AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hva er en dyr kjole for deg?? Jeg har funnet drømmekjolen min den koster nesten 7000..Hadde blitt så glad om jeg hadde funnet den billigere men det ser ikke slik ut..
FruN Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg fant kjole til 8300, og var passe fornøyd med det Regnet med å måtte bruke ihvertfall ett par tusen mer.. Jeg har planer for kjolen senere og da, som "lettet litt" på prisen for min del
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 For meg er en dyr brudekjole rundt 5-6000,- og oppover, men jeg er student så det påvirker nok min mening om hva som er dyrt. Kjøpte min for ca. 1000,- 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg skal ha en indisk brudekjole.. og den koster nok opp i mot 50 000 kr.. Nesten så man vurderer å heller leie, men det er absolutt ikke det samme som å ha egen.. Synes de er flotte da! http://www.bargello.com/Red+Kezia-290-Bridal+Wear-107-4009.htm http://charmicreations.com/indian-bridal-wear.php
Kontormus Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Betalte 19000,- og det syns jeg var dyyyrt. Men jeg hadde anledning til det da, og hadde nok ikke gjort det igjen. Tror jeg...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 En hvilken som helst sum penger for en kjole som kun brukes én dag er for mye...
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 En hvilken som helst sum penger for en kjole som kun brukes én dag er for mye... Det synes jeg ikke, men kan til dels være enig med deg. Ville personlig ikke brukt så veldig mange tusen for en kjole man bruker en gang (jeg postet litt over her, kjøpte min til rundt 1000,-). Samtidig så vil jo de aller fleste ha en kjole man ikke ville brukt ellers, fordi det gjør den like spesiell som dagen. Hva mener du man burde hatt på seg på bryllupsdagen da siden du har såpass sterke meninger rundt det?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Å kjøpe klær for å brukes én gang er ekstremt miljøfiendtlig og et symbol på en bruk og kast-mentalitet som er helt på trynet. Jeg mener ikke at man ikke skal ha en spesiell kjole; men det går faktisk ann å velge noe som man kan bruke igjen senere. Hvite kjoler kan farges, lange kjoler kan kortes inn. Synes det er helt absurd at noen velger å bruke masse penger på et plagg som aldri blir brukt igjen. (nå har jeg generelt ganske sterke meninger om hvor miljøfiendtlige bryllup er, noe jeg har fått med meg ikke er særlig populært å ytre høyt...)
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Å kjøpe klær for å brukes én gang er ekstremt miljøfiendtlig og et symbol på en bruk og kast-mentalitet som er helt på trynet. Jeg mener ikke at man ikke skal ha en spesiell kjole; men det går faktisk ann å velge noe som man kan bruke igjen senere. Hvite kjoler kan farges, lange kjoler kan kortes inn. Synes det er helt absurd at noen velger å bruke masse penger på et plagg som aldri blir brukt igjen. (nå har jeg generelt ganske sterke meninger om hvor miljøfiendtlige bryllup er, noe jeg har fått med meg ikke er særlig populært å ytre høyt...) Man kan jo alltids donere til Fretex etc. eller kjøpe brukt selv
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg vet ikke hvordan Fretex ser ut hos deg, men her jeg bor er det en hel vegg med brudekjoler... De blir ekstremt sjelden solgt. Kjøpe brukt er bedre, uten tvil.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg vet ikke hvordan Fretex ser ut hos deg, men her jeg bor er det en hel vegg med brudekjoler... De blir ekstremt sjelden solgt. Kjøpe brukt er bedre, uten tvil. Var derfor jeg også skrev "etc."
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #12 Skrevet 17. oktober 2011 Men, dette er jo egentlig ganske på siden av originaltema, beklager TS, var ikke meningen å kuppe tråden din slik. Blir bare litt engasjert
Tillie Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde budsjett på 12 000,-, kjøpte kjolen min brukt da drømmekjolen kostet rundt 17 000.-. Det syns jeg er litt for dyrt. Min brukte kjole kostet likevel mer enn den du har lyst på - den synes jeg var ganske billig til å være brudekjole. Husk at du kan selge den igjen til halv pris etterpå!
Lyra Skrevet 18. oktober 2011 #14 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg syns over 10 000 er dyrt sånn rent objektivt. For meg personlig er over 5000 dyrt.
fridr Skrevet 18. oktober 2011 #15 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes generelt at alt som det står "brud" eller "bryllup" framfor er alt for dyrt Derfor gjør vi alt vi kan selv, til vårt bryllup, og bruker hovedsaklig penger på mat og drikke For oss og gjestene er det jo dét og stemninga som betyr noe, ikke hvordan det er pyntet eller hvordan bordene ser ut. Men selvfølgelig, jeg skal jo pynte bordene med fine blomster fra enga til pappa og fine, gamle tøyduker Jeg brukte 2000 kr på min kjole, og var egentlig veldig fornøyd med å ikke betale mer... Ville aldri brukt mer enn det. Dessuten låner jeg slør osv fra andre Og AB, bryllup trenger ikke være ekstremt miljøfiendtlige. Det handler om hva man prioriterer og hvilke verdier man har. Det er feks ekstremt unødvendig å pakke alle gavene inn, de skal jo uansett ikke åpnes av oss, bare stå til pynt Man trenger heller ikke konvolutter på kortene. Man kan gjøre det klart i invitasjonene at man ønsker gaver UTEN papir (som kan sendes på e-post) osv. Man bruker egne tallerker, glass osv, ikke papp/plast, man trenger ikke bordkort, heller ett stort kart, man kan bruke tøyservietter om det finnes på lokalet/hotellet. Det er myyye man kan gjøre for å spare naturen litt Så jeg er enig i at mange bryllup sparer ikke på NOE, og skaper en liten naturkatastrofe i seg selv
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #16 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg vil si at for dyrt er når man ikke har penger til å betale for den varen, og at det går kraftig ut over hele budsjettet. Hva som er dyrt for meg, er ikke dyrt for en annen, for vi har ulike budsjetter og ulike lommebøker. Du må rett og slett finne ut om dere har økonomi til den kjolen eller ikke
Gjest Doh Skrevet 18. oktober 2011 #17 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg synes over 15 000 kr er mye. Min endte på 11 000 og det var litt mye for meg, men det var den jeg skulle ha og den er umulig å finne brukt på finn(har ikke sett noen de siste 4 mnd). Men det kommer jo veldig an på budsjettet da, 15 000 kr er ikke så ille hvis budsjettet er på 150 000 kr liksom
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2011 #18 Skrevet 18. oktober 2011 Husk at du kan selge den igjen til halv pris etterpå! Det ligger pr idag 2500 brudekjoler til salgs på Finn.no. Hvor mange tror du gifter seg hvert år? Hvor mange av disse kjøper kjolen brukt? (eller finner akkurat den kjolen de vil ha brukt, riktig størrelse). Å satse på at man får solgt den etterpå er dumt, for det er for mange kjoler ift. etterspørsel. 1
Kite Skrevet 19. oktober 2011 #19 Skrevet 19. oktober 2011 Mitt kjolebudsjett lå på 5tusen. Fant drømmekjolen på sallong, men den var desverre ALT for dyr (designerkjole). Etter noen uker fikk jeg mail om at denne drømmekjolen var satt ned til 7000 (inkl underskjørt)!!! Da kunne jeg ikke si nei, og havnet 2tusen over budsjettet. Fikser dette med budsjettbruddet enkelt med at jeg ikke kommer til å bruke så mye penger på pynt som jeg hadde regnet med, siden vi designer og lager alt selv, og får endel fra venner/familie/o.l.. (Har gått service og samferdsel så jeg har hatt økonomi, planlegging og organisering i to år, som kommer greit med ) 1
Tillie Skrevet 20. oktober 2011 #20 Skrevet 20. oktober 2011 Det ligger pr idag 2500 brudekjoler til salgs på Finn.no. Hvor mange tror du gifter seg hvert år? Hvor mange av disse kjøper kjolen brukt? (eller finner akkurat den kjolen de vil ha brukt, riktig størrelse). Å satse på at man får solgt den etterpå er dumt, for det er for mange kjoler ift. etterspørsel. Alle jeg kjenner som har giftet seg har fått solgt kjolen etterpå uten problem. Jeg forsøkte å få tak i kjolen min på finn.no flere ganger, men opplevde plutselig budrunder (!) og mange interessenter på samme kjole. Men det kommer sikkert an på kjoletypen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå