Gå til innhold

Betaler jeg for mye skatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått skatteoppgjøret mitt i dag og får det ikke helt til å stemme. Jeg måtte gjøre næringsoppgaven min for første gang på egenhånd i år, har hatt regnskapsfører tidligere men valgte dette bort da jeg var student med noe dårligere økonmi. Jeg begynner nå å lure på om jeg har gjort noe galt.

I 2010 jobbet jeg 20% i butikk i 7 mnd, jeg skattet 50% hele perioden.

Jeg er selvstendig næringsdrivende og tjente i løpet av 2010 70 000 uten fratrekk.

Tilsammen har jeg skattet 35 000.

Jeg fikk igjen underkant av 3000,-, mens en jeg kjenner som har jobbet relativt lik mengde som meg fikk igjen 10 000,-. (Jeg vet at det er flere ting som spiller inn enn kun inntekt.) Som dere sikkert skjønner er jeg ikke veldig skarp på dette området så nå står jeg litt fast på hvordan jeg skal gå frem ettersom jeg føler det er noe galt her. Tidligere har jeg regnet ut hvor mye skatt jeg skulle få igjen via kalkulatoren på skatteetaten, da fikk jeg svar at jeg ville få igjen 19 000, dette gjorde jeg med hjelp fra skatteetaten over tlf, skulle derfor tro at dette ville stemme.

Noen tanker? Poster gjerne mer informasjon om det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det står på likningen du fikk hvordan det er regnet ut, kan du skrive av tallene som står der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...