Gjest Anna Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har vært å tittet på vinterdress til småen som er 1,5 år, og synes det er vanskelig å velge! Aner ikke hvordan en slik dress bør være. Skal den være veldig tykk? De fleste jeg så på var jo forte, men ikke spesielt tykke synes jeg. Jeg endte nå i allefall opp med en dress fra reflex (coverall, tror jeg den het) men jeg lurer på om jeg har kjøpt rett. Så for meg at en vinterdress var kjempe tykk, som en dyne.. Noen som vet hvordan en slik dress bør være?
hufsa! Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Heia,var vel best i test vinterdresser på klikk.no for noen dager siden,sjekk der.
pusla Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har ikke så peiling enda jeg heller, men jeg har hørt at de ikke bør være for tjukke til deminste pga bevegelighet. Da er det bedre med flere lag under. Vi har en dress med fleece inni somsom man kan ta ut, fra Polarn O Pyret.. @
Gjest imli Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Dei skal jo vera ganske tjukke, som ei middels tjukk vinterjakke, liksom. Ikkje som ein parkdress, som berre er som ei vindjakke. Dei fleste vinterdressar på markedet er vel ganske like tjukke? Reima og Kaxs frå Kapp Ahl var i alle fall blant testvinnarane i år.
SummerJoy Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Tja. De skal være litt foret. Men direkte tykk skal de vel ikke være, da blir det jo bare ubehagelig for barnet å bevege seg. Tenk at du skal ha et varmende mellomlag også. Fleece eller ull. Reflex sine dresser er kjempebra
Gjest Anns Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Takk for svar! Da har jeg sikkert kjøpt rett dress. Det er den dressen som står i tilbudsavisa til barnas hus. De andre dressene som var der var like tykke som reflex dressen. Var innom nameit etterpå, og da så jeg en dress som var skikkelig tykk, så ble litt i stuss på om jeg burde ha kjøpt en slik en.. Men håper reflex dressen duger, selv om det ikke er testvinneren reima..
Leeloo Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg spurte faktisk i en butikk om dette, for jeg husker jo fra jeg var liten at dressene var tykke. Dagens dresser er mye tynnere, men vind og vanntette (i teorien, ikke alle som holder mål selvfølgelig). Dette gir bedre bevegelighet. Jeg har vært fornøyd med Reflex' dress med ullfor hvertfall. Følger man i tillegg rådene om et lag ull innerst og fleece/ullfrotté over skal det holde (de er jo uansett oftest inne om det er virkelig kaldt). Jeg er veldig glad i Janus, de klærne jeg har hatt derfra har holdt flere sesonger (jeg har et sett som på mystisk vis passer på 3. sesongen). Jeg har i tillegg en litt stor, tynn fleece onepiece som går over de første to lagene om det er ekstra kaldt en dag. Kjøper man i tillegg gode sko, votter, lue og hals bør det bli en fin vinter. Av dette vil jeg spesielt anbefale å koste på gode votter, for det hjelper ofte ikke hvor bra ungene er kledt ellers dersom de blir kalde på hendene. Er vottene for store og klumpete tar de dem bare av seg, så votter med lang mansjett og godt grep er verdt noen kroner. En hjelmlue som går godt inn mot ansiktet er også verdt noen kroner (har hatt noe som glipper for mye ved ørene, da blir det kaldt, og det ødelegger også litt for sidesynet.
Gjest Anna Skrevet 19. oktober 2011 #8 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for god info! Reflexdressen hadde polstring i baken, og inni var det fleec. Finnes de også med ullfor? Har tenkt å kjøpe en ullfrotte heldress til å ha inni. Noen anbefalinger? Og hvilke votter er gode til en på 1,5 år? Har kjøpt noen som skal være vanntette og som kan dras langt opp på armen. Om de er særlig varme vet jeg ikke.. Syns det er veldig vanskelig å kjøpe slike klær jeg, har ingen erfaring med det og vil jo gjerne ha ok klær til småen.
Gjest Hedda-78 Skrevet 19. oktober 2011 #9 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg er fornøyd med ulldressen fra name-it. Den er passe tykk, og har god passform til mine barn. I fjor kjøpte jeg en type votter fra polarn o pyret, som også var ganske lange oppover armen. Problemet var at vottene skulle være innenfor dressen, og man tar jo gjerne på dressen før man drar på vottene, så det ble et veldig styr. I år kjøper jeg nok også votter fra polarn o pyret, men den typen som skal være utenpå dressen. Lang glidelåsåpning er et pluss, og stramming rundt håndleddet.
SummerJoy Skrevet 19. oktober 2011 #10 Skrevet 19. oktober 2011 Takk for god info! Reflexdressen hadde polstring i baken, og inni var det fleec. Finnes de også med ullfor? Har tenkt å kjøpe en ullfrotte heldress til å ha inni. Noen anbefalinger? Og hvilke votter er gode til en på 1,5 år? Har kjøpt noen som skal være vanntette og som kan dras langt opp på armen. Om de er særlig varme vet jeg ikke.. Syns det er veldig vanskelig å kjøpe slike klær jeg, har ingen erfaring med det og vil jo gjerne ha ok klær til småen. Jenta mi hadde reflexdress med fleecefor i fjor vinter, som var en veeeldig kald vinter. Hun brukte alltid ullbody og ullstilongs, og til mellomlag under dressen hadde vi Ullfleecegenser fra Nøstebarn, og en fleecebukse med seler over den. Hun var alltid god og varm. Vanntette votter er bra i slaps og regn, og er de tynne kan man godt bruke et par tynne ullvotter inni. Ellers er forete votter et must i vanlig vintervær. Vi har vært veldig fornøyd med Hestra. Reima har også veldig bra votter.
SummerJoy Skrevet 19. oktober 2011 #11 Skrevet 19. oktober 2011 Problemet var at vottene skulle være innenfor dressen, og man tar jo gjerne på dressen før man drar på vottene, så det ble et veldig styr. Syns det ble et styr selvom vottene er korte også jeg. Så vi vente oss til å alltid ta på vottene etter mellomlaget, og før vinterdressen. Så sitter de på plass.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #12 Skrevet 19. oktober 2011 Eg har alltid brukt sånne lange vottar til å dra utanpå dressen til ungane mine. Då sit dei best etter mi erfaring.
Concertina Skrevet 19. oktober 2011 #13 Skrevet 19. oktober 2011 Her foretrekker både ungen(e) og barnehagen ullvotter, spesielt til de aller minste. Hestra og andre slike votter er gjerne så stive at de ikke får til å bruke hendene skikkelig. Så bytter man heller votter oftere. Har både kjøpvotter (ManyMonths), tynne strikkavotter og tykke tovede votter som brukes litt etter temperatur.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #14 Skrevet 19. oktober 2011 Her foretrekker både ungen(e) og barnehagen ullvotter, spesielt til de aller minste. Hestra og andre slike votter er gjerne så stive at de ikke får til å bruke hendene skikkelig. Så bytter man heller votter oftere. Har både kjøpvotter (ManyMonths), tynne strikkavotter og tykke tovede votter som brukes litt etter temperatur. Men er ullvotter nok i snø? Blir jo bare våte. Ikke tar de for vind heller.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #15 Skrevet 19. oktober 2011 Men er ullvotter nok i snø? Blir jo bare våte. Ikke tar de for vind heller. Eg er einig. Hugsar då eg var lita, så blei det alltid svære klumpar med snø på som hang fast i ullvottane. Ikkje sit dei særleg godt på hendene heller. Men kvar sin smak 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå