Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du er arbeidsledig og MÅ ha jobb, så du ender opp med å søke på det meste du sikkert kunne gjort, skriver du alltid en søknad fra scratch da slik at den alltid er ny for den gjeldende stillingen, eller hvor stor del av en søknads-mal bruker du standard og så legger til tilpasninger?

I begynnelsen skrev jeg en ren søknad hver gang for ny jobb, men nå merker jeg mer at jeg bruker de første to avsnittene og siste avsnittet som standard, og legger inn det som passer for firmaet/jobben for å skrive en ren søknad 5-10 ganger på en dag tar for mye tid.

Hva gjør du ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg bruker en mal jeg har, og bytter ut ting etter hva slags jobb jeg søker på og fjerner det som ikke er relevant. Når jeg skriver en haug med søknader merker jeg jo fort at de blir forferdelig like uansett.

Skrevet

Jeg gjør som deg, bruker en mal fra tidligere søknader. Hvorfor spør du - jeg tenker at det kan da ikke gjøre noe? Tidbesparende, og så er det heller ikke så morsomt å skrive søknad etter søknad når man gjør det fordi man bare må ha en eller annen jobb :)

Skrevet

Jeg spør fordi man hører jo at det er riktig å virkelig legge tid og kvalitet i søknaden, og det er nesten så jeg føler at hvis jeg bruker deler av en mal, så har jeg allerede fått avslag :fnise:

Men det er jo sikkert bare i mitt eget hode...det vet jo ikke de : ) Passer alltid på å gjøre midt-delen mer spesifisert til jobben/firmaet hvis jeg vet det.

Skrevet

Jeg spør fordi man hører jo at det er riktig å virkelig legge tid og kvalitet i søknaden, og det er nesten så jeg føler at hvis jeg bruker deler av en mal, så har jeg allerede fått avslag :fnise:

Men det er jo sikkert bare i mitt eget hode...det vet jo ikke de : ) Passer alltid på å gjøre midt-delen mer spesifisert til jobben/firmaet hvis jeg vet det.

De vet jo ikke at du bruker en mal :) Men skjønner tankengangen din litt, selv om jeg tror overhodet ikke det har noe å si! Lykke til.

Skrevet

Passer alltid på å gjøre midt-delen mer spesifisert til jobben/firmaet hvis jeg vet det.

Selvfølgelig skal man bruke litt tid på hver søknad man skriver. Siden det ofte ikke er til samme type jobb og ikke i samme firma. Så lenge du spesifisere midt-delen så burde det jo være bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...