Gå til innhold

Kostnader ved å la et hus stå ubebodd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker på å flytte fra huset vårt en tid, muligens i en to års periode. Hva vil kostnadene ligge på ved å la det stå? Hvilke utgifter må vi pårekne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det koster ca det samme som når det er i bruk, bortsett fra strøm blir mindre, renovasjon kan kanskje stoppes og kommunale avgifter kan bli mindre om du f.eks har vannmåler.

Forsikring må muligens økes om det står uten jevnlig tilsyn

• Liker 1
Skrevet

Er også en kostnad at du har kapital bundet opp i huset som ikke blir rentebærende. Lavere kostnad på strøm og vannavgift. Renovasjon går vel sin gang. Forsikring blir det samme.

Hvorfor ikke leie ut?

• Liker 1
Skrevet

Det "sliter" også mye mer på et hus at det står tomt. Tro meg, jeg har arvet et hus som har stått tomt i flere år og mye i det huset er ødelagt pga dette.

• Liker 1
Skrevet

Det sliter på huset at det står tomt ja.

I tillegg kan man jo regne på tapte leieinntekter også. Skjønner at det er stress å leie ut, men jeg synes det burde vurderes :)

• Liker 1
Skrevet

Et hus som står ubebodd forfaller raskt, mye mer enn om du leier ut. Selv om det også er slitasje blir det ikke på samme måte.

• Liker 1
Skrevet

Et hus som står ubebodd forfaller raskt, mye mer enn om du leier ut. Selv om det også er slitasje blir det ikke på samme måte.

Hvordan "slites" det om det står tomt?

Skrevet

Det sliter litt hvis man ikke har på varme og har dårlig ventilasjon - ellers kan jeg ikke tenke meg at det sliter noe større.

Skrevet

Om du ikke har på strøm kan rørene fryse og sprekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...