Gå til innhold

Magen min - vet ikke hva som feiler den!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn for 10 mnd siden. Etter det var jo ikke magen helt seg selv i utseende selvfølgelig, så jeg begynte å trene for 2 mnd siden. Styrke og kondisjon, 3 ganger i uka. Prøver å kutte ut alt snop i uka også. Men så begynner jeg å lure på om det ikke er trening som skal til, fordi på morgenen når jeg våkner og ikke har spist noe er magen min helt flat og jeg ser jo helt smashing ut og tenker at JEG trenger da ikke trene! Men når når jeg legger meg og har spist ting er den som en stor bolledeig. Skulle vist dere bilde, dere ville ikke trodd det var samme mage på samme dag! Er det vanlig å bli stor i magen etter en har spist? Tror dere jeg kan ha noen intoleranser eller noe??

Hilsen forvirra!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle mager blir jo større når man har spist. Særlig om man har spist masse. Den må jo utvide seg for å få plass til all maten, og om morran har den jo ikke behov for å være større når det ikke er noe mat i den. Er jo ikke uten grunn at man skal veie seg om morran før man har spist. Og det hender at man må kneppe opp buksa etter et solid kjempemåltid, men det er jo bare fordi magen må utvide plassen litt, ikke fordi man har blitt akutt feit!

Veldig lite vitenskapelig forklart, men! :-p

Skrevet

Ja men dere som er trent og alt sånt, slanke, har dere stor bollemage om kvelden da?

TS

Skrevet

Jeg har mye større mage på kvelden enn på dagen, og liker definitivt magen myyye bedre på dagtid enn kveldstid. (Ikke at jeg er superslank eller noe, er helt normal.) Men ser stor forskjell.

Skrevet

Jeg har mye større mage på kvelden enn på dagen, og liker definitivt magen myyye bedre på dagtid enn kveldstid. (Ikke at jeg er superslank eller noe, er helt normal.) Men ser stor forskjell.

Samme her. Av en eller annen grunn ser jeg mer fett på både sidene og ryggen i tillegg, om magen er oppblåst/stor/veldig full om kvelden. vet ikke om det bare er i hodet mitt.. Har trodd det var noe gale med meg og, for jeg har venninner som ser like fin ut hele tiden, mens jeg føler jeg ser ok ut om morgenen og som en ballong om kvelden..

Skrevet

Noen som vet om det går ann å teste seg for om en ikke tåler ting hos legen?

Skrevet

Noen som vet om det går ann å teste seg for om en ikke tåler ting hos legen?

Som oftest enkelt gjort med blodprøver tror jeg =)

Skrevet (endret)

De fleste får som sagt litt mage om kvelden pga. mat, salt og vann som bindes. Men om den er gravid stor, så er det ofte tegn på intoleranser. Laktose er jo en ganske vanlig intoleranse.

Jeg sliter med masse intoleranser, men jeg får som oftest smerte i forbindelse med dette. Kan holde 2 hender under magen min på det verste.

Gjærbakst er det også en del som reagerer på.

Endret av *Maja*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...