Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, hva er det dere pleier å svare når dere får slike spærsmål på jobbintervju:

-Hva er dine sterk sider?

-Hva er dine svake sider?

-Hva kan du bidra med?

-Hvorfor skal vi akkurat ansette deg?

-Hva forventer du i lønn?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke faste svar på disse spørsmålene, jeg forbereder meg til hvert intervju individuelt slik at jeg kan komme med svar som passer til situasjonen. Liten vits i å snakke om hvor flink du er med mennesker hvis jobben ikke krever sosial omgang i det hele tatt. Samme med lønn, noen ganger passer det å være åpen fra begynnelsen om hva man tenker seg og ganske konkret mht tall, andre ganger bør man være litt mer tilbakeholden.

Hvis du er ute etter tips til hva du selv kan si, vil jeg anbefale deg å heller bruke tiden på å finne svar som passer for deg selv. Det er ganske tydelig når man sier ting man tror intervjueren vil høre, og når man kan svare sannferdig på spørsmålene og på en måte som passer en selv fremstår man som mye mer autentisk.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg husker hva jeg svarte på akkurat disse spm, men generelt tenker jeg at det er fint om man kan gi eksempler som underbygger svaret sitt. Om du sier at du er god til å samarbeid, kan du f.eks si at du har jobbet mye i team og fått positive tilbakemeldinger på samarbeidsevnen din der etc. Jeg har vært med på jobbintervju en gang (som arbeidsgiver), og ble veldig irritert over alle som svarte at de var sta når de fikk spm om sine negative sider. Nesten alle svarte det, og jeg fikk inntrykk av at alle hadde lest de samme tipsene om å si en negativ egenskap som også kan være positiv (..og det å være sta nevnes ofte i den sammenhengen). Skal du si det, bør du kunne underbygge det også. Jeg tenker at man kan være ærlig om at man har en negativ side, men man trenger jo ikke nevne det som er mest relevant for jobben, evt kan man si at det er noe man jobber med/ er interessert i å forbedre el.l Jeg tror jeg en gang har svart at jeg kan bruke tid på å komme igang med oppgaver, og ikke alltid jobber jevnt, men at jeg alltid greier å bli ferdig i tide.

Skrevet (endret)

Jeg svarer ærlig. Og tilpasser hva jeg fokuserer på til stillingen det er snakk om. Og jeg underbygger med eksempler og oppnådde resultater. Jeg prøver også å få med elementene fra utlysningsteksten, for å svare optimalt på bedriftens behov.

Å svare noe mer spesifikt på spørsmålet ditt er helt umulig.

Endret av Sissan9
Skrevet

Jeg pleier å svare noe sånt som det her, ikke ordrett selvfølgelig, men i den gaten..

Jeg er en kreativ igangsetter, smittsomt engasjement og trives med høyt arbeidstempo

- Jeg er en utålmodig sjel som forventer mye av mine medarbeidere

-Hva kan du bidra med?

Jeg kan bidra med mye engasjement, både faglig og sosialt. Jeg har også en kompetanseprofil og erfaring som jeg mener vil komme godt til nytte.

Dere vil få en lojal og pliktoppfyllende medarbeider med stor fleksibilitet og godt humør

Jeg håper selvsagt lønnen vil reflektere min faglige kompetanse og erfaring samt gjenspeile lønnsnivået generelt i bedriften. Når det er sagt, så er det ikke lønnen som motiverer meg til å bytte jobb, men arbeidsoppgavene og hvilke utfordringer dere kan tilby.

- Her sier jeg ALDRI et konkret tall, men intervjuer spør ofte hva lønnen min er i dag og da svarer jeg alltid på det.

Håper det var til hjelp:-)

Jeg har pr dags dato aldri fått avslag på en jobb jeg har vært på intervju til:-)

Skrevet

Hei, hva er det dere pleier å svare når dere får slike spærsmål på jobbintervju:

Jeg har evnen til å løse oppgaver, går godt overens med kollegaer, er pliktoppfyllende og bruker tiden når jeg er på jobb til å ...nettopp: jobbe.

Det hender jeg tar jobben med hjem, men har fokus på å slappe av hjemme og jobbe med det.

-Hva kan du bidra med?

Jeg kan bidra til å utføre arbeidsoppgavene, er nytenkende uten å overkjøre andre.

På grunn av mine kvalikasjoner og erfaring, men også fordi jeg tror jeg vil trives i firmaet og ser på det som utfordrende.

Usikker, men tarifflønn eller på linje med de andre i omtrent samme stilling.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...