Gå til innhold

holder der med knebøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder det med knebøy ,eller burde jeg trene indre og ytre lår også? Jeg vil bare stramme opp lår og rompe, og gjerne få litt markerte muskler:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bør du prøve forskjellige øvelser.

Skrevet

Men ja en ting må jeg si.. Ikke alle øvelser passer for alle.. Finn den som passer deg.

Skrevet

Jeg prøver og prøver men vet ikke hva jeg ser etter:)..tar jo lang tid før jeg ser forskjell

Skrevet

som sagt prøv deg frem.. også bruker du øvelsen som passer kroppen din.

Skrevet

Noen andre? :)

Skrevet

Knebøy er bra, gående utfall er supert og bulgarsk utfall på benk er toppen av kransekaken. Bruker du disse øvelsene, samt å tøye ut så skal du se at det blir bra så lenge du trener tungt nok.

Det viktigste er å variere treningen slik at kroppen får forandringer. Bytt litt på hvilke øvelser du bruker annenhver uke eller hver mnd.

Skrevet

Holder det med knebøy ,eller burde jeg trene indre og ytre lår også? Jeg vil bare stramme opp lår og rompe, og gjerne få litt markerte muskler:)

Du bør trene hele kroppen, men som beintrening trenger du bare knebøy.

Tar du med andre baseøvelser som markløft, pull ups, benkpress og push press så har du et komplett treningsprogram.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan ser du ut i dag? Du må huske på at du ikke får markerte muskler hvis fettet ligger og "beskytter" musklene dine.

For å få ei stram rumpe må du også trene kondisjon, forbrenne fett.

Det finnes mange øvelser for å få ei stram rumpe og den behøver ikke bestå av knebøy med vekter. Du kan gjøre de fleste øvelsene hjemme. Du har f.eks utfall:

http://www.tk.no/sunnere/article4543605.ece

Du kan ligge på siden, med bøy på hofte. Løft så kneet så høyt du klarer og senk rolig mens rumpa fortsett er stram. Gjenta dette 15 ganger på hver fot, 3 ganger.

Vekter gir deg muskler, kroppsvekt gir deg stort sett strammere muskler.

Det finnes ingen snarvei til en bedre kropp.

Skrevet

I begynnelsen kan det holde med kroppsvekten, men skal du ha skikkelig resultat må det vekter til. Med mindre man er meget overvektig, så vil man se store forandringer ved hjelp av kun styrketrening.

Det er veldig dumt å trene masse kondisjon når man ønsker å øke muskelmassen først og fremst.

Det er penere med en stram og fast kropp som har noen kg ekstra, enn en tynn og slapp kropp uten fett.

Skrevet

Tusen takk for gode råd:-)

Har kommet igang og ser resultater allerede, men jeg aner ikke hva jeg driver med... Jogger og tar noen få styrkeøvelser flere ganger i uken.

Problemet mitt er at jeg har lite fett på overkropp, kan se ribbeina, mens jeg har mer fett på rompe/lår... Vil ikke bli for tynn i overkroppen,den er veldig tynn allerede, men da blir jeg ikke kvitt rompefettet..

Gir det ikke noe resultat hvis jeg strammer opp uten å gå ned mer?

Skrevet

I begynnelsen kan det holde med kroppsvekten, men skal du ha skikkelig resultat må det vekter til. Med mindre man er meget overvektig, så vil man se store forandringer ved hjelp av kun styrketrening.

Det er veldig dumt å trene masse kondisjon når man ønsker å øke muskelmassen først og fremst.

Det er penere med en stram og fast kropp som har noen kg ekstra, enn en tynn og slapp kropp uten fett.

Aha! Takker:)

Skrevet

Tusen takk for gode råd:-)

Har kommet igang og ser resultater allerede, men jeg aner ikke hva jeg driver med... Jogger og tar noen få styrkeøvelser flere ganger i uken.

Problemet mitt er at jeg har lite fett på overkropp, kan se ribbeina, mens jeg har mer fett på rompe/lår... Vil ikke bli for tynn i overkroppen,den er veldig tynn allerede, men da blir jeg ikke kvitt rompefettet..

Gir det ikke noe resultat hvis jeg strammer opp uten å gå ned mer?

Hei!

Jeg har sånn ca samme kroppstype som deg, og foe min del så funker det kjempebra med knebøy og markløft. Har fått skikkelig stramme lår og sprettrumpe etter at jeg startet, men jeg veit ikke om det er knebøyen eller markløftet som gjør det.

Håper du trener overkroppen og da, det må til det og. Hvis du har en sånn tynn spjælete overkropp som meg så ser det egentlig bare bedre ut om man får litt mer kjøtt på armene i form av muskler.

Lykke til med trening :)

Skrevet

Hei!

Jeg har sånn ca samme kroppstype som deg, og foe min del så funker det kjempebra med knebøy og markløft. Har fått skikkelig stramme lår og sprettrumpe etter at jeg startet, men jeg veit ikke om det er knebøyen eller markløftet som gjør det.

Håper du trener overkroppen og da, det må til det og. Hvis du har en sånn tynn spjælete overkropp som meg så ser det egentlig bare bedre ut om man får litt mer kjøtt på armene i form av muskler.

Lykke til med trening :)

Så gøy at du har fått så gode resultater! Hvor ofte trener du? Og hvor lang tid tok det før du så gode resultater?

Skrevet

Så gøy at du har fått så gode resultater! Hvor ofte trener du? Og hvor lang tid tok det før du så gode resultater?

Trener 2-3 ganger i uka. Løper på tredemølle eller går på ellipsemaskinen i ca en halvtime, før jeg går i styrkerommet. Løfter 8- 10 reps 3 ganger på hver øvelse. Da jeg starta med dette opplegget var jeg helt utrent og så resultater veldig raskt, etter ca 6 uker var det forskjell, og etter noen måneder var det vesentlig forskjell(blant annet var cellulittene borte). Nå har jeg holdt på i noen år, så nå er det jo ganske stabilt hvordan det er.

En annen ting som er bra hvis du vil stramme opp lårene er den trappemaskinen, det går an å bruke den i stedet for tredemølle eller andre ting til oppvarming.

Skrevet

Du kan variere knebøyene. Om du lar tærne peke mer ut til siden og tar bredere beingrep tar det mer på innsiden av lårene, og jeg synes også det er lettere å få tak i skinkemusklene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...