Gå til innhold

Farskapstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min angitte far skal ta en farskapstest.

Jeg leter rundt på nett, og får opp forskjellige nettfirmaer som tilbyr dna tjenester.

Men jeg føler ikke at det er så seriøst.

Noen som har erfaringer med farskapstest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23andme.com

Sparer masse penger og får mye interessant info.

Skrevet

Takker.

Men jeg er egentlig med ute etter seriøse tester. (nå vet ikke jeg bedre, så jeg skal ikke påstå at de "nett-testene" ikke er pålitlige)

Vil helst ta test hvor noen tar blodprøve eller annet.

Jeg er over 30 år og vet enda ikke hvem som er far min. Det ble tatt utvidet blodprøve slutten av 70 tallet. Men den er på langt nær 100 % sikker.

Det ble tatt prøve av kun en person, men etter nylig info så er det en sjangs for at han er feilaktig ført opp som far. Har ikke hatt kontakt med han disse årene. Det hersker altså tvil.

Hvis det viser seg at han har stått feilaktig oppført i så mange år, så kan han reise sak mot NAV ettersom jeg forstår. Han har betalt bidrag hele veien.

Skrevet

23andme.com er jo så seriøst du kan få det.

Hvorfor ta blodprøver når det ofte er mer DNA i en spyttprøve?

Skrevet

Uviten som jeg er.. :)

forstod at det kan taes med spyttprøve. Men jeg snakket med legekontoret nå. Og hun damen i telefonen mente at vi må bestille "utstyr" til testen. Og så skal den taes på legekontoret for at den skal være gyldig - altså for retten.

Altså at vi må bestille på nett. (virket det som)

Jeg trodde at alt dette må fikses på legekontoret for at det skulle være gyldig :)

Takker :)

Skrevet

Brukte pappatest.no, funket fint, de sendte det man trenger i posten med god bruksanvisning. Vil dere ha en mer "seriøs" aktør er det vel rettsmedisink institutt som tar prøver, men der tipper jeg det er lang ventetid. Ellers kommer det jo opp masse laboratoriet som gjør dette om du søker på google. NAV kan vel muligens også rekvirere slike tester, men igjen, lang ventetid. Ville hvertfall tatt en nettest først, de skal være sikre, så kan dere heller gå videre dersom det viser seg at han er feil oppført og vil gå til sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...