Bergenspike Skrevet 7. desember 2003 #1 Skrevet 7. desember 2003 Hva synes egentlig folk fra andre land om oss nordmenn?
Gjest Kira Skrevet 7. desember 2003 #2 Skrevet 7. desember 2003 Vet ihvertfall at folk fra Frankrike mener at norske kvinner som går og viser magen sin, med en kort genser f. eks, vil de se på som billige og lette på tråden.
Gjest care Skrevet 7. desember 2003 #3 Skrevet 7. desember 2003 Så vet jeg at engelske menn synes skandinaviske jenter er pene fordi de har "full-face".
Gjest care Skrevet 7. desember 2003 #5 Skrevet 7. desember 2003 :klø: ??? Runde ansikter. Snakket med en som sa at engelske damer var så smal og kantete i ansiktet :blunke:
Piglet Skrevet 7. desember 2003 #6 Skrevet 7. desember 2003 Så vet jeg at engelske menn synes skandinaviske jenter er pene fordi de har "full-face". Generelt synes vel utlendinger at skandinavere er pene. Vi har jo mange av de trekkene som blir ansett for vakre i dagens samfunn: Høye, slanke (sånn da), blonde, blå øyne, fin hud, fine tenner etc. Derfor er det jo egentlig litt ironisk at skandinaviske menn liker mørke, eksotiske jenter som Salma Hayek. Man ønsker seg vel det man ikke har. Ellers tror jeg Norge har et godt rykte i utlandet: Oslo-avtalen, Nobelsfredspris, gode i engelsk osv. Piglet
Labella Skrevet 7. desember 2003 #7 Skrevet 7. desember 2003 Hørte om noen asiater som hadde vært på sight-seeing i Oslo, etter røykeloven, og var overrasket over hvor mange horer det var overalt. I deres land var det vanlig at horene stod og røykte på gata, og her står jo folk utenfor jobben når de skal ta seg en røyk :blunke: 1
Gjest Gjesta Skrevet 7. desember 2003 #8 Skrevet 7. desember 2003 Nordmenn er kjendt for å være gode i engelsk... Og flertallet i norge har fine tenner... Amerikanere tror vi har pingviner (som husdyr) i bakhagen.... Clea
MarianneE Skrevet 8. desember 2003 #9 Skrevet 8. desember 2003 Nordmenn er kjendt for å være gode i engelsk... Og flertallet i norge har fine tenner... Amerikanere tror vi har pingviner (som husdyr) i bakhagen.... Clea Men amerikanere er jo skremmende lite opplyst om andre enn seg selv, da.... At de vet at det eksisterer andre land på utsiden av Amerika er jo et mirakel! (litt på spissen, ja!) 1
Gjest GreenSky Skrevet 8. desember 2003 #10 Skrevet 8. desember 2003 De "generelle" oppfattningene om at nordmenn er kjedelige, innadvendte selvsentrerte og brautende fyllesvin har jeg faktisk ikke hørt noe om! Jeg har bare hørt positive ting om nordmenn i utlandet når jeg har vært ute og reist... At vi er sosiale, høflige, vakre, snille, osv. (Men så er jeg jo sikkert en suveren representant, da. )
VesleBråka Skrevet 8. desember 2003 #11 Skrevet 8. desember 2003 Positive ting er vel: - pene (engelskmann i syden som sa at jeg og venninnen min var så pene for vi brukte ikke så mye sminke. Jeg prøvde å forklare at vi også brukte sminke, men kanskje ikke malte på nytt ansikt) - liberale - godt hjerte, omtenksomme og villige til å dele pga. velferdsstaten og engasjementet rundt om i verden - morsomme, selvstendige og selvsikre (mulig det er bare meg ) Negative ting går mer på generelt: - elendig køkultur - sier aldri takk hvis noen holder døra - sier aldri beklager hvis man dytter noen/ går på noen - lite inkluderende, lite åpne, vanskelig å skaffe seg nettverk Dessuten har jeg hørt flere si at det lukter surmelk av oss! På samme måte som vi synes indere lukter karri osv.
liv Skrevet 8. desember 2003 #12 Skrevet 8. desember 2003 En kammerat av meg hadde besøk fra statene, de ble vegitarianere etter en tur i fjøset. De trodde melk var kjemisk laget og at kjøtt komm bra maskin..
Såpebobla Skrevet 8. desember 2003 #13 Skrevet 8. desember 2003 En kammerat av meg hadde besøk fra statene' date=' de ble vegitarianere etter en tur i fjøset. De trodde melk var kjemisk laget og at kjøtt komm bra maskin..[/quote'] Jeg må bare le....er det mulig...???
bluebird Skrevet 8. desember 2003 #14 Skrevet 8. desember 2003 Jeg har hørt at vi nordmenn kler oss veldig pent. Og så går det isbjørn i gatene.
Gjest Virvel Skrevet 8. desember 2003 #15 Skrevet 8. desember 2003 "I Frankrike spiser vi for nytelsens skyld, men dere nordmenn spiser bare for å overleve..." ...sa en fransk utvekslingsstudent. Har også hørt at studenter som vurderer å komme til Norge faktisk blir "advart" mot maten.
VesleBråka Skrevet 9. desember 2003 #16 Skrevet 9. desember 2003 En kompis av meg fra statene gikk ned 5-10 kg på 3 uker i Norge.. han syntes ikke vi hadde så god mat. Jeg er ikke helt enig, jeg tror det var gåinga som gjorde det. Vi slepte ham med oss til fots overalt for å vise ham ting Har en hjemme som ikke fatter hvorfor vi spiser så mye poteter. Det smaker jo ingenting!
Arnie Skrevet 9. desember 2003 #17 Skrevet 9. desember 2003 Det oppfattes som "selvgodt" og arrogant å velge å sitte på utsiden av EU-samarbeidet fordi man tilfeldigvis har funnet olje utenfor Norge, og at Norge dermed er blitt et rikt land. 1
~Frk Amalie~ Skrevet 11. desember 2003 #18 Skrevet 11. desember 2003 Det oppfattes som "selvgodt" og arrogant å velge å sitte på utsiden av EU-samarbeidet fordi man tilfeldigvis har funnet olje utenfor Norge' date=' og at Norge dermed er blitt et rikt land.[/quote'] Ikke så rart at det oppfattes arrogant, jeg mener at det ER arrogant
Gjest Ronja_80 I.I Skrevet 12. desember 2003 #19 Skrevet 12. desember 2003 Jeg har hørt på mine utenlandsreiser at "Norwegians are very innocent people."
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2003 #20 Skrevet 14. desember 2003 Det er mye positiv, blant annet gode kaker. De negative er; dårlig drikk kultur, ikke nytter maten, damer kler seg som menn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå