Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et rart spørsmål men jeg prøver meg likevel.

Jeg har månedslinser hos Brilleland og betaler 320,- pr mnd for disse som jeg får tilsendt i posten etter hvert som jeg trenger de. Nå har jeg lyst til å heller bestille linser over internett men vil gjerne fortsette å få kontrollert øynene mine hos Brilleland. Hvordan forklarer jeg dette til optikeren? Jeg inbiller meg at de er "i mot" at jeg skal bestille linser på internett (f.eks minelinser.no). Noen andre som har gjort dette som kan hjelpe? Skal jeg bare si at jeg ikke vil bruke de lenger?

Jeg er utrolig lett å lede sånn at hvis optikeren sier "vi anbefaler ikke at du gjør det" el.l så kommer jeg sikkert bare til å si "nei vel" og la det bli med det.

Ja, jeg er feig som bare det :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest lekebøll
Skrevet

Det er vel bare å si at du har funnet et billigere alternativ.

Det er vel derfor, går jeg ut i fra?

Ellers kan jeg ikke tenke meg at han har noe med det, ofte jeg kun bestiller kontroll hos en enkelt optiker, og kjøper linser et annet sted/en annen gang.

Skrevet

Jeg grudde meg litt før jeg skulle si det jeg og. Men når jeg tenkte meg litt om, så er det jo en ærlig sak det.

Når jeg sa at jeg tenkte å bestille linser på nettet, ble han veldig nysgjerrig på hvor mye de kosta der, for han mente at butikken var blant de billigste... (not)

Så nå går jeg til optikeren bare på kontroll (dyrt nok det) hver 6. mnd. og kjøper linser på nettet, lykkelig med det! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har linsetime på tirsdag og hvis jeg ikke klarer å uttrykke meg da så prøver jeg kundeservice etterpå tror jeg.

:-)

Gjest Anonymous
Skrevet

En optiker må tåle konkurranse i markedet. Si det som det er: du har funnet et billigere nalternativ! :hoho:

Har kjøpt linsene mine på nettet i fire år og til under halv pris. Har aldri hatt problemer. Gikk til min optikker pg bad om en utskrift av alle mine "øyedata". Det er dine øyner og optikeren kan ikke bestemme over de......!!!!!!

Skrevet

Fortell hvordan det går da!! Har tenkt på det samme. Har linseabbonnement fra Brilleland på dagslinser som jeg betaler over 400 kr mnd for....

Gjest lekebøll
Skrevet

:klø:

Ehm, hvorfor vil dere ikke si det, egentlig?

Er ikke det en ærlig sak, da?

Men, det jeg egentlig lurte på: hvor får jeg kjøpt linser på nett, og hva er prisforskjellen?

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Mrs. H, er du redd for at optikeren skal fly på deg? Hvis du vil bestille linsene dine på nett så gjør du selvsagt det. Dessuten trenger du ikke engang å si hvor du kjøper linsene for det er din sak og ingen andres.

Hva er det du er så redd for?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg har bestilt to ganger nå hos www.lenses4net.com Firmaet ligger i Sverige, og man betaler ingen porto. Faktura får du i pakken, og betaler inn til en norsk bankkonto. For 6 mnd Soflens 66 betaler jeg 398,-, i tillegg kommer linsevæske som jeg hittil har kjøpt hos optikeren.

Skrevet

Får ikke noe opp på linken du la ut Ethereal...

Skrevet
:klø:

Ehm, hvorfor vil dere ikke si det, egentlig?

Er ikke det en ærlig sak, da?

Men, det jeg egentlig lurte på: hvor får jeg kjøpt linser på nett, og hva er prisforskjellen?

Fordi jeg er feig som et juletre (hvis de er feige, da) 8) Jeg syns det blir litt ekkelt men kan ikke helt forklare hvorfor jeg syns det. Jeg har ihvertfall ringt kundeservice og de måtte ha skriftlig oppsigelse så da har jeg skrevet et brev der det står at jeg sier opp linse-abonnementet mitt.

Jeg kommer fortsatt til å gå til kontroll en gang i året. Har funnet ut at på mine linser så sparer jeg nesten 2000,- i året ved å bestille på nett og det er jo litt. Jeg har sett både på www.minelinser.no og www.lensway.com/no Skal sjekke ut den i sverige som Ethereal nevner også og se om det er enda mer å spare der :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...