Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2011 #21 Skrevet 18. oktober 2011 mine jenter fekk til 6 årsdagen. men bruker bare ekte gull eller sølv for å hindre alergi.og det må rein gjøres jevnlig. uten om det ser jeg ingen betenkeligheter med dette.
challenger Skrevet 18. oktober 2011 #22 Skrevet 18. oktober 2011 Ser mange ettåringer med hull i ørene så hvorfor ikke? Jenta di spør jo i det minste om å få det selv, noe jeg tviler sterkt på at ei jente på 1år gjør.. Helt sykt!
NovaFlare Skrevet 18. oktober 2011 #24 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg er ikke imot det så lenge hun har bedt om det selv. På babyer derimot er overgrep i mine øyne. 2
altflyter Skrevet 18. oktober 2011 #25 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg fikk den enkle regelen: Når du er gammel nok til å stelle dem selv, er du gammel nok til å få hull i ørene. Jeg syntes det er galskap med de som har hull i ørene på spedbarn. Er ikke det noe man skal kunne velge selv når man blir stor nok til det? 2
Gjest jajajajajaja Skrevet 18. oktober 2011 #26 Skrevet 18. oktober 2011 bebisen til venninna mi fikk det på i års stadiet
Fluffe Skrevet 18. oktober 2011 #28 Skrevet 18. oktober 2011 Fikk det da jeg var 3år jeg :-) Ingen verdens problemer!
gullhjerte Skrevet 18. oktober 2011 #29 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes hull i ørene er for større jenter, må innrømme at jeg grøsser når jeg ser små barn med hull i ørene. Kan ingenting vente til barna blir større? Jeg ville i det minste ventet til de klarer å stelle de selv.. Barn er pene og flotte, selv uten alskens pynt. 4
Ulrikke Skrevet 18. oktober 2011 #30 Skrevet 18. oktober 2011 Snuppa mi fikk det rett før hun fylte 4... Har ikke hatt et eneste problem siden (hun er nå straks 6, så det er vel nøyaktig to år siden omtrent...), så min oppfatning er selvfølgelig farget av det! Hun hadde også mast en stund, og vi så vel ikke helt det store problemet, så vi sa ja... Passer selvfølgelig på å putte ting uten allverdens tilsetninger i ørene sånn at sjansen for allergier ikke økes, ihvertfall... Hva med en mellomting? Hvis hun skal begynne på skolen til høsten, hva med å si at hun skal få i sommerferien? Veldig mange får til 6-årsdagen eller rett før skolestart (så jeg nå da min datter begynte på skolen... mange av dem som ikke hadde fra før fikk i løpet av sommerferien...) Da gir du henne noe konkret å forholde seg til også (selvom det er omtrent 1000 evigheter til )
villemo84 Skrevet 18. oktober 2011 #31 Skrevet 18. oktober 2011 Min jente fikk når hun var 5 og har ikke hatt noen problemer med det. Bruker kun gull eller sølv! Men her har både jeg og pappan piercinger så hun har sett vi har rensa og ordna med våre og visst fra hun var liten at det ikke er lov å fikle med dem annet enn ved rensing!
Gjest Badabing Skrevet 18. oktober 2011 #32 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg fikk hull i ørene da jeg var 6 år. Har utviklet nikkelallergi, men dette er ikke akkurat uvanlig. Det eneste som er kjipt, er at de "skjøt" hull hos frisør, og derfor ikke er like bra utført som de jeg har tatt hos et piercingstudio. Vil ikke anbefale å ta hos frisør. Hadde ikke betennelser eller noe sånt, og har aldri angret for at jeg ville ha dem så tidlig. Barna mine kommer til å få ta til skolealder, før det synes jeg kanskje er litt tidlig. Har et vennepar der datteren ville ha da hun var rundt fem år, og det ble med hull i det ene øret 1
Safira Skrevet 18. oktober 2011 #33 Skrevet 18. oktober 2011 Hvorfor er du glad for dette? Man kan jo fint ta det når man vil det selv, når man er større. Fordi jeg antagelig ikke hadde turt å ta det før i 15-16-års alderen ellers. Dessuten har jeg sluppet alt det med at man må ha i øredobbene for at hullene ikke skal gro igjen (jeg hadde mine ute i et halvt år da jeg var 10, ingen problemer med det). Og ikke mist så har jeg sluppet unna slike øredobber det er vanlig å få hos frisører i Norge (vet ikke hva de er laget av, men det er ikke noe edelt metall hvertfall). Dessuten synes jeg det var kjempestas med hull i ørene, de fleste andre fikk jo ikke dette før de var 6-7-8 år!
Gjest Apophis Skrevet 18. oktober 2011 #34 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Eg fikk mine når eg var 7 etter å ha mast litt på mamma, har aldri hatt betennelse eller problemer med de første eg fikk (men eg hadde problemer med det andre settet eg tok då). Eg trur eg ville ha venta til barnet var gammelt nok til å faktisk bestemme det selv (og ikkje bare ville ha det fordi noen andre har det og det er såå fint) - og få tatt på eit skikkelig piercingstudio, ikkje hos frisøren med ekkel pistol. Endret 18. oktober 2011 av Apophis
kulu-kulu Skrevet 18. oktober 2011 #35 Skrevet 18. oktober 2011 Mine jenter var 3,9 år og 5 år gamle. Har vert problemfritt hos oss. Det var noe de ønsket selv,og jeg (og faren),så ingen problemer med dette. Snakket mye med dem om hva det innebar osv.. Synes det viktigste er at de ønsker det selv,og ikke blir "tvunget" til det.
SummerJoy Skrevet 18. oktober 2011 #36 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Men jeg klarte ikke å holde det rent nok, selv med hjelp fra mamma, og det ble betent og vondt. Samme med meg. Men jeg var bare 4 år da jeg fikk. Husker det som en tid med en del smerte, men husker også den lykkelige følelsen da jeg så meg i speilet med knallrøde blinkende øredobber. Endret 18. oktober 2011 av SummerJoy
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #37 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes ikke at det er for tidlig. Jo eldre man blir jo vondere blir det. Kjenner en som fikk hull når hu var 5 månder. Så ja... opp til deg, du kjenner dattera di godt og vet om hvordan hu tåler dette... hadde det vært dattera mi, hadde hun hatt hull i øre for lengst
lizzie88 Skrevet 18. oktober 2011 #38 Skrevet 18. oktober 2011 Det går jo ant å ta i ett øre i gangen, da får ungen lettere sove. Og med hjelp av mamma som renser og skrur flittig, så skal det nok gå så bra så Vi har ei jente på 3 år som har hull i ørene, og det har vist gått helt fint
Anglofil Skrevet 18. oktober 2011 #39 Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Huff da, mine foreldre er jo rene barnemishandlerene utifra det jeg leser her. Jeg fikk mine da jeg var tre år. I dag brukes vel øredobber som ikke inneholder nikkel, og da ser jeg ikke hvorfor det er så farlig, sånn egentlig. Mvh Yvonne Endret 18. oktober 2011 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #40 Skrevet 18. oktober 2011 Hva med klipsøredobber? Fins mange fine av den sorten på Glitter f.eks. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå