærheten? Kanskje nærmeste by? Såpas nærme at du kan ta deg en kjøre tur å besøke venner og slekt når du får lyst...

Skrevet

Jo hadde det bare vært så såre enkelt. Men han vil kun bo ett sted og det er i Oslo. Han vil ikke strekke seg til å bo i nærheten av hjemstedet mitt en gang. Hadde han villet det hadde det vært greit for meg.

Saken er den at jeg ønsker å stifte familie der en gang og bare bor her nå på lånt tid på en måte. Så det sårer meg at det virker som han tar det så lettvint. Jeg sa til han at det er bedre at vi går nå da enn om vi venter om to år. Hvis jeg om to år vil flytte tilbake. Da vet jeg at han ikke vil følge med. Hans ord var følgende: Det er trist at det blir slutt,men livet går videre. Livet er ikke over for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...