Gå til innhold

Elixia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg inn i Elixia i november i fjor, med 12 mnd bindingstid. Det har nå snart gått et år, og jeg vil melde meg ut igjen.

I løpet av dette året har jeg vært sykemeldt 4 måneder, fikk legeattest og betalte ingenting til Elixia disse månedene.

Nå mener Elixia at jeg må være medlem i 1 år + disse 4 månedene jeg var sykmeldt og ikke kunne trene.. Har de rett til det? Eller kan jeg melde meg ut nå?!

Finnes det noen regler for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverre så tror jeg de har rett. Det er slik at du kan fryse abonnementet når du er syk, men du må betale for alle månedene uansett.

Det er så ufattelig irriterende at treningskjeder kan kreve binding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut det ja. Du har jo ikke betalt for disse 4 mnd, og du har nok bundet deg for å betale i 12mnd (ville jeg tro, du får sjekke kontrakten din).

Om man ikke liker å binde seg i 12 mnd, har treningssentrene jeg har brukt alltid hatt mulighet til å være medlem uten binding - men det koster selvfølgelig mer. Man kan ikke både få pose og sekk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut det ja. Du har jo ikke betalt for disse 4 mnd, og du har nok bundet deg for å betale i 12mnd (ville jeg tro, du får sjekke kontrakten din).

Om man ikke liker å binde seg i 12 mnd, har treningssentrene jeg har brukt alltid hatt mulighet til å være medlem uten binding - men det koster selvfølgelig mer. Man kan ikke både få pose og sekk..

Jeg syns ban burde det. 400kr i måneden er nok selv om man ikke binder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ban burde det. 400kr i måneden er nok selv om man ikke binder seg.

Det er klart, men husk at treningstudioene holder seg gående på såkalte "støttemedlemmer", altså folk som tegner medlemskap, men slutter å trene etter en viss periode. De må jo likevel da betale alle 12 månedene selv om de ikke bruker det... Les kontrakten din!! Det står helt sikkert der at medlemskapet kan fryses ved fremvisning av sykemelding, det står nok ikke at det kan oppheves...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...