Gjest Wanted Skrevet 18. oktober 2011 #41 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes hull i ørene er for større jenter, må innrømme at jeg grøsser når jeg ser små barn med hull i ørene. Kan ingenting vente til barna blir større? Jeg ville i det minste ventet til de klarer å stelle de selv.. Barn er pene og flotte, selv uten alskens pynt. Enig. De kan jo bruke clip-ons dersom de ønsker å pynte seg med bling. Skal vi begynne å sminke femåringene også, fordi de ønsker det og ser at mor gjør det? Nei, det er idiotisk med hull i ørene på små barn. Ser INGEN gode argumenter for det. 7
Safira Skrevet 18. oktober 2011 #42 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg trodde ærlig talt ikke at så mange skulle ha så mye imot hull i ørene på små barn. Det er helt normalt i f.eks. Spania. Morsomt med kulturforskjeller.
Husfrua Skrevet 18. oktober 2011 #43 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg var 4 år da jeg fikk hull i ørene. har aldri vært noe problem, så jeg ser ikke hvorfor ikke en 5 åring kan få det. Mest trolig vil hun allikevel ha dette etterhvert og blir ikke noe hun angrer på..
lizzie88 Skrevet 19. oktober 2011 #44 Skrevet 19. oktober 2011 Hva med klipsøredobber? Fins mange fine av den sorten på Glitter f.eks. Ikke til barn nei... De er sluttet med barneavdelingen på Glitter, og de klipsene til voksne er veldig tunge og kliper ganske hardt for småjenter. -Hilsen hun som vemodig pakka bort småjenteavdelinga-
SummerJoy Skrevet 19. oktober 2011 #45 Skrevet 19. oktober 2011 Enig. De kan jo bruke clip-ons dersom de ønsker å pynte seg med bling. Skal vi begynne å sminke femåringene også, fordi de ønsker det og ser at mor gjør det? Nei, det er idiotisk med hull i ørene på små barn. Ser INGEN gode argumenter for det. Da ser du vel heller ikke poenget med å bruke clip-ons. 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 19. oktober 2011 #46 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tok hull i ørene når jeg var rundt to år. Aldri hatt betennelse eller lignende, MEN hullene har blitt så vide at jeg kan plassere en navle-piercing der i stede.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #47 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg trodde ærlig talt ikke at så mange skulle ha så mye imot hull i ørene på små barn. Det er helt normalt i f.eks. Spania. Morsomt med kulturforskjeller. Berre fordi noko er normalt i eit anna land, treng det vel ikkje vera rett for det? I Spania er det ikkje normalt å leggje ungane før nærmare midnatt heller, men trur dei fleste norske foreldre tykkjer det er feil. Er ser ingen gode grunnar for at ein 5-åring skal få hull i ørene. Sjølvsagt seier ein 5-åring at ho ikkje er redd, ho veit jo ikkje kva det inneber! Tykkjer absolutt dei bør vente til dei er så store at dei kan stelle hulla sjølv. Eg fekk hull i ørene då eg var 8-10 år. Hugsar enno at eg blei overraska over kor vondt det var! Og for ein 5-åring då... Nei, vent! 1
Safira Skrevet 19. oktober 2011 #48 Skrevet 19. oktober 2011 Berre fordi noko er normalt i eit anna land, treng det vel ikkje vera rett for det? I Spania er det ikkje normalt å leggje ungane før nærmare midnatt heller, men trur dei fleste norske foreldre tykkjer det er feil. Er ser ingen gode grunnar for at ein 5-åring skal få hull i ørene. Sjølvsagt seier ein 5-åring at ho ikkje er redd, ho veit jo ikkje kva det inneber! Tykkjer absolutt dei bør vente til dei er så store at dei kan stelle hulla sjølv. Eg fekk hull i ørene då eg var 8-10 år. Hugsar enno at eg blei overraska over kor vondt det var! Og for ein 5-åring då... Nei, vent! Men det trenger ikke være galt heller? Jeg påpeker bare at det er artig med kulturforskjellene, begge veier. Det noen ser på som helt hårreisende tar andre som en selvfølge
Gjest Moulu Skrevet 19. oktober 2011 #49 Skrevet 19. oktober 2011 niesa mi på 3 har hull i ørene. hun fikk dt da hun var baby. leeenge før 12 mnd ihvertfall.
Gjest *smak* Skrevet 19. oktober 2011 #50 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har en jente på 5 år som er helt besatt av hull i ørene. En jente i barnehagen har det, og min jente har mast om dette i månedsvis. Det eneste hun ønsker seg til jul og bursdag er hull i ørene, og hun tar på mine øredobber hele tiden og sier hvor fine de er... Har fortalt henne hva dette innebærer, men hun sier hun ikke er redd. Bør hun få lov til å få hull i ørene hvis hun vil det? Kan det evt gi noen skader når de er såpass små? Hva mener dere? Jeg ville ventet til frøkna blir eldre før jeg hadde latt henne få hull i ørene.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #51 Skrevet 19. oktober 2011 Men det trenger ikke være galt heller? Jeg påpeker bare at det er artig med kulturforskjellene, begge veier. Det noen ser på som helt hårreisende tar andre som en selvfølge Nei, det treng ikkje det, men at noko er vanleg i andre land, er eit dårleg argument for at noko burde vera vanleg her og. 2
skandale Skrevet 19. oktober 2011 #52 Skrevet 19. oktober 2011 ...Og de fleste steder idag som er seriøse skyter inn plastikk øredobber ... Dette er IKKE RIKTIG, det er vel heller stikk motsatt. Seriøse steder SKYTER IKKE. De piercer. 2
Safira Skrevet 19. oktober 2011 #53 Skrevet 19. oktober 2011 Nei, det treng ikkje det, men at noko er vanleg i andre land, er eit dårleg argument for at noko burde vera vanleg her og. Jeg mener jo ikke at det skal være vanlig her og? Jeg tenker bare at folk kanskje kan se litt større på det. Det at det er vanlig i store deler av verden betyr kanskje at det ikke er så ille som mange her skal ha det til.
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #54 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg mener jo ikke at det skal være vanlig her og? Jeg tenker bare at folk kanskje kan se litt større på det. Det at det er vanlig i store deler av verden betyr kanskje at det ikke er så ille som mange her skal ha det til. Det er mykje rart som er vanleg her i verda Trur ikkje det skal brukast som målestokk. Hull i ørene på babyar er jo sjukt... Det er eit menneske, ikkje ei dokke. Forstår ikkje korleis folk har samvit til å påføre ein liten unge såpass stor smerte av estetiske grunnar, når ungen aldri har bedt om det. Tykkjer ikkje det kan forsvarast i det heile tatt før ungen er såpass stor at han/ho har bedt om det sjølv (og på ein skikkeleg måte, ikkje ein 2-åring som seier "eg og?" når han/ho ser folk med hull i øra).
Pingting Skrevet 19. oktober 2011 #55 Skrevet 19. oktober 2011 Mine fremtidige barn må gjerne få hull i ørene, men ikke før de er gamle nok til at en (seriøs) piercer vil gjøre det på dem. Å skyte hull kommer ikke på tale. Der er mer uhygienisk (pistolen kan samle bakterier, smykket er ofte av ikke-optimalt metall ifht bakterieansamlinger og nikkelinnhold, smykkene er ofte for korte slik at såret ikke får gro, og så videre), og ikke minst er det større sjanse for at det blir stygt! Skyting vil gi mer arrvev enn piercing med nål, det kan forstyrre brusken lettere, og det blir fort skjevere. Og frisører har hovedparten av utdannelsen sin i å klippe hår, ikke å lage hull i folk. 3
Safira Skrevet 19. oktober 2011 #56 Skrevet 19. oktober 2011 Det er mykje rart som er vanleg her i verda Trur ikkje det skal brukast som målestokk. Hull i ørene på babyar er jo sjukt... Det er eit menneske, ikkje ei dokke. Forstår ikkje korleis folk har samvit til å påføre ein liten unge såpass stor smerte av estetiske grunnar, når ungen aldri har bedt om det. Tykkjer ikkje det kan forsvarast i det heile tatt før ungen er såpass stor at han/ho har bedt om det sjølv (og på ein skikkeleg måte, ikkje ein 2-åring som seier "eg og?" når han/ho ser folk med hull i øra). Nei, man skal selvfølgelig ikke det. Selv mener jeg da at dette ikke er så ille, men dere andre trenger selvfølgelig ikke å synes det samme. (Jeg husker ingen smerte, selvfølgelig, men jeg skjønner jo nå at mine foreldre er rene barnemishandlerne )
Gjest imli Skrevet 19. oktober 2011 #57 Skrevet 19. oktober 2011 Nei, man skal selvfølgelig ikke det. Selv mener jeg da at dette ikke er så ille, men dere andre trenger selvfølgelig ikke å synes det samme. (Jeg husker ingen smerte, selvfølgelig, men jeg skjønner jo nå at mine foreldre er rene barnemishandlerne ) Sjølvsagt hugsar du ikkje det viss du var lita! Ein har jo ikkje minner frå ein var baby. Det er vel ikkje greitt å gjera fæle ting mot ein baby, berre fordi han/ho ikkje hugsar det seinare i livet? 1
Gjest Wanted Skrevet 19. oktober 2011 #58 Skrevet 19. oktober 2011 Da ser du vel heller ikke poenget med å bruke clip-ons. Jo, jeg ser at det kan være gøy å pynte seg. Men siden det faktisk finnes clip-ons så ser jeg ingen gode argumenter for å stikke faktiske hull i så ung alder. Men om du mener det er helt ok, så får du gjøre som du vil. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2011 #59 Skrevet 19. oktober 2011 (Jeg husker ingen smerte, selvfølgelig, men jeg skjønner jo nå at mine foreldre er rene barnemishandlerne ) Av og til er det greit å vite når man skal gi seg i en diskusjon. Å bruke "vanlig" som argumentasjon for at noe er greit, og å lage halvdaffe stråmenn pleier å være et greit tegn. Det er tydeligvis på sin plass å informere om at babyer har ganske mye dårligere immunforsvar enn større barn og voksne. Hull i ørene er per def. kjøttsår, som er en ypperlig inngangsport for alt mulig dritt man helst ikke vil ha i systemet. Ikke bare har babyer lettere for å få infeksjoner og å bli smittet av noe, men når det skjer risikerer de også at det blir mye verre enn det ville vært for en voksen. Noe å ha i bakhodet, kanskje? 4
Safira Skrevet 19. oktober 2011 #60 Skrevet 19. oktober 2011 Hallo? Jeg påpekte at det er artig med kulturforskjellene her i verden? Jeg har ikke sagt at det er helt greit med hull i ørene på babyer, men at i store deler av verden blir det sett på som helt normalt. Men jeg skjønner nå at jeg ikke har noe i denne tråden å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå