Gå til innhold

Lage to bankkort


girl95

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er mulig å lage bankkort på to forskjellige steder? Egentlig har jeg bankkort hos posten, men den har ikke sånn kortnummer så jeg får ikke bestilt fra nette (nesten det eneste jeg bruker kortet til, så må altids låne pappa sitt) Da hørte jeg fra en venninne som lagde kort fra DNB nor og der fikk hun med sånn kortnummer på forsiden av kortet. Så er det nå mulig for meg få lage et kort hos Dnb samtidig som jeg har et kort hos posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må være over 18 år for å få noe annet enn VISA electron, som er det du har. Når du er over 18, kan du bestille et vanlig bankkort med den gamle kontoen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DNB Nord og PostBANKEN blir én bank i november, da blir du dnb-kunde automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er mulig å lage bankkort på to forskjellige steder? Egentlig har jeg bankkort hos posten, men den har ikke sånn kortnummer så jeg får ikke bestilt fra nette (nesten det eneste jeg bruker kortet til, så må altids låne pappa sitt) Da hørte jeg fra en venninne som lagde kort fra DNB nor og der fikk hun med sånn kortnummer på forsiden av kortet. Så er det nå mulig for meg få lage et kort hos Dnb samtidig som jeg har et kort hos posten?

Jeg går ut i fra at du er undr 18? Det du har er visa electron, et kort som er beregnet på ungdom, og det kan ikke brukes på netthandel. Det er vel mulig å ha kort i flere banker samtidig, men ikke uten at du har konto (jeg har konto i to forskjellige banker, men for å kunne få kort hos den ene banken, måtte jeg faktisk sette inn penger hos de også). Husk at du også trenger foreldrene dine sin tillatelse.

Var jeg deg, ville jeg tatt en prat med mor eller far, hørt om du kan få et annet kort, og om de kan hjelpe deg med å ringe banken/høre med de. :) (faktisk ikke helt sikker på om du kan ha annet enn visa electron en gang i ditt navn, eller om det må være i mor/fars navn, også kan du disponere det.) Ellers er det vel ikke så ille om du får låne kortet til faren din innimellom? =)

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAmen hun venninna mi lagde kort hos Dnb nor for en måned tilbake og hun er under 18 men har har fått kortnummer på utsiden så tror det er mulig for henne å handle på nettet.

Dnb nor har litt annerledes kort, får jeg nytt kort da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan ha kort i to banker, men da må du også opprette konto i to banker. Forhør deg med DnBNor!! Regner med du må ha tillatelse fra foreldrene dine siden du er under 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solmåne

Du må få underskrift av foreldrene dine om du skal få nummer fremme på kortet. Det kalles Intro Visa..Bare ta kontakt med DnB du (og foreldre)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt voksen, og har et visa electron med kortnummer som jeg kan bestille på nett med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man har vel ikke lov å handle på mange nettsidene før man er 18? Trodde ikke det iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solmåne

Jo, det er fullt mulig så lenge man har underskrift fra begge foreldre. Tror det er et tilbud for ungdom fra 15-18 år, iallefall i DnB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...