Gå til innhold

Kan andre se hva du driver med?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjenner en person som er veldig flink med data.

Det jeg lurer på er om denne personen kan logge seg inn på min pc via ett eller annet og se hva jeg gjør og hva jeg skriver?

Denne personen har vært på pc'en min en gang i tiden for å hjelpe meg med noe programmer og greier. Men jeg tror ikke han har lastet ned noe jeg ikke trenger eller noe..

Så hver gang jeg ser denne personen på msn for eksempel tør jeg ikke skrive innlegg her i KG av frykt for at personen skal se hva jeg skriver og hvilke sider jeg er inne på.

Kan dette skje? Bør jeg være forsiktig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at han skulle snoke på pc'en din da?

Og om det er spy-ware på maskina di, så vet nok snokeren at du er på KG, selv uten å være på msn.

Kanskje du burde få en annen datakyndig person som du stoler på til å sjekke maskina di. Eller foreta en slike nettest (husker ikke hvor man kan ta en sånnen) for å sjekke om du har noen porter åpne. Det finnes nok tester man kan kjøre for å finne spy-ware og. Jeg er ikke helt stødig på hva som finnes og hva man kan gjøre med det, men det er mulig å fjerne om det er innstallert noe snusk.

Om du er redd for snoking utenfra på maskina di, så anbefaler jeg at du leser deg litt opp på datasikring og installerer 'alarm' og kanskje en firewall.

I worst case scenario anbefaler jeg deg å formatere hele skiten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...