Gå til innhold

Elixia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i Elixia i november i fjor, med 12 mnd bindingstid. Det har nå snart gått et år, og jeg vil melde meg ut igjen.

I løpet av dette året har jeg vært sykemeldt 4 måneder, fikk legeattest og betalte ingenting til Elixia disse månedene.

Nå mener Elixia at jeg må være medlem i 1 år + disse 4 månedene jeg var sykmeldt og ikke kunne trene.. Har de rett til det? Eller kan jeg melde meg ut nå?!

Finnes det noen regler for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror det er slik elixia sier. Ihvertfall hvert sånn der jeg trente. Har du ikke kontrakten du signerte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel signert en 12måneders prisavtale antar jeg. Der står det i kontrakten :

"For 12 mnd avtaler/familiemedlemskapsavtaler

forskyves betalingsperioden tilsvarende fryseperioden slik at det

fortsatt blir 12 betalende måneder før medlemskapet kan sies opp."

Så de har helt rett, du er bundet til 12 betalingsmåneder - ikke 12 kalendermåneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i Elixia i november i fjor, med 12 mnd bindingstid. Det har nå snart gått et år, og jeg vil melde meg ut igjen.

I løpet av dette året har jeg vært sykemeldt 4 måneder, fikk legeattest og betalte ingenting til Elixia disse månedene.

Nå mener Elixia at jeg må være medlem i 1 år + disse 4 månedene jeg var sykmeldt og ikke kunne trene.. Har de rett til det? Eller kan jeg melde meg ut nå?!

Finnes det noen regler for dette...

Ja dessverre er det slik. Det har du signert og godtatt da du skrev under kontrakten.

Det lønner seg ofte å lese papirene man signerer på, også det med liten skrift, men det er selvsagt lett å være etterpåklok.

Betal ut de 4 månedene og bruk treningssenteret i den perioden så får du jo "noe igjen" for pengene, deretter kan du melde deg ut med god samvittighet:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...