Smores Skrevet 18. oktober 2011 #1 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har kjøpt meg ørret, tenkte å ha det til middag i morgen. Har ikke spist det på flere år, og den gangen fikk jeg det servert. Derfor aner jeg ikke hvordan jeg tilbereder denne fisken, da jeg til vanlig kun spiser hvit fisk. Tenkte å steke den i ovnen. Kan jeg gjøre dette uten aluminiumsfolie, og bare legge den på et bakepapir? Hvor lenge skal den stekes, og på hvor mange grader? Det er kun et stykke på 250 gram jeg har. Og forslag til noe godt tilbehør? På forhånd takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tusse75 Skrevet 19. oktober 2011 #2 Del Skrevet 19. oktober 2011 180-200 grader i noen 20 min skulle jeg ha prøvd. Men man ser jo etterhvert når den er ferdig. Og jeg liker best å ha i en form sånn at det ikke blir fiskefett over hele oven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 19. oktober 2011 #3 Del Skrevet 19. oktober 2011 Enig med tusse, 20 minutter er sikkert greit. Stek den litt kortere om du liker den mindre gjennomstekt, og bruk enten folie eller en ildfast form når du steker. Tilbehør til dette kan være vanlige poteter og grønnsaker, eller du kan ovnssteke potene med litt krydder. Det synes jeg er veldig godt til laks/ørret. Da deler du potenene i båter, har de i en skål og blander oppi noen ss olje og litt pommes frites krydder/salt og pepper. Ha de over i en ildfast form og stek i ca 15-20 min på 220 grader, så er det ferdig Potetmos eller pasta er sikkert også godt til dette. Siden du sier du aldri har laget laks/ørret før har jeg også noen andre tips til hva du kan gjøre med fisken. Pannestekt laks/ørret er kjempegodt, og enda bedre om du ruller det i mel først - da blir den ekstra sprø. Laks/ørret er også godt i folie (dampet) og i fiskesupper. I tillegg pleier jeg nesten alltid å slenge på litt vårløk eller purre på denne typen fisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 19. oktober 2011 #4 Del Skrevet 19. oktober 2011 Du kan bruke ørret på akkurat lik måte som du bruker laks, dersom du er usikker på tilbehør og sånt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå