Gå til innhold

Hvor lenge jakter du på en jente du er betatt av ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor lang tid menn vanligvis bruker på å jakte etter en jente de er betatt av ?

Hvor lenge varer din interesse ,mange uker, mnd eller år ? Og hva skal til for at du gir opp jakten eller mister interessen for jenta ? Og bestemmer deg for å finne en annen istede ?

Jeg er redd han skal gi meg opp. Pga kommunikasjonsproblemer og gjensidig redsel for å bli avvist eller misforstått.Pga det har vi kommunikasjonsproblemer og litt anstrengt nå...Noe som er synd. Jeg savner han. Men får meg ikke til å si det til han.

Veien vidre. Hvordan blir den. Vi vet jo begge at vi er som skapt for hverandre. T.o.m fremmede folk som har sett oss sammen og bekjente kommenterer oss, er nysgjerrige og spør hvilken relasjon vi egentlig har til hverandre. De sier vi ser ut som et par og at vi ser så forelsket ut. Selv om vi ikke er et par enda .Alle ser det liksom.

Redd for hvordan dette ender. At det går i vasken.

Videoannonse
Annonse
Gjest otrivin
Skrevet

Jeg er ikke gutt så jeg vet ikke, det jeg vet er at kjæresten min ventet 1,5 år på meg :P

Gjest Katten.
Skrevet

Avhenger hvor flink hun er til å holde interessen oppe. Er hun ikke det, gidder jeg ikke mer etter en uke. Er hun det, gir jeg meg ikke før hun er min.

• Liker 1
Gjest fersk lærer
Skrevet

Avhenger hvor flink hun er til å holde interessen oppe. Er hun ikke det, gidder jeg ikke mer etter en uke. Er hun det, gir jeg meg ikke før hun er min.

Hvordan holder hun interessen oppe? Hva skal hun gjøre?

Gjest MorAase
Skrevet

En som virkelig elsker venter livet ut. Dog, en mer driftig pike kan når som helst dukke opp fra sidelinjen for å fri ham fra ensomheten og ventingen.

Gjest Katten.
Skrevet

Hvordan holder hun interessen oppe? Hva skal hun gjøre?

Det kan jeg skrive en hel bok om, som faktisk er planen min.

Basically: være uoppnåelig, men man ser fortsatt et glimt av håp.

Skrevet (endret)

Lurer på hvor lang tid menn vanligvis bruker på å jakte etter en jente de er betatt av ?

Hvor lenge varer din interesse ,mange uker, mnd eller år ? Og hva skal til for at du gir opp jakten eller mister interessen for jenta ? Og bestemmer deg for å finne en annen istede ?

Jeg er redd han skal gi meg opp. Pga kommunikasjonsproblemer og gjensidig redsel for å bli avvist eller misforstått.Pga det har vi kommunikasjonsproblemer og litt anstrengt nå...Noe som er synd. Jeg savner han. Men får meg ikke til å si det til han.

Veien vidre. Hvordan blir den. Vi vet jo begge at vi er som skapt for hverandre. T.o.m fremmede folk som har sett oss sammen og bekjente kommenterer oss, er nysgjerrige og spør hvilken relasjon vi egentlig har til hverandre. De sier vi ser ut som et par og at vi ser så forelsket ut. Selv om vi ikke er et par enda .Alle ser det liksom.

Redd for hvordan dette ender. At det går i vasken.

Kommunikasjonsproblemer kan fort ødelegge alt.

For meg er det også veldig viktig at hun vet hva hun vil og viser meg det klart og tydelig. Usikkerhet er et kjempeproblem i seg.

Jeg tenker da ikke på helt i starten av et forhold. For da er det helt normalt at begge parter ikke helt vet hva de vil.

Men når usikkerheten ikke går over med tiden, men bare ligger der og ulmer, da fungerer det ikke i lengden.

Det er altså noen kritiske faktorer slik jeg opplever det:

1. At hun er (minst) like interessert som meg.

2. At hun klarer å vise meg det i praksis. Tomt prat er verdiløst!

3. At vi klarer å kommunisere.

4. At hun virkelig vet hva hun vil og ikke viser usikkerhet.

Hvis tiden bare går, og det ovenstående ikke fungerer, da gir jeg opp henne.

Men glem ikke at dette skal og må være gjensidig. Det hjelper ikke at bare hun strekker seg lenger enn langt. Han MÅ oppvise samme innstilling og oppførsel.

Glem forøvrig heller ikke muligheten at kommunikasjonsproblemer og usikkerhet kan bety at dere egentlig ikke passer i sammen. Den berømte magefølelsen MÅ IKKE undervurderes.

Endret av Steinar40
  • Liker 3
Skrevet

Bra innlegg, Steinar.

Skrevet

Helt til jeg finner ut at hun ikke er interessert i noe seriøst :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Jeg mister raskt interessen for de som ikke viser interesse for meg. Og får jeg blandede signaler, vil jeg også miste interessen ganske raskt. Jeg har opplevd altfor mye spill og tull til å bruke energi på noe slik. Kommunikasjonsproblemer er heller ikke så veldig fristende å begi seg inn i, selvom det er klart at dette kan bedre seg etterhvert som man blir kjent.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil nok si at jeg mister interessen av en av to grunner og gir opp jakten på grunnlag av det, litt uavhengig av hvor mye tid det er:

1) Jeg merker at vi ikke passer sammen eller at vi ikke har noen form for "common ground" i det hele tatt, og at vi har forskjellige ønsker for fremtiden.

2) At hun ikke viser gjensidig interesse. For meg handler dating og forhold om tosomhet og gjensidighet, og manglende initiativ er turn off for min del.

Så det handler egentlig ikke så mye om hvor lenge, snarere om hva som skjer underveis.

• Liker 1
Skrevet

Gir opp ganske fort, men nå er ikke jeg en av de som liker å jakte heller. Hele konseptet er bare idiotisk i mine øyne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mister raskt interessen for de som ikke viser interesse for meg. Og får jeg blandede signaler, vil jeg også miste interessen ganske raskt. Jeg har opplevd altfor mye spill og tull til å bruke energi på noe slik. Kommunikasjonsproblemer er heller ikke så veldig fristende å begi seg inn i, selvom det er klart at dette kan bedre seg etterhvert som man blir kjent.

Vi er helt i starten. Nettopp hatt en flørt og vært litt intime.Var bare så koselig og han virker betatt og forelsket i meg. Alt er nytt og vi kjenner ikke hverandre.Derfor stor usikkerhet fra begge sider. Det er også en ganske stor aldersforskjell her. Hvor jeg, kvinnen er mye yngre enn han, men godt voksen. Men jeg bryr meg ikke om aldersforskjellen. Bare lurer på om det er et stort issue for han ? Og det er det han går rundt og grubler på nå?

Skrevet

Vi er helt i starten. Nettopp hatt en flørt og vært litt intime.Var bare så koselig og han virker betatt og forelsket i meg. Alt er nytt og vi kjenner ikke hverandre.Derfor stor usikkerhet fra begge sider. Det er også en ganske stor aldersforskjell her. Hvor jeg, kvinnen er mye yngre enn han, men godt voksen. Men jeg bryr meg ikke om aldersforskjellen. Bare lurer på om det er et stort issue for han ? Og det er det han går rundt og grubler på nå?

Kommer an på hvilke aldere det dreier seg om.

Skrevet

Gir opp ganske fort, men nå er ikke jeg en av de som liker å jakte heller. Hele konseptet er bare idiotisk i mine øyne.

Men er man dypt og inderlig betatt av noen. Varer vell interessen mer enn 1 uke ?

Når jeg har vært betatt av noen,skikkelig betatt har det vanligvis vart noen mnd mens jeg har levd i håpet om at det kan bli noe. Jeg har ikke mistet interessen før jeg fant ut at den andre var for passiv, til å være like gjensidig interesert. Passivitet over flere uker/mnd og liten eller ingen framgang i kontakten. Ja da mister jeg interessen. Vil jo ikke ha, noen som ikke vil ha meg tydeligvis. Har aldri gitt opp noen jeg er betatt av på bare 1 uke. Var da veldig tidlig å gi opp. Da lykkes man aldri. Om man gir opp etter så utrolig kort tid.

Menn som har vært interesert i meg. Har holdt samme interessen for meg i flere år faktisk. Så tror ikke dere svarer helt ærlig her. Har selv opplevd flere ganger at enkelte menn har likt meg i mange mange år. Selv om de vet de ikke har " sjangs" på meg. Mister de ikke interessen likevell.

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge en jakter avhenger jo av flere ting.

En som har problemer med å treffe damer vil jo selvsagt jakte mye lenger enn en som finner seg en ny uten problemer.

Og enda viktigere er tilbakemeldingene en får - om hun stadig viser interesse er hun ikke så lett å glemme.

Kan ta et eksempel fra meg selv. Har i nesten ett år vært litt småbetatt av en jente som verken er voldsomt vakker, eller har voldsomt god personlighet. Årsaken til at jeg ikke har droppet hun for lengst er at jeg har elendig selvtillitt og møter aldri jenter. Hun er en av få jeg har fått følelsen av at har vært interessert i meg og derfor synes jeg det er vanskelig å droppe henne helt når jeg "først har en sjanse". Problemet er jo også det at hun ikke pleier å vise særlig interesse (eller bare er sjenert...), så hver gang jeg har bestemt meg for å drite i hun så gjør hun jo selvsagt ett eller annet som får meg til å føle at hun er interessert igjen. :-/

Men en ting er sikkert, og det er at om jeg skulle treffe noen andre interessante, som viser mer interesse tilbake blir den som ikke viser interesse fort glemt.

• Liker 1
Skrevet

Menn som har vært interesert i meg. Har holdt samme interessen for meg i flere år faktisk. Så tror ikke dere svarer helt ærlig her. Har selv opplevd flere ganger at enkelte menn har likt meg i mange mange år. Selv om de vet de ikke har " sjangs" på meg. Mister de ikke interessen likevell.

Jeg kan ikke uttale meg for andre her.

Men hvis et gammelt spøkelse skulle dukke opp ifra fortiden, en gang i fremtiden, så er det klart at man da kan revurdere. Hvis det ikke har kommet noe bedre i mellomtiden.

Det betyr imidlertid ikke at man fortsatt vil være interessert. Det kommer helt an på hvordan det endte den gangen, hva status er, og hva jeg personlig mener at jeg kan få ut av det nå.

Skrevet

Problemet er jo også det at hun ikke pleier å vise særlig interesse (eller bare er sjenert...), så hver gang jeg har bestemt meg for å drite i hun så gjør hun jo selvsagt ett eller annet som får meg til å føle at hun er interessert igjen. :-/

akkurat dette er rimelig irriterende, har nettopp opplevd det selv. Det er omtrent som motparten vet du har sluppet taket og da er han der for å ta grep for å få kontroll igjen..

Skrevet (endret)

akkurat dette er rimelig irriterende, har nettopp opplevd det selv. Det er omtrent som motparten vet du har sluppet taket og da er han der for å ta grep for å få kontroll igjen..

Ja, det er et typisk psykopatisk trekk.

Endret av Steinar40
Skrevet

Men er man dypt og inderlig betatt av noen. Varer vell interessen mer enn 1 uke ?

Når jeg har vært betatt av noen,skikkelig betatt har det vanligvis vart noen mnd mens jeg har levd i håpet om at det kan bli noe. Jeg har ikke mistet interessen før jeg fant ut at den andre var for passiv, til å være like gjensidig interesert. Passivitet over flere uker/mnd og liten eller ingen framgang i kontakten. Ja da mister jeg interessen. Vil jo ikke ha, noen som ikke vil ha meg tydeligvis. Har aldri gitt opp noen jeg er betatt av på bare 1 uke. Var da veldig tidlig å gi opp. Da lykkes man aldri. Om man gir opp etter så utrolig kort tid.

Interessen varer til jeg har fått en bekreftelse på at hun ikke vil ha meg. Men selvfølgelig, hvis jeg ikke foretar meg noe så kan det jo vare en stund. Etter 25 år som singel så blir man vel også litt vant til det. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...