Orthia Skrevet 14. desember 2003 #21 Skrevet 14. desember 2003 Hva synes egentlig folk fra andre land om oss nordmenn? Det kommer vel an på hvilket land/ hvilken kultur de selv kommer fra. Fra søreuropeere har jeg hørt at nordmenn er rare fordi -vi går på tur når vi har fri og skal koble av(i motsetning til f.eks. slappe av på sofaen) -vi tar ungene våre ut i all slags vær -vi liker turer til hytter uten vann, strøm og toalett -vi spiser matpakke istedet for varm lunsj -mange kvinner prioriterer praktisk klær/sko/frisyrer framfor mer lekre, upraktiske -vi mmer barn i all offentlighet -vi syns samboerskap er helt greit -mange syns det er helt normalt med åpenlys fyll (spesielt for jenter/kvinner) Utover disse (og mange andre) særegenheter, tror jeg ikke nordmenn har så verst rykte ute i verden.
MarianneE Skrevet 15. desember 2003 #22 Skrevet 15. desember 2003 Vi er vel ikke værre enn "alle andre", vel?
Reina Skrevet 15. desember 2003 #23 Skrevet 15. desember 2003 Det mange synes er rart med nordmenn er at vi drikker for mye. Helt enig, jeg 1
Gjest care Skrevet 15. desember 2003 #24 Skrevet 15. desember 2003 Det mange synes er rart med nordmenn er at vi drikker for mye. Helt enig, jeg Ikke så rart når man tenker på hvor usikker vi er som befolkningsgruppe. Vi må drikke oss til å tørre å snakke med sidemannen på trikken, til å be noen opp på dans, ja til og med for å snakke med mennesker når man går på byen..uff og uff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå