AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Noen graviditetstester som gir sikkert resultat FØR forventet menstruasjonsdato?
Athene Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Ingen tester gir sikkert svar før menstruasjon. Men sensitive tester kan gi positivt svar tidligere. Med de mest sensitive testene kan man teste positivt 7-8 dager før menstruasjon. De mest sensitive testene selges på nett, og har sensitivitet på 10-25. De mest sensitive i butikk er CB digital, som har sensitivitet på 25. Men når akkurat du tester positivt kommer bare til en viss grad ann på testsensitiviteten. Det som testes er hcg nivå. Første usikkerhetsmoment er når du faktisk hadde eggløsning. Neste usikkerhetsmoment er når egget fester seg, i snitt 7 dager etter eggløsning, men kan være fra 4-12 dager etter. Det er først når egget fester seg HCG produksjonen starter. Deretter er din hcg utvikling individuelt. I snitt dobler hcg seg annenhvert døgn. Hos enkelte raskere, hos andre skjeldnere. Usikkerhetsmomentet etter det er hvor mye hcg som skilles ut i urinen, enkelte har hypereffektive nyrer og tester først positivt etter ventet mens. Deretter kommer det også til en viss grad ann på hvor konsentrert urin du tester med.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2011 #3 Skrevet 20. oktober 2011 Tusen takk for et godt og utfyllende svar. Jeg har nå tatt en digital test, og den viste at jeg var gravid 1-2 uker på vei. Etter min beregning skulle jeg ikke ha hatt mensen før ca. den 23.-24. Jeg tok den for et par dager siden. Så da lurer jeg på hvorfor den i all verden viser positiv? Leser på babyverden "uker for uker", og under 2 uker står det at frøet har såvidt festet seg til egget. Og ved pakningsvedlegget står det at testen er 97% sikker. Hva mener du med at ingen tester er sikker FØR IKM? Er redd og engstelig, og skjønner ingenting....
Athene Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Tusen takk for et godt og utfyllende svar. Jeg har nå tatt en digital test, og den viste at jeg var gravid 1-2 uker på vei. Etter min beregning skulle jeg ikke ha hatt mensen før ca. den 23.-24. Jeg tok den for et par dager siden. Så da lurer jeg på hvorfor den i all verden viser positiv? Leser på babyverden "uker for uker", og under 2 uker står det at frøet har såvidt festet seg til egget. Og ved pakningsvedlegget står det at testen er 97% sikker. Hva mener du med at ingen tester er sikker FØR IKM? Er redd og engstelig, og skjønner ingenting.... Gratulerer! Du er nok gravid. Jeg trur den testen viser uker fra befruktning, altså fra din eggløsning. Det vil si at du er 3-4 uker på vei. Dessuten er den ikke helt nøyaktig da hcg utviklingen er forskjellig. Antall uker+ dager fra første dag i siste menstruasjon er så langt du er på vei.
Britt Banditt Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Gratulerer! Du er nok gravid. Jeg trur den testen viser uker fra befruktning, altså fra din eggløsning. Det vil si at du er 3-4 uker på vei. Dessuten er den ikke helt nøyaktig da hcg utviklingen er forskjellig. Antall uker+ dager fra første dag i siste menstruasjon er så langt du er på vei. Det stemmer. Hvis det står 1-2 uker på Clearblue digital så er du 3-4 uker på vei! Gratulerer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå