Gå til innhold

Brudekjole

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke bruke mer enn 10.000kr på kjole, og endte opp med å finne drømmekjolen til 7500, så syntes det var heilt greit!

Men, er egentlig helt enig i at det er helt idiotisk å kjøpe kjole du skal bruke en gang for så masse penger, men har veldig sterkt ønske om hvitt kirkebryllup så da får jeg bare betale!:) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For all del, de mest typiske (og kjeeeeedelige) kjolene er det sikkert rift om; folk elsker å se ut som alle andre tross alt.

Skrevet

Jeg hadde budsjettert med 15 000 til kjolen, men fant den til 10 000 på salg. Fornøyd! :)

Skrevet

Har så vidt begynt å sette opp budsjett og satte opp 5000 til brudekjole. Har vært og kikka i brudesalong i dag og det var neimen ikke enkelt å finne noe jeg likte til den prisen altså! Har en som kan være et alternativ, problemet er at jeg er håpløst forelsket i en til nesten 10 000 og jeg er usikker på om jeg kommer til å bli fornøyd med noen annen kjole enn den :D Har også kikka litt på finn, men der var det ikke noe interessant :(

Skrevet

Jeg synes 6-7 tusen begynner å bli veldig mye. Selv har jeg funnet en til 1000 kr og er superfornøyd :)

Skrevet

Kinakjole, sier jeg bare...

Skrevet

Hva er en dyr kjole for deg?? Jeg har funnet drømmekjolen min den koster nesten 7000..Hadde blitt så glad om jeg hadde funnet den billigere men det ser ikke slik ut..

Jeg synes ikke 7000,- er mye for en brudekjole, iallefall dersom den er ny i tillegg. En dyr kjole for meg er når den kommer opp i over 15000,- Selv fant jeg en til 13000,- (ny) og synes det var helt ok. Men for meg var det viktig at den skulle være ny da :) Men 7000,- er ikke mye når du har funnet drømmekjolen! :)

Skrevet

Kinakjole, sier jeg bare...

?

Skrevet

Min kjole kostet ca 6000, underskjørt og tilbehør kom i tillegg da.... Er kjempefornøyd med prisen jeg :)

Men skal dere andre selge kjolene etterpå? Tror kanskje jeg har litt lyst å beholde min jeg..... :sjenert:

Skrevet

Min kjole kostet ca 6000, underskjørt og tilbehør kom i tillegg da.... Er kjempefornøyd med prisen jeg :)

Men skal dere andre selge kjolene etterpå? Tror kanskje jeg har litt lyst å beholde min jeg..... :sjenert:

Jeg skal beholde min! Den er jo så nydlig!

Kanskje døtrene mine syns det samme om 30-40 år ;p ..men har en brudekjole som er et feilkjøp som jeg er nødt til å selge... :tristbla:

Skrevet

Nei, jeg skal beholde den. Småjustere litt, så jeg får en flott selskapskjole :) Har ikke plass til å bare ha den hengende..

Skrevet

Å kjøpe klær for å brukes én gang er ekstremt miljøfiendtlig og et symbol på en bruk og kast-mentalitet som er helt på trynet. Jeg mener ikke at man ikke skal ha en spesiell kjole; men det går faktisk ann å velge noe som man kan bruke igjen senere. Hvite kjoler kan farges, lange kjoler kan kortes inn. Synes det er helt absurd at noen velger å bruke masse penger på et plagg som aldri blir brukt igjen.

(nå har jeg generelt ganske sterke meninger om hvor miljøfiendtlige bryllup er, noe jeg har fått med meg ikke er særlig populært å ytre høyt...)

dU HAR helt rett. selv ser jeg litt på å kjøpe brukt på finn.no eller noe

Skrevet

Jeg skal beholde min! Den er jo så nydlig!

Kanskje døtrene mine syns det samme om 30-40 år ;p

Det var det jeg også tenkte......kanskje tilogmed noen kommer til å gå i "mormors gamle brudekjole" :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Men én ting.

Hvor dyr brudekjole du kan kjøpe kommer jo HELT an på hvor mye penger du faktisk har til rådighet og hvor mye du kan budsjettere på bryllupet. Hvilke prioriteringer du gjør og liknende.,

'Svigerinna' mi hadde kjole til langt over ti tusen, og likevel ble bryllupet totalt ikke mye over 30 tusen(!!) i kostnader.

Noen som gifter seg godt etablerte; har hus, bil, barn, fast jobb, og tjener litt over gjennomsnittet, kan jo selvsagt ta seg mer friheter på kjolebudsjettet enn jeg som går på privat VGS og bor hjemmefra..

Jeg syns hvertfall dette er noe hver enkelt må finne ut selv..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...