Personlig12 Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Trøtte barn Trøtte foreldre Gjør leksene dine før du går ut å leker Gjør leksene dine før du ser tv Gjør leksene dine før du setter deg på dataen Gjør leksene nå før middagen Nei, du får vente til pappa kommer hjem han er god i matte Har du ikke gjort leksene dine? Når skal du gjøre leksene dine? Mamma, det er så sent nå, jeg er sliten kan jeg slippe å gjøre lekser? Mamma er så sliten, kan du ikke bare gjøre leksene dine nå, jeg orker ikke å krangle Mamma, hvorfor har vi lekser egentlig? Mamma jeg forstår ikke dette, ikke jeg heller barnet mitt Kan jeg gjøre de en annen dag? Gjør leksene dine nå! Å du slette tid, JA til en leksefri skole. Har man en krangel med barnet sitt i løpet av uka, skal jeg vedde på at det har med lekser å gjøre. Noen som er enige? 5
Mamma1 Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Jepp! Jeg er lærer og mamma, står på den.måten med et bein i hver leir. Er i utgangspunktet motstander av lekser, men leselekser bør de ha. 4
Fanta Exotic Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Lekser er viktigere når man begynner på ungd.skole og ikke minst vgs! Da er det godt å ha innlærte lekserutiner. Kommer man på universitetet og ikke vet hvordan man skal gjøre lekser har man nok problemer med å komme gjennom pensum.. Men er enig i at det ofte er veldig mye lekser på barneskolen. Husker jeg satt og sleit mye med det da jeg var liten 5
Gjest Bomullsdott Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Enig med deg, men det er vanskelig å komme gjennom pensum uten lekser. Da måtte man isåfall hatt heldagsskole, noe som for mange ikke er så populært. Dessuten er det viktig å lære seg til å arbeide selvstendig uten at læreren henger over deg. 4