Gå til innhold

Plutselig bedre luktesans!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg la merke til idag at jeg plutselig hadde fått bedre luktesans! Merkelige greier, ikke sant?

Gikk på et kjøpesenter, og merket lukten av hvitløk LANGT unna cafeene. Trodde det var de foran meg som hadde spist litt for mye hvitløk, men det var cafeen. Så gikk jeg rett etterpå forbi en butikk der jeg har vært mange ganger før der de selger sko osv, og da jeg gikk forbi, merket jeg en ekkel sterk lukt av lær. Har aldri merket det før. Så gikk jeg igjen forbi en annen butikk, og kjente en ekkel lukt.

Så ble jeg så stressa at jeg ikke tenkte på å lukte noe mer fordi jeg skulle rekke noe.

Har andre også opplevd det? Hva kommer det av? Plutselig har jeg bedre luktesans :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du gravid? :gjeiper:

Skrevet

Hehe, nei, tror da ikke det. Det hadde vært merkelig :)

Men har vært det før (mistet), og da smakte plutselig alt rart.

Merket ingenting med luktesansen.

Skrevet

Hehe, nei, tror da ikke det. Det hadde vært merkelig :)

Men har vært det før (mistet), og da smakte plutselig alt rart.

Merket ingenting med luktesansen.

Følelsen som mange får av endret smaksopplevelse, kan skyldes forstyrrelser i luktesansen

Hentet herfra

Skrevet

Ja, kunne nesten trodd at jeg er det. Men uff, får ikke håpe det da. Kan ikke skjønne hvordan det skulle skjedd.

Var sikkert bare en forbipasserende luktesansendring, tror vi satser på det jeg. Har ikke plass til flere bekymringer nå, så :)

Skrevet

Dere som spør om TS er gravid, merker dere at TS står oppført som Mann, forresten? ;)

Neida, spøk.

Har du nylig sluttet med feks sterk mat, røyk, snus, tyggistygging osv? Det er noe jeg vet kan forsterke smak- og luktesansen.

Skrevet

He, he.. :P Vet ikke hvordan jeg blir kvinne igjen på profilen.

Nei, har ikke endret på noe. Har aldri røyket, snust og spiser fortsatt tyggis etter hvert måltid for å passe på tenna.

Hadde faktisk tyggis i munnen da jeg kjente luktene :P

Kanskje bare senteret STINKET den dagen. Bare vent, kanskje flere lager tråder om fæle lukter de opplevde akkurat idag ;)

Skrevet

Det må nevnes at alt har smakt rart/ekkelt idag.

Har fått TR som vanlig, så det er ikke graviditet (ganske sikker).

Må liksom presse i meg mat. Middagen var noe jeg har likt før, men idag var det BLÆ. Orket ikke å spise alt.

Kanskje jeg er forkjøla? Eller, da får man kanskje dårligere smaks/luktesans? Føler meg dårlig nå, vondt i hodet og tett i halsen. :tristbla::goodbye:

Skrevet

hormonsvigninger? Har hørt om folk som har blitt mer sensitiv for lukter rett før mensen eller under eggløsning, osv.

Eller har du migrene? Typisk for migrene er at man blir mer følsom for lukter, smaker, lys og/eller lyd.

Skrevet

jeg får det dagen før mensen, slår ikke feil.

Skrevet

Vampyr, hehe :fnise:

Ja, kanskje det kan ha noe med hormoner å gjøre? Har ikke pleid å bli sånn, men en gang må kanskje være en første?

Tror jeg har migrene ja, heldigvis ikke ofte, men 3-4 ganger i året. Da er det skikkelig skallebank og kvalme, og det eneste som hjelper er å ha det mørkt/sove. Hender jeg gråter pga det og, for det er så vondt. Så tror det er migrene jeg har.

Hadde vondt i hodet i går og følte meg kvalm og uggen, kanskje det var en litt svak form for migrene?

Skal følge med på hvordan det er neste gang TR kommer. Kanskje det er samme leksa, da veit jeg i allefall hva det er som "feiler" meg :)

Takk for svar alle sammen! Satser på at det er over idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...