AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg ble rett og slett skamklipt av frisøren min. Jeg hadde hår til korsryggen og ba hun om å ta tuppene hun klippet nesten 10 cam:( Har du blitt skamklipt da du ville spare til langt hår. Hvordan fikk du langt hår igjen?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg ventet til det grodde. Det kommer vel rundt 10cm i året. 1
LeaMichele Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 (endret) lot det gro... ? Endret 17. oktober 2011 av ekh
altflyter Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Det sto mellom 3 alternativer: 1. Å la det gro 2. Å la det gro 3. Å la det gro jeg lot det gro 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Forstår ikke helt? Du har hår til korsryggen, og synes du ble skamklipt da frisøren klippet av 10 cm? 10 cm er daikke mye nåren har så langt hårsom deg. Hun måtte vel ta 10 cm og, regner med tuppene var rimelig slitte. Jeg ber alltid frisøren ta 10 cm, så jeg vet at håret mitt ikke blir tynt i enden, men får en fin tykk kant. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Akkurat det samme har skjedd med meg! Var til frisøren for noen dager siden og forklarte at jeg hadde noe flass og litt fett hår, og hun sa at jeg måtte ta endel av håret fordi det kunne falle av. Okei tenkte jeg, trodde ikke hun mente så mye. Men så på noen sekunder var nesten hele håret borte! Jeg ble helt sjokkert, før hadde jeg langt hår, og nå ser jeg nesten ut som en gutt.. Jeg kler ikke kort hår i det hele tatt. Vet at det kommer til å ta år før det vokser ut igjen, så jeg gråt med en gang jeg kom ut av frisørsalongen.. Frisøren spurte aldri hvordan jeg ville ha det, hun bare kuttet av håret. Ikke var det særlig pent heller, ser ut som en amatørklipp på sitt verste.. Trenger virkelig noen gode ord nå, for jeg vurderer sterkt å anskaffe meg extensions. Føler med deg!
altflyter Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Akkurat det samme har skjedd med meg! Var til frisøren for noen dager siden og forklarte at jeg hadde noe flass og litt fett hår, og hun sa at jeg måtte ta endel av håret fordi det kunne falle av. Okei tenkte jeg, trodde ikke hun mente så mye. Men så på noen sekunder var nesten hele håret borte! Jeg ble helt sjokkert, før hadde jeg langt hår, og nå ser jeg nesten ut som en gutt.. Jeg kler ikke kort hår i det hele tatt. Vet at det kommer til å ta år før det vokser ut igjen, så jeg gråt med en gang jeg kom ut av frisørsalongen.. Frisøren spurte aldri hvordan jeg ville ha det, hun bare kuttet av håret. Ikke var det særlig pent heller, ser ut som en amatørklipp på sitt verste.. Trenger virkelig noen gode ord nå, for jeg vurderer sterkt å anskaffe meg extensions. Føler med deg! Hun mente håret kom til å falle av fordi det hadde flass og var fett? okei... Det har jeg aldri hørt om, men uansett.. Hun mente det ville slutte å falle av om du klippet det kortere? Ser ikke sammenhengen
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Hun mente håret kom til å falle av fordi det hadde flass og var fett? okei... Det har jeg aldri hørt om, men uansett.. Hun mente det ville slutte å falle av om du klippet det kortere? Ser ikke sammenhengen Ikke skjønte jeg det heller. Hun hadde tydeligvis ikke peiling på hva hun snakket om..
Gjest Bomullsdott Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Du må bare være tålmodig. Mitt hår vokser veldig fort uten at jeg gjør noe spesielt for det. Jeg spiser ikke spesielt sunt eller trener heller. Det er individuelt hvor fort håret vokser, tror ikke du kan påvirke det så mye. Du må bare ta tiden til hjelp. Allikevel er det visse kjerringråd du kan teste ut. Spise mye B-vitamin (eventuelt ta B-vitamintabletter). Drikke sånn ølgjær (tror det var det det het). Skylde håret i kaldt vann når du er ferdig med å dusje. Bruke hårkur. Ikke garantert at dette virker, men det kan virke for noen.
altflyter Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Du kan jo kjøpe deg sånn klipse-på-hår også?
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2012 #12 Skrevet 6. juni 2012 Jeg har laaaangt hår! Noe tips: ikke vask håret hver dag, jeg vasker det sånn hver 3, kanskje hver 4 dag. Bruk minst mulig hårføner, jeg lar det lufttørke. Jeg bruker så og si aldri rettetang osv, har vel nesten ikke brukt det på 3 år. Jeg bruker altfor sjeldent hårkur, men jeg bruker alltid balsam, og grer det forsiktig. Jeg hadde super langt hår før, så var jeg i en periode jeg hadde kortere. men for tre år siden vart jeg litt skamfarget, og da bestemte jeg meg for at nå var det langt igjen. og sånn ble det, er veldig fornøyd nå!!
Minya Skrevet 7. juni 2012 #13 Skrevet 7. juni 2012 (endret) Jeg ble rett og slett skamklipt av frisøren min. Jeg hadde hår til korsryggen og ba hun om å ta tuppene hun klippet nesten 10 cam:( Har du blitt skamklipt da du ville spare til langt hår. Hvordan fikk du langt hår igjen? Jeg hadde guttekort hår da jeg var fjorten, seksten år seinere er det 78cm. Jeg lot det bare gro, og gikk til frisøren en gang i året. På den annen side, skjønner jeg at det er rart å klippe ti cm når håret er så langt, jeg synes alltid det stopper for tidlig når jeg grer meg, etter en frisørtime. Endret 7. juni 2012 av Minya
Børil Skrevet 7. juni 2012 #14 Skrevet 7. juni 2012 -B-vitaminer. Naturlig ølgjær er best, men B-kompleks fra apoteket funker også (hvit plastboks med rød etikett) -Vær forsiktig når du grer håret. -Gå gjerne med håret oppsatt for å unngå slitasje. Prøv å unngå at håret ditt setter seg fast i veskestroppen/at det gnisser mot kragen på klærne dine osv. Det sliter på håret når du får floker som du er nødt til å sitte og dra i/gre ut. -Bruk hårkur og leave-in balsam. -Noen mener at sol og solarium stimulerer hårveksten, men jeg vet ikke om det stemmer. -Vær tålmodig
Melia Skrevet 7. juni 2012 #15 Skrevet 7. juni 2012 Har sånn passe langt hår, men ville ha det lengre, så jeg har sverga til clip-on extensions. Nå har jeg tatt HairTalk extensions i stedet, så har langt hår all the time
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2012 #16 Skrevet 7. juni 2012 Jeg ble rett og slett skamklipt av frisøren min. Jeg hadde hår til korsryggen og ba hun om å ta tuppene hun klippet nesten 10 cam:( Har du blitt skamklipt da du ville spare til langt hår. Det her er da ikke å bli skamklipt.. Mange som kommer til frisør vil typisk bare fjerne 2 mm av de flisete tuppene, men hvis frisørene faktisk hadde gjort bare det så ville håret fliset seg oppover ganske raskt i tiden etterpå. Som regel tar de det som trengs, så det blir mer sannsynlig at håret ser sunnere ut når det blir lengre Men for å svare på spørsmålt ditt, tid og vedlikehold er hemmligheten til langt hår.
Stellia Skrevet 7. juni 2012 #17 Skrevet 7. juni 2012 http://www.johnmasters.com/dft.htm Aldri før har håret mitt vokst så fort når jeg har brukt denne. Skal aldri slutte!
Ethereal Skrevet 8. juni 2012 #18 Skrevet 8. juni 2012 Lureste er vel å passe på håret slik at det ikke blir slitt og tuppene splitter seg, for da må man jo til frisør og klippe seg igjen. Bruk hårkur, balsam, minst mulig hårføner/rettetang/krølltang. Spis sunt og variert. Drikk øl - mye b-vitaminer i det som er sunt for hår og negler
Gjest "gjest" Skrevet 8. juni 2012 #19 Skrevet 8. juni 2012 Jeg gikk ikke til frisør på to år. Da var håret mitt langt da.
Miah Skrevet 8. juni 2012 #20 Skrevet 8. juni 2012 Du skulle ha sagt fra litt før, så skulle du ha fått langt hår. Klippet nemlig av alt mitt for en uke siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå