Gå til innhold

En konservativ person

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, jeg vil beskrive en slik person som en lite tilpassningsdyktig person....som ikke kan forandre tanker, holdninger og væremåte med tiden de lever i. Mao konservative personer er "gammeldagse" og sta.....ikke klar for fornying i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på konservativ som gammeldags, lite glad i forandring, kjedelig eller lite villig til å skille seg ut. Selv er jeg litt konservativ i klesveien.

Jeg bruker ikke mønstre, liker bukser med press, ensfarvede ting, mye sort. Har enkelte stilige topper så jeg er ikke erkekonservativ. Er litt sent ute med å følge moter. Da tenker jeg fargemessig. Husker at det var kjempepopulært med rosa for en stund tilbake. Jeg turde ikke å ta på meg det, før trenden nesten var over. Da kjøpte jeg en rosa BH, fordi den så god ut og var på tilbud. :ler:

Liker mer klassiske ting som ikke går av moten etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Popelka ulogget

Man kan skille mellom politisk konservativ og konservativ i betydningen gammeldags, en som holder på tradisjoner etc. Men for mange så betyr det å være konservativ å ville bevare det gode, men forkaste det som ikke er bra. "Forandre for å bevare", heter det også. Men er man så konservativ at man ikke vil forandre noe så er man kanskje reaksjonær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg oppfatter en person som konservativ når han/hun syns "alt var så mye bedre før i tiden." Gjerne da våre beste- eller oldeforeldre var ung :o

Gjerne en som er født "50/100 år for sent".

Typisk for en konservativ mann er feks. at han mener at kvinnens plass er på kjøkkenet - barfot og gravid. Og at han vil ha en kone som ikke har egne meninger så lenge hun tar seg godt ut! ( :kvalm: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

en konservativ person er en der står for d "bestående" i samfunnet.

en advokat er rimelig konservativ.

En offiser likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"konservativ (av lat. conservare, bevare, ta vare på), bevarende; i politisk sammenheng: som hyller konservatismen som idé. — konservatisme, ideologisk el. politisk retning som legger hovedvekten på bevaring av bestående verdier og stiller seg avvisende el. avventende til nye tanker og ideer."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi skal ha det sånn og slik."

"Hvorfor det?"

"Sånn har det alltid vært."

End of discussion.

:Nikke:

Enig, dette er konservativ!!

(og kanskje kan jeg være slik noen ganger :-? ?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Men en skal være veldig forsiktig med å sette folk i bås. Eldre, advokater og offiserer, trenger ikke nødvendigvis å være konservative.

Selv er jeg litt blanding; På enkelte områder er jeg konservativ, på andre områder er jeg liberal. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en konservativ person er en der står for d "bestående" i samfunnet.

en advokat er rimelig konservativ.

En offiser likeså.

Er Staff konservativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En konservativ person er vel for meg en som ikke er åpen for forandringer, fornyelse og ikke ser andre måter å gjøre ting på enn slik man alltid har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg synes ikke det. I hvert fall ikke det i seg selv. Kanskje det den personen står for. Altså området personen er konservativ på. Men konservativ i seg selv er generelt bra. Det viser stabilitet, at en er jordnær og er prinsippfast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det er negativt å være konservativ?

Det virker slik på alle her inne.

Jeg synes ikke det er negativt. Vi ser jo her inne hvor mye kultur og tradisjon betyr for mange i jul, bryllup osv. Alle som bryr seg om tradisjoner er mao konservative på det området.

Det er konservativt å ha museumer, det er konservativt å spise tradisjonell mat til jul, gå rundt treet, feire 17. mai og ha dåp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...