Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for tiden i svangerskapspermisjon. I dag fikk jeg høre at en kollega har fått to av mine vakter. Altså vi har tydeligvis byttet to vakter uten at jeg har hørt noe om dette. Saken er den at jeg har en nokså skreddersydd turnus etter hvordan mannen min jobber. Han jobber skift, så jeg er ikke så veldig fleksibel når det kommer til bytting av vakter pga barna som er små.

Spm er da om en sjef bare kan bytte om på vakter sånn uten å spørre involverte? Det er jo sånn at de fleste har et liv utenom jobb også, og dette er jo da stort sett planlagt ettersom hvordan man jobber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er i permisjon, så mulig det bare er midlertidig til du kommer tilbake da...

Skrevet

Selv om det ikke er midlertidig har du ikke krav på å beholde samme arbeidstider for resten av ditt arbeidsliv. Sjefen din kan endre på turnusplanen med 2 ukers varsel. Har du arbeidstidene i kontrakten din, skal du ha 4 ukers varsel.

Skrevet

Sjefen står fritt til å endre vaktene dine, så lenge du har samme stillingsprosent som før, og at han melder fra til deg på forhånd evt ved årlige turnusendringer

Skrevet

Jeg kan skjønne at han må gjøre dette dersom han ikke har noe annet valg for å få en turnus til å gå opp. Men ikke når det er bare et ønske fra en annen. Hun syns nemlig det blir lettere å jobbe sånn, fordi hun har en datter som til tider slår seg vrang pga måten hun jobber på , påstår hun. datteren er 11 år. Men dette går jo utover meg igjen, som ikke har barnevakt disse nettene..

Skrevet

Når du er i permisjon så har du vel strengt tatt ikke noe med hva som skjer på din arbeidsplass og hva sjefen gjør med dine vakter?

• Liker 1
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Jeg er for tiden i svangerskapspermisjon. I dag fikk jeg høre at en kollega har fått to av mine vakter. Altså vi har tydeligvis byttet to vakter uten at jeg har hørt noe om dette. Saken er den at jeg har en nokså skreddersydd turnus etter hvordan mannen min jobber. Han jobber skift, så jeg er ikke så veldig fleksibel når det kommer til bytting av vakter pga barna som er små.

Spm er da om en sjef bare kan bytte om på vakter sånn uten å spørre involverte? Det er jo sånn at de fleste har et liv utenom jobb også, og dette er jo da stort sett planlagt ettersom hvordan man jobber.

Vel, synes sjefen din har vært veldig rimelig til deg, det er ikke alle som jobber i turnus som får sin egen arbeidstid satt opp mot sin manns skift. De fleste må jobbe når de får beskjed av det. Av sjefen sin.

Seriøst. Du trodde da ikke det ville fortsette sånn i all evighet?

Endret av "gjest"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...