AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #1 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg vurderer å selge brudekjolen på Finn. Jeg har laget en informativ annonsetekst uten skrivefeil, tatt en masse bilder av kjolen (på meg) i alle vinkler og har bilder av både detaljer og helfigur. Kjolen min er nydelig vakker, men objektivt sett er den ganske tradisjonell stroppeløs. Jeg sitter samtidig her og er litt usikker. Kommer det til å gå? Man har lest så mange historier om at det er umulig å få solgt kjolen. Er det i det hele tatt vits å bruke penger på en annonnse hvis jeg uansett ikke får solgt den? Er det noen her som har prøvd å selge brudekjolen på Finn? Hvordan gikk det? Hva tror du er grunnen til at du fikk solgt, eller ikke fikk solgt? (f.eks. utradisjonell/tradisjonell brudekjole, god annonsetekst, bosted, renset/ikke renset, størrelse, lende/høyde brud, pris osv.) De som tok kontakt, hva spurte de om? Og til slutt, hva solgte du brudekjolen din for, og hvordan ble sluttprisen sammenlignet med det du hadde tenkt på forhånd? Takknemlig for alle svar.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Det er sikkert mulig, men jeg tror ikke det bør være noe man tar med i budsjettet når man planlegger. For det er ikke noen garanti. Som du sier er det viktig med gode bilder, og da mener jeg ikke de fineste bryllupsbildene men mer informative bilder (helfigur, godt lyst og fra alle vinkler). I tillegg informasjon om størrelse, om den er sydd inn/ut og ikke minst hvilken høyde den er tilpasset til. Det siste var utslagsgivende for at jeg ikke gadd å lete etter kjole på finn, jeg er ganske høy og måtte ha en lang kjole. Da er det liten vits i å forelske seg i en kjole som har tilhørt en brud på 1.50. Ta selvfølgelig også med merke, modell og hvilken kolleksjon kjolen kommer fra, samt nypris. Og ikke la overskriften være "nydelig brudekjole selges". Hvor mange er det som synes sin egen brudekjole er stygg, liksom? 1
Rainbow Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kan ikke svare så detaljert som du ønsker, så håper du får flere svar også. Jeg har nemlig ikke gifta meg, men en god venninne har, og hun solgte brudekjolen på Finn. Tror det gikk ganske kjapt. Hun hadde som deg en fyldig annonse med mange bilder, både egne "salgsbilder" og bilder fra bryllupet. Hun skrev også at kjolen enkelt kunne sys inn en str, husker jeg. Hun ble kontaktet av en entusiastisk kommende brud, som gjerne ville kjøpe, og salget var i boks. Kjolen var ganske tradisjonell, med broderier øverst og klassisk hvit farge. Så jeg har i alle fall sett at det er mulig! :-) Om ikke mange svarer holder det jo med én!
Eudyptula Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror det vktigste, i tillegg til informativ annonse og gode bilder, er å ikke prise kjolen for høyt. Det vrimler av kjoler der ute, og for de fleste kommende bruder tror jeg det er lite aktuelt å kjøpe brukt kjole som koster over halvparten av det den koster ny. Jeg kikket mye på finn før jeg kjøpte selv, og irriterte meg over ufattelig mange dårlige annonser. Noen oppgav ikke størrelse, og noen hadde sågar ikke bilde engang! 3
Lyra Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har min ute for salg nå, har en informativ tekst, bilder av kjolen både på modell og med selv, nypris og prisen jeg har satt er lav (nypris er 14000 og selger den for 4000). I mine øyne så inneholder annonsen alt den skal, og jeg har sett på ekstremt mange annonser siden vi forlovet oss i fjor sommer. Har ikke hatt den ute så veldig lenge, litt over 2 uker, men har bare fått en mail på hele denne tiden. Så det er absolutt et kjøpers marked for brukte brudekjoler altså.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har i likhet med dere irritert meg mange ganger over elendige annonser, og litt for mange ganger tenkt at endelig fant jeg drømmekjolen, før det viste seg at bruden var 165, kjolen 8-10 cm for kort. Så annonsen er jeg ganske sikker på at er bra. Men dette med pris. Kjolen min kostet 11 000 ny, og jeg tenkte egentlig å selge for halv pris 5 500, men det er kanskje for mye? Er 4 500 for mye? Regner med at prisen blir pruktet ned litt, og synes det er litt surt hvis den blir solgt for en slik og ingenting fordi jeg i utgangspunktet satt prisen lavt. Men, er vel kjøpers marked, som dere sier... Jeg har min ute for salg nå, har en informativ tekst, bilder av kjolen både på modell og med selv, nypris og prisen jeg har satt er lav (nypris er 14000 og selger den for 4000). I mine øyne så inneholder annonsen alt den skal, og jeg har sett på ekstremt mange annonser siden vi forlovet oss i fjor sommer. Har ikke hatt den ute så veldig lenge, litt over 2 uker, men har bare fått en mail på hele denne tiden. Så det er absolutt et kjøpers marked for brukte brudekjoler altså. Oj, det var få henvendelser. Har du en "typisk" brudekjole, eller en som er litt spesiell? Har du en vanlig/my brukt størrelse (36-42)? Hadde bruden som kontaktet deg noen spørsmål?
Lyra Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Den er ganske typisk brudekjole vil jeg si,det er denne. Ganske vanlig størrelse også, 38/40. Hun som kontaktet meg lurte bare på om hun kunne komme og se, og så hørte jeg aldri noe mer...
litleMeg Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Det er mulig. Jeg kjøpte min på finn.no. Det var gode bilder og god tekst. Det var mulig å få prøve kjolen før kjøp! Kjempefornøyd med kjøpet!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg vet det er andre tråder her inne om dette også, men jeg tror dette kan være alfa-omega i annonsen: *ikke formuler deg i floskler som "nydelig kjole" og "fikk masse ros for den". Alle bruder får masse ros på bryllupsdagen, og de som ikke synes bruden var fin holder kjeft. *gode bilder av kjolen i bruk. Dvs ikke katalogbilder av en syltynn og stylet modell i en frosset og kunstig stilling. Bildene må være skarpe, tatt i godt lys, med ryddig bakgrunn, helst uten brudebuketten midt foran på alle bildene. *ikke overvurder verdien - det er mange kjoler på markedet *jeg tror kjoler som skiller seg litt, men ikke for mye, ut er verdt mest i prosent av nypris. For eksempel ekstra små eller ekstra store størrelser, fordi tilbudet er mye mindre i de størrelsene. *alt for spesielle eller alt for vanlige kjoler (som det går 13 av på dusinet) er vanskeligere å få en god pris for *kjolens størrelse og din høyde er allerede nevnt - helt vesentlig *tidspunkt for annonsering kan kanskje ha noe å si. De fleste gifter seg på sommeren, og dermed er det stort tilbud på brukte kjoler en stund etter at sommeren er over. Neste års bruder har sikkert sett etter kjole en stund, men kan gjerne være i tenkeboksen på hva de skal velge: ny, brukt, Kina/e-bay? En kjole som annonseres samtidig med mange andre blir fort borte i vrimmelen.
Solstrålejenta Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kjøpte min kjole på finn for ca 7000 kr hvor ny pris var rundt 17000 kr, så det er jo absolutt mulig. Når det er sagt så bladde jeg aldri gjennom finn for å lete etter drømmekjolen, men visste allerede hvilken kjole jeg ønsket meg. Dermed søkte jeg direkte på modellnavnet til kjolen og merket. Begge deler føler jeg er veldig viktig å ha med om man skal gjøre et salg til alle de som ikke har råd til å kjøpe drømmekjolen i salong. Ellers var det viktig for meg med høyde kjolen var lagt opp til, størrelse og farge. Utover det var det ikke så mye annet som var viktig ettersom jeg var på jakt etter nettopp denne kjolen. Alltid kjekt med fine bilder da, så man ser hvordan den ser ut på andre. I tillegg var det fint med det kommersielle bildet av kjolen, så jeg kjente den igjen fra salongkatalogen.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Eksempel på hvordan annonsen IKKE burde være; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31315071 2
Kite Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Et tips er at du er ivrig med å hjelpe de som er interresert i å få prøvet kjolen. Altså tilby deg å kjøre et stykke eller lignende. Vise at du har lyst å gi "god service" selv om du egentlig ikke er en selger. Merket veldig dette da jeg leitet etter kjole på finn.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Eksempel på hvordan annonsen IKKE burde være; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31315071 Eller denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31318034 Veldig informativ!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Eller denne: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31318034 Veldig informativ! Wow, 8000 kr for en kjole der det kun er ett lite og dårlig bilde + at hverken str eller annen viktig info er tatt med. Tipper selger har problemer med å selge den...
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kjøper stadig brudekjoler på nettet og selger de videre på Finn. Selger ca 5 kjoler i året. Har aldri hatt problem med å skulle selge noen videre.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #16 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg kjøper stadig brudekjoler på nettet og selger de videre på Finn. Selger ca 5 kjoler i året. Har aldri hatt problem med å skulle selge noen videre. Men da antar jeg at du jobber litt med selve annonsen sånn at potensielle kjøpere blir nysjerrig på kjolen å har lyst til å kjøpe den.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #17 Skrevet 20. oktober 2011 Noe som ogsaa er viktig er og skrive om det er en "ekte" kjole eller en fake fra ebay bestillt fra Kina. Naar man först investerer flere tusen i en kjole, selv om den er kjöpt paa finn, vil man gjerne vite at man betaler for en original kjole. Hvis man kjöper noe og senere finner ut kjolen er fake, ville ihvertfall jeg blitt temmelig sur.
Mooria Skrevet 20. oktober 2011 #18 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har solgt 3 kjoler på Finn, fikk solgt alle i løpet av et par dager, var ingen problem å bli kvitt dem.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #19 Skrevet 20. oktober 2011 Dere som har solgt kjoler. Var det tradisjonelle kjoler eller litt spielle kjoler? Hvilke størrelser var det? Hva fikk dere for dem (og hva kjøpte dere kjolene for...)?
Kirby Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg solgte min litt spesielle (noe lik mange av de andre kjolene på Finn, men som regel den eneste eller en av få av akkurat den modellen fra det merket) i str. UK14 til 2900,-, kjøpte den brukt for 5000,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå