Gå til innhold

Besteforeldre som favoriserer barnebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med min mans foreldre. De er kjempe fine besteforeldre for ett av våre to barn.

Min svigermor er tidligere modell og inngift i en veldig fin familie. Hun setter utseende veldig høyt.

Vår yngste datter på 6 år er slank, mens vår 9 åring har litt valpefett, ikke tykk men mere kompakt en hun på 6 som er liten og nett.

Svigemor elsker å ha henne med seg. Viseer henne frem og skryter av henne, men hun er ikke intressert i vår andre datter. Hadde jeg kunne så hadde jeg nektet henne å se noen av barna, men 6 åringen elsker henne så høyt og savner henne virkelig n¨r de ikke sees på en stund.

Hva skal jeg gjøre? Svigemor er umulig å snakke med. 9 åringen sørger faktisk over dette, jeg håper bare ikke hun skjønne hvorfor bestemor ikke likker henne så godt.

Kan jo ikke tvinge svigemor til å være smmen med henne, jentungen kommer jo til å lure på hvorfor bestemor ikke har det noe gøy med henne????

Huff er en så lei situasjon, Skjønner ikke at en voksen dame kan oppføre seg sånn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sliter med min mans foreldre. De er kjempe fine besteforeldre for ett av våre to barn.

Min svigermor er tidligere modell og inngift i en veldig fin familie. Hun setter utseende veldig høyt.

Vår yngste datter på 6 år er slank, mens vår 9 åring har litt valpefett, ikke tykk men mere kompakt en hun på 6 som er liten og nett.

Svigemor elsker å ha henne med seg. Viseer henne frem og skryter av henne, men hun er ikke intressert i vår andre datter. Hadde jeg kunne så hadde jeg nektet henne å se noen av barna, men 6 åringen elsker henne så høyt og savner henne virkelig n¨r de ikke sees på en stund.

Hva skal jeg gjøre? Svigemor er umulig å snakke med. 9 åringen sørger faktisk over dette, jeg håper bare ikke hun skjønne hvorfor bestemor ikke likker henne så godt.

Kan jo ikke tvinge svigemor til å være smmen med henne, jentungen kommer jo til å lure på hvorfor bestemor ikke har det noe gøy med henne????

Huff er en så lei situasjon, Skjønner ikke at en voksen dame kan oppføre seg sånn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så utrolig stygt gjort.

Har mannen din prøvd å snakke med henne? Har dere sagt klart og tydelig fra om hva dere mener?

Jeg tror muligens jeg hadde (påtross av at 6åringen syns det er dumt) holdt henne på avstand en goood stund, er en mikroskopisk sjanse for at det går opp et lite lys i alle fall?

Føler med deg, forferdelig trist situasjon. :klemmer:

Endret av Maryell
Skrevet

Det der er uholdbart! Besteforeldre skal ikke oppføre seg sånn! Du må jo bare snakke med henne og forklare hvor mye dette sårer niåringen...

Skrevet

Jeg syns det er utrolig dårlig gjort, at dere aksepterer en slik oppførsel. Dere aksepterer den oppførselen, så lenge dere fortsetter å la svigermor ha med seg favoritten sin. Jeg ville, uansett hvor lei seg 6 åringer blir, fjernet det barnet fra bestemoren til bestemoren forsto hva hun drev med. Selvfølgelig vil hun ikke slutte, for hun får jo viljen sin.

Hvordan skal du lære barna å ikke gjøre forskjell, når dere lar hun holde på slik som dette? Selv 6 åringen vil på et eller annet tidspunkt merke dette, og kanskje favorisere seg selv også i forhold til søsteren, siden alle rundt aksepterer en slik oppførsel.

Jeg hadde latt 6 åringen bli lei seg, rett og slett for å prøve å lære et voksent menneske å oppføre seg. Lærer hun ikke, så får hun heller ikke ta del i livet til barnebarna. Det er dere som er foreldre, og det verste er at dere aksepterer slik oppførsel bare forid 6 åringen er så glad i bestemoren. Hva da med 9 åringen, betyr ikke hun like mye, eller er det greit at hun blir lei seg?

• Liker 3
Skrevet

Mener du at hun er biologisk bestemor til bare ene, eller at hun bare er snill med ene?

Sånt hadde jeg ikke tolerert, hadde holdt igjenn på samværet mellom yngstejenta og bestemoren så mye som mulig over en periode! Har du prøvd å sagt til henne hvordan hun oppfører seg, og hvordan det påvirker niåringen?? Eller bare merker du på henne at det ikke passer seg å spørr om?

Skrevet

Idiotisk kvinnfolk! Hadde det vært meg hadde det fristet å holde begge barna vekke fra henne, men slikt kan man ikke gjøre.

Jeg hadde blitt helt knust om jeg som barn opplevde at en av mine besteforeldre likte et annet barnebarn mer enn meg.

Skrevet

Idiotisk kvinnfolk! Hadde det vært meg hadde det fristet å holde begge barna vekke fra henne, men slikt kan man ikke gjøre.

Jeg hadde blitt helt knust om jeg som barn opplevde at en av mine besteforeldre likte et annet barnebarn mer enn meg.

Siden du mener at man ikke skal holde begge unna, vil jeg da spørre hvorfor du synes det er greit at 9 åringen blir lei seg fordi bestemor ikke ønsker å ha henne med seg? Det er jo det du sier, når du sier at man ikke kan holde begge unna. Selvfølgelgi kan man gjøre det, og det er akkurat det foreldrene burde gjøre også. Det er ikke greit at et voksent menneske sårer et barn på denne måten, og en lærer ikke opp det minste barnet til å bli favorisert på denne måten.

Skrevet

Hold henne vekke fra seksåringen så lenge hun ikke vet å oppføre seg! Synes det er rart at du ikke har gjort dette allerede... Stakkars storesøster!

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg hadde gitt klar beskjed om det ikke skal skje! Hun får ha med seg begge jentene eller ingen av dem.

Skrevet

Siden du mener at man ikke skal holde begge unna, vil jeg da spørre hvorfor du synes det er greit at 9 åringen blir lei seg fordi bestemor ikke ønsker å ha henne med seg? Det er jo det du sier, når du sier at man ikke kan holde begge unna. Selvfølgelgi kan man gjøre det, og det er akkurat det foreldrene burde gjøre også. Det er ikke greit at et voksent menneske sårer et barn på denne måten, og en lærer ikke opp det minste barnet til å bli favorisert på denne måten.

Jeg mente ikke at det ikke er mulig. Og jeg mener ikke at det er greit. Det jeg mener er at man bør kanskje prøve alt annet før man nekter å ta med barna til besteforeldrene. Bestemoren er sikkert glad i 9 åringen, og kanskje ikke hun vet at hun at hun gjør det hun gjør. Kommunikasjon tror jeg er det beste før en tar drastiske tiltak.

Ps. Nå har ikke jeg lest alle svar, så sorry hvis det er noe jeg har skrevet som er blitt tatt opp.

Skrevet

Har denne bestemora SAGT at hun syns best om 6-åringen, eller er dette noe dere TROR? Hvis det er sånn at hun sier dette, er det absolutt på sin plass å holde begge barna hjemme til bestemor får tenkt seg litt om! :kari:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...