AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 og hvordan henger det med den pedagogigske historien??? pedagogikk studenter, anyone? hva er desentralisering i det hele tatt? noe bra dårlig? hadde gitt kyss til de som svarer. puss!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Sentralisering og desentralisering, for å ta et praktisk eksempel.. Nå har ikke jeg studert pedagogikk men jeg antar det menes noe av det samme? F.eks ta Barnevernet. Si at hovedkontoret til BV er i Oslo. Hvis alle beslutninger om saker ang barn blir tatt fra kommune til kommune, så er beslutninginger og daglige rutiner desentralisert. Altså, ansvaret ligger hos de individuelle avdelingene rundt om i landet. Om alle beslutninger ang barnevernssaker måtte bli sendt til f.eks Oslo (hovedkvarter) som rutine, så hadde denne prosessen vært sentralisert. De små kontorene rundt om kring kan da f.eks ikke ta avgjørelser og må sende alt inn til Oslo. Det ligger også i ordene. Jeg har tatt 2 ulike bachelorsstudier og iallefall så betydde sentraliser/desentralisert det samme der. Det kan også være mange lignende eksempler, de er nok rett foran nesa di
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå