AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg og min familie har vel alltid vært nederst på rangstigen hva fine ting, jobb, penger, og generellt suksess innefor slike felt angår. Vi bor "landlig" til, eller langt ut på bygda om du ønsker det uttrykket. Det har ikke vært slik at vi har hevdet oss med ny bil, bygget på huset, reist å dyre ferier osv. Helt fra jeg var liten har jeg forstått at vi ikke hadde så mye, desto mer bevisst ble jeg på sparing, prioritering, fokus på å komme godt ut av det. Siden tenårene har jeg spart, jobbet, og faktisk sett mål for fremtiden om å eie eget hus, ha en OK grei jobb, ha bil og førerkort og alt det. Nå har det seg slik at jeg har nylig fått meg førerkortet, kjøpt meg en fin eldre bil, og har lagt inn bud på hus som jeg har fallt for. Alt dette skjedde ikke på samme uke, men jeg er heller ikke 18 år gammel lenger. Dette har bygdefolket hjemme fått med seg, og det hagler en masse rykter og negativt ladete spørsmål rundt om av typen HVORDAN har HUN der fått råd til det, og hvem er det hun har sugd støtte ut av, hvem har hun giftet seg med, HVORDAN i alle dager skaffa hun penger? Har også fått høre at min ene barndomsvenninne som jeg går på skole kommenterte hva for en stygg og ødelagt bil jeg kjører rundt i. Selv har hun Mercedes som hun og samboeren hennes kjøpte for et par år siden. Moren min ble en gang spurt om jeg jobbet mye svart mens jeg enda bodde der. Naboene, de folkene som er først ute med å kommentere mitt liv, har alle barn og familie, de har gode jobber, penger, de har i allefall så de greier seg. Hvorfor er det så utrolig for dem hva jeg har oppnådd, og hva jeg driver med om dagene? Er det slik at enkelte er smålige, og bare ser på det jeg har anskaffet meg, uten å se hvor lang tid det tok, eller hvor mye jeg la i arbeidet mitt?
Cho Kon It Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Er det slik at enkelte er smålige, og bare ser på det jeg har anskaffet meg, uten å se hvor lang tid det tok, eller hvor mye jeg la i arbeidet mitt? Spot føkkings on.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå