messy Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Hei! Jeg har i det siste testet ut tikei mineralfoundation. ID. tåler jeg ikke fordi det klør på huden, og etter at jeg kjøpte en ny boks med id nå i mars har jeg blitt plaget av bitte små lukkede talgklumper rundt kjeveparti og i kinn. Disse gjør vanligvis ikke noe vondt, men de er ikke pene heller. Så jeg tenkte at dette kanskje også var ID sin feil, og byttet til Tikei. Jeg elsker Tikei sin sminke slik den er påført på huden, men jeg har merket at dersom jeg benytter meg av foundationen omgjøres noen av de hvite små prikkene mine, til røde kviser med "gul topp" (blæærk ekkelt! Jeg veet!) Prøver jeg å klemme dem ut kommer det kun litt betennelse ut og så bare vann. Er det noen andre som har hatt samme problemet med tikei som meg? Og er det noen som vet hvordan man generelt kan bekjempe sånne små hvite klumper? Jeg blir supertakknemlig hvis noen har noen råd/innspill...
Turid28 Skrevet 28. oktober 2011 #2 Skrevet 28. oktober 2011 Hei! Kanskje du ikke tåler en ingrediens i de produktene? Har du testet Sheer Cover? De inneholder naturlige urter som virker beroligende på huden. Om du har kviser som blir betente, kan du teste Secuvie, og/eller Proactiv Solution som også har sminke for hud med kviser. Har sett at Proactiv kjører tv-reklame med Justin Bieber, er det derfor han har så fin hud? Lykke til!
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2011 #3 Skrevet 28. oktober 2011 De hvite klumpene du får pga. ID kalles komedoner, og er talg som ikke klarer å trenge gjennom huden og forme kviser. Det kommer av at porer blir tettet igjen (OFTE ved bruk av dårlig foundation). ID inneholder bismuth, et stoff mange er allergisk mot, så det er nok derfor du reagerer på det merket. Tikei inneholder ikke det, men har allikevel lest om mange som reagerer på det. Om du ikke har hatt sånne utbrudd før du begynte på det merket er det definitivt tikei og ID som gir deg urenheter, noe som betyr at du bør bytte det ut... Har du vurdert mineral hygienics? Jeg reagerer veldig om jeg bruker feil type foundation (acne prone hud), og dette merket har ikke gjort noe dumt mot huden min i det hele tatt =) Selv om det ikke er en garanti for at du kommer til å elske den da :gjeiper:
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Og for all del: ikke bruk Proactiv. Jeg har brukt det selv, og det svir og tørker ut huden: gjør alt verre. Bieber og Katy Perry fikk nok mer penger enn produktprøver da de reklamerte for det stoffet...
B18 Skrevet 28. oktober 2011 #5 Skrevet 28. oktober 2011 inneholder everyday minerals og mineral hygenics det samme? hvor mye koster disse produktene? er ikke helt fornøyd med tikey/id mineral..
Gjest BabyBlue Skrevet 28. oktober 2011 #6 Skrevet 28. oktober 2011 Everyday minerals forandret på innholdet sitt (til det verre), så mange folk fikk urenheter av den nye formulaen. Men de lover visstnok å ordne opp i det i nærmere fremtid Vet ikke om de inneholder det samme, men vet at mange med sensitiv hud er veldig fornøyd med mineral hygienics. Husk at sammensetningen av ingrediensene er minst like viktig som hva som er i produktet. Mineral hygienics er forresten ekstremt billig, og en stor boks ligger litt på over 150, tror jeg...?
kaja16 Skrevet 29. oktober 2011 #7 Skrevet 29. oktober 2011 prøv enten makeup mekka sin mineralsminke eller glominerals veldig bra produkter.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 Synes det var litt rare råd her, ikke alle har satt seg særlig godt inn i ingredienslisten på diverse merker.... Grunnen til at mange velger Tikei og EM er fordi det er rimlig, og IKKE inneholder bismuth. Det gjør helle rikke ID sin matte formula. Når det er sagt har jeg prøvd veldig mye ulike merker - både med og uten bismuth, og jeg reagerer på alle. Ikke får jeg en fin finish heller. Det eneste som ser pent ut på min hud er flytende foundation, men det gir jo også noe utbrudd. Mineral hygienics har jeg ikke vært borti selv, så det kan jeg ikke si noe om. Kanskje jeg må prøve det selv om det ikke inneholder bismuth Og råd om å bruke proaktiv fordi justin bieber fikk fin hud? Ehm....de får klekkelig betalt. Og de har fin hud fordi de har millionvis av kroner og personlige hudpleiere/frisører/sminkører/kokker/trenere som følger dem konstant opp med livsstilsråd døgnet rundt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå