stinegull Skrevet 7. desember 2003 #1 Skrevet 7. desember 2003 Hva er lurest, les:best effekt?? Når sambo kommer hjem overf... dritings kl 1800 lørdag, og oppfører seg som en unge i trassalder'n fordi pizza'n fortsatt ikke har kommet 10 sekunder etter han sist spurte om når pizza'n kommer....puh :klø: need I go on?? Her kommer frågan: Er det best å ignorere mannen, ikke snakke til han eller være skikkelig bitch og plage vettet av han?? eller ingen av delene
Gjest care Skrevet 7. desember 2003 #2 Skrevet 7. desember 2003 Hva er lurest, les:best effekt?? Når sambo kommer hjem overf... dritings kl 1800 lørdag, og oppfører seg som en unge i trassalder'n fordi pizza'n fortsatt ikke har kommet 10 sekunder etter han sist spurte om når pizza'n kommer....puh :klø: need I go on?? Her kommer frågan: Er det best å ignorere mannen, ikke snakke til han eller være skikkelig bitch og plage vettet av han?? eller ingen av delene Ehhh, :klø: kommer i trassalderen fordi ikke pizza er satt i ovnen??? Tror jeg ville be han inn i h#¤%"§ se å få den derre j***%¤# pizza inn i ovenen selv.
stinegull Skrevet 7. desember 2003 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2003 hadde bestilt pizza serru, glemte å nevne at mannen ble slengt i senga UTEN pizza Jeg derimot koste meg med pizza og rødvin, han er ganske liten der han sitter i dag :evil: i meg sier :plag han, plag han!!! mens i meg sier don't waste calories on him,det hjelper ikke
Gjest Nefertiti Skrevet 7. desember 2003 #4 Skrevet 7. desember 2003 Tror nok jeg bare hadde ignorert han! Bedre å vise at en kan oppføre seg som en voksen enn å plage han å ikke være noe bedre enn han... Synes det hørtes ut som en uakseptabel oppførsel!
stinegull Skrevet 7. desember 2003 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2003 Takk, det er det jeg tror er rett også, men det hjelper å få synspunkter fra andre. som sagt han er ikke tøff i dag nei.
Gjest India Gyllenhaal Skrevet 7. desember 2003 #6 Skrevet 7. desember 2003 Jeg hadde kort og godt ikke akseptert slik oppførsel. Og du er minst like dum som sitter og koketterer med det dagen etterpå.
Tusenfryd Skrevet 7. desember 2003 #7 Skrevet 7. desember 2003 Fyren har vært på fylla og har det jævlig pga det. Ingen grunn til å akseptere slik oppførsel, men ingen grunn til å gjøre ting verre. La han få bli stor igjen, be om unnskyldning og gå videre i livene deres. Aldri hatt "dagen derpå?"
stinegull Skrevet 7. desember 2003 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2003 Takk for meningene!!! Ha en fin dag!!
avslappende_kar Skrevet 8. desember 2003 #9 Skrevet 8. desember 2003 Vil bare si at som med all atferd til mennesker så vil den slutte når den ikke får den belønningen man oppnår. Dvs at når du gir ham pizza en gang eller to når han sier slikt så fortsetter han å oppføre seg slik. Hvis du ignorerer ham helt til han spør skikkelig og gir han pizza da, vil han etterhvert spørre skikkelig hver gang. Når man vil at en adferd skal opphøre ignorerer man den! Eller hvis du er forbanna så er jeg enig med tidligere innlegg om at du kan be den idi"#¤( gå til den j&¤#/ døren og ta imot den j/¤¤# pizzan selv. Og neste gang dere skal ha pizza ber du han ta den hel%#"¤ telfonen og ordne det selv!
Barbie Skrevet 8. desember 2003 #10 Skrevet 8. desember 2003 Jeg hadde kort og godt ikke akseptert slik oppførsel. Og du er minst like dum som sitter og koketterer med det dagen etterpå. Man kaller ikke andre mennesker "dumme"! Og til Stinegull: Ignorering er nok svaret her.
Sandman Skrevet 8. desember 2003 #11 Skrevet 8. desember 2003 og oppfører seg som en unge i trassalder'n fordi pizza'n fortsatt ikke har kommet 10 sekunder etter han sist spurte om når pizza'n kommer... Han er sikkert vant til ADSL...omtrent som de i Telenor-reklamen...
la Flaca Skrevet 8. desember 2003 #12 Skrevet 8. desember 2003 Vil bare si at som med all atferd til mennesker så vil den slutte når den ikke får den belønningen man oppnår. Dvs at når du gir ham pizza en gang eller to når han sier slikt så fortsetter han å oppføre seg slik. Hvis du ignorerer ham helt til han spør skikkelig og gir han pizza da, vil han etterhvert spørre skikkelig hver gang. Når man vil at en adferd skal opphøre ignorerer man den! Du har ikke tilfeldigvis lest "En lydig hund på 21 dager" av Dick Maller?
avslappende_kar Skrevet 8. desember 2003 #13 Skrevet 8. desember 2003 Nei, men vet om boken. Og adferd til en hund fungerer i prinsippet på samme måte som mennesker.. Har lest endel BF Skinner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå