palle Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 disse liker jeg: - trekkoppfuglen - the book thief - muskat - en by som alice - lars saabye christensen - shantaram - balansekunst - bill bryson - pinnsvinets eleganse disse liker jeg ikke - cecilia läckberg - cecilia samartin - gutten i den stripete pysjamasen - typisk "ps i love you" historier forslag??
HedvigR Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Noen kjenner mitt navn - Lawrence Hill To kill a mockingbird - Harper Lee Siderhusreglene - John Irving Garps bok - John Irving Noen forslag i hvertfall Har ikke lest absolutt alle bøkene du hadde på listen din, men var disse som falt meg inn. 1
Gjest Badabing Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Høres ut som vi har litt samme smak i alle fall! Jeg leser en del bøker a la Balansekunst osv. Kan i alle fall anbefale: -Gresshoppen og fuglen -Brente skygger -Andre rom, andre undere -En halv gul sol -Bøkene til William Dalrymple -The God of Small Things -Sea of Poppies -Empires of the Indus (husker ikke hva de siste heter på norsk) Bøker a la Boktyven.. Kanskje du kan like Fuglesang? Jeg likte deler av den veldig godt. Men mange elsker den. Ellers har du jo litt lettere bøker som Drageløperen, Morgen i Jenin osv, men jeg liker de også. Signerer ellers HedvigR på To kill a mockingbird og Noen kjenner mitt navn, de to andre av hennes anbefalinger har jeg ikke lest, men putter dem på min liste
Brunhilde Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 ... Ellers har du jo litt lettere bøker som Drageløperen, Morgen i Jenin osv, men jeg liker de også. ... Litt morsomt å se hvor forskjellig man vurderer bøker. "The Book Thief" opplevde jeg som en lett bok, mens "Mornings in Jenin" var en tung affære, ikke å lese, men fordi den historiske korrektheten gjorde så stort inntrykk.
Gjest Badabing Skrevet 19. oktober 2011 #6 Skrevet 19. oktober 2011 Litt morsomt å se hvor forskjellig man vurderer bøker. "The Book Thief" opplevde jeg som en lett bok, mens "Mornings in Jenin" var en tung affære, ikke å lese, men fordi den historiske korrektheten gjorde så stort inntrykk. Helt enig med deg der. Jeg tenkte lett sett opp mot hvordan forfatteren skriver, ikke innholdet. Innholdet gjorde et sterkt inntrykk, men forfatteren har ikke et like komplekst språk som han som har skrevet Balanselunst f.eks. Uten at jeg synes Morgen i Jenin er en dårlig bok av den grunn. Nå har jeg lest sistnevnte på norsk da, og det forringer selvfølgelig leseropplevelsen.
weni Skrevet 20. oktober 2011 #7 Skrevet 20. oktober 2011 Harry Potter serien, passer for både barn og voksne.
palle Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter #8 Skrevet 20. oktober 2011 TAKK! gleder meg til å sjekke forslagene deres!
Gjesten Skrevet 20. oktober 2011 #9 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg synes The Help av Kathryn Stockett var kjempegod! Leste den i sommer og elsket den! (Jeg tror den bør leses på engelsk)
Gjest Varpunen Skrevet 20. oktober 2011 #10 Skrevet 20. oktober 2011 Jeg likte hundreåringen som klatret over et gjerde og forsvant *tommel opp*
mysticmoo Skrevet 22. oktober 2011 #11 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Liker de samme bøkene som deg og i tillegg: To Kill a Mockingbird Mornings in Jenin A Thousand Splendid Suns Life of Pi The House of the Spirits Kafka on the Shore The shadow of the Wind Half of A Yellow Sun Endret 22. oktober 2011 av mysticmoo
karella Skrevet 30. oktober 2011 #12 Skrevet 30. oktober 2011 Ser at du allerede liker Murakami. Anbefaler Kafka on the Shore det er min favoritt, men anbefaler egentlig ALLE av bøkene hans. mark haddon the curious incident of the dog in the night-time kiran desai- inheritance of loss Yann Martel- Life of Pi Kazuo Ishiguro- never let me go Aldous Huxley- Brave New World jonathan safran foer- extremely loud and incredibly close
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå