Gå til innhold

Salg av brukte ting på Finn ol.

Rararara

Anbefalte innlegg

Jeg kikker ofte på Finn.no, slagssider på Facebook osv, og det er enkelte ting jeg stusser litt over.

F.eks er det mange som ikke vil nevne noen pris i annonsen eller de vil at man skal by på den? Hva er fordelene til selger med det? For meg virker dette ekstra knotete og jeg selv ville ikke tatt et impulskjøp her iallefall.

Mange priser også varene utrolig høyt! Det er selvfølgelig opp til hver enkelt å sette sin egen pris på varen, og opp til kundene om de vil kjøpe..

F.eks ser jeg folk som selger brukte barnevogner som er 2009 modell for 6000,- når man får en ny av samme type på tilbud til 6900,-

En vare så jeg var priset til 50 kr under butikkpris (den kostet ikke mer enn 400 i utgangspunktet da) fordi den ikke var brukt, bare prøvd på for så å ligge i skapet i 1. år.

Kan få godpris på mye også selvfølgelig, og selvfølgelig er det også ofte kundene som er kravstore..

Da jeg solgte sofaen min for 500 kr (tilsvarende var priset til 2000-3000,-) ville den første at jeg skulle kjøre den til ham. Han bodde i en by ca. 6 mil fra meg. Han kunne kanskje møte meg i sentrum, men jeg måtte selvbringe den hjem til ham.. Haha Men jeg ble da kvitt sofaen samme dag jeg la den ut for salg. ser de andre annonsene ligger ute på nett enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Jeg er blant de som handler ivrig på brukt- og loppemarkeder og følger med på prisene på en del typer produkter. Ikke minst etter loppemarkedkjøp for å undersøke hvor godt kjøp jeg egentlig har gjort. Jeg har også lagt merke til at prisene varierer veldig, både på finn og på andre bruktsider. Tror enkelte legger prisen høyt fordi de vet at det kommer til å bli pruting uansett og selvsagt vil maksimere utbyttet sitt. Helt greit det, men jeg ville i mange tilfeller sett på en selger som nærmest useriøs dersom h*n priset et brukt produkt (som f.eks en barnevogn) svært nær nypris.

Den som forlanger ekstraservice for et produkt som allerede er lavt priset har rett og slett frekkhetens nådegave... Det er bare å si nei. (Man hører om "kjøpere" som ikke vil betale selvkost for frakt på ting som annonseres under "gis bort" også :sjokkert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, utrolig hvor frekke noen kan være!

Jeg liker godt å handle brukt selv. Selv på loppemarkeder kan jo varene være priset veldig forskjellig. Vi kjøpte nylig et salongbord på loppemarked for 100 kr. Da hadde flere vært med å priset. Et helt likt bord 15 meter unna kostet 250. Ikke mye penger i utgangspunktet men bordene var like!

Noen kanskje priser sine varer høyt fordi de egentlig ikke vil selge (barnevogner og brudekjoler f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på finn.no at det er utrolig hva folk vil ha for ting. Selvfølgelig vil jeg som selger ha mest mulig, men jeg må jo bruke hodet også. Om jeg kjøpte rådyre møbler i furu for 10 år siden som bare har stått til pynt så betyr det ikke at jeg kan kreve halv pris i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de belagt med gull, tro? :gjeiper:

Endret av Greengrass
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste ville jeg ikke hatt på hytta engang. Den kan være av så god kvalitet og så italiensk den bare vil. Betaler ikke 1800 for en rosa og grønnstripete sofa. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her går glatt under kategorien "gis bort". Det er det jeg mener med at folk må bruke hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det bordet man kunne få med på den i midten har nok større verdi enn sofaen hvis jeg skal tippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste ville jeg ikke hatt på hytta engang. Den kan være av så god kvalitet og så italiensk den bare vil. Betaler ikke 1800 for en rosa og grønnstripete sofa. :fnise:

Haha, nei det er helt utrolig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg så for et par år siden, noen hadde laget et pallebord (to paller og fire hjul+ hvitmaling) som de ville ha 4000 for. Noen har funnet ut hvordan de skal tjene seg rike? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...