Gå til innhold

Merkelige ting du har overhørt/fremmede har sagt til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Innimellom overhører jeg folk som snakker sammen, korte bruddstykker i det de passerer meg etc. Innimellom er det også fremmede personer som snakker til meg, og det kan jo bli veldig morsomt egentlig.. Har ikke dere også opplevd det?

En gang satt en venninne og jeg på bussen og venninna mi snakket om en hun kjente som hun mente jeg hadde møtt. "Jo, du husker jo henne. Mørkt hår i hestehale, litt høyere enn meg, og litt lubben".. Plutselig begynner en fremmed dame ved siden av oss å snakke "Ja, vet du hva! Det er så mange tykke jenter nå altså! Vet dere hva det kommer av: Jo, det kommer av sjokolade! Sjokolade!.. De putter i seg så mye de! Forresten så er det masse sukker i tyggis! Det kan dere si til henne! Slutt med tyggis det er ikke sunt!" Jeg og venninna mi ble jo veldig satt ut av denne regla til den fremmede damen, hun snakka rimelig høyt, og hele bussen hørte det. Må forresten legge til at jeg vil gjette godt over 100 kg på henne.. Snakk om å legge seg borti :fnise:

En annen gang satt det to gutter (17-18 år vil jeg gjette) foran meg på bussen, samtalen gikk sånn:

Gutt1: Åssen gikk det med hun dama du tok med hjem fra byen på lørdag?

Gutt2: Det gikk bra ;)

Gutt1: Hva skjedde a?

Gutt2: Nei, vi tisset på hverandre, så sovnet vi.

Gutt1: Kult

Må si jeg ble litt satt ut :klo:

En annen gang stod jeg og venta på bussen og hadde to store handleposer fra dagligvarebutikk med meg (plastposer). Jeg satt dem fra meg på bakken (veldig tunge). Plutselig hører jeg "NEI NEI NEI!" Fra en dame som satt på benken. Jeg trodde jo ikke hun snakket til meg, men det gjorde hun altså.. Jeg så spørrende på henne og hun sa: "Du kan IKKE SETTE poser på BAKKEN!! Det er såååå mye bakterier der! Tenk på alle de bakteriene du tar med deg hjem!! Jeg er sååå nøye på dette altså!". Jeg ble jo veldig satt ut og ante ikke hva jeg skulle si. Var som sagt de av plast, som gjerne havner i en egen pose, og blir brukt til søppelposer senere..Heldigvis kom bussen da.. Husker ikke hva jeg svarte damen.. x)

Flere som har opplevd noe lignende? :popcorn:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

Var på skulen og sto utenfor kontoret og venta på skyssen min heim. Litt bortenfor satt det ei jente og ein gutt og snakket sammen.

Jenta: Visste du at det fantes dinosaurer her før?

Gutt: Åh? Nei, er det sant?

Jenta: Ja, leste om det i ei bok.

Gutt: Er de her ennå?

Jenta: Nei, de er utdødd no, de levde i gamledager.

Gutt: Åååh, det var synd.

Jenta: Men om du spør mor di eller far din så har nok de sett dinosaurer når de var unge.

Dette var snakk om elever på videregående. Og ja, de var heilt seriøse.

• Liker 13
Skrevet

Tror kanskje jeg har fortalt denne her inne før, men:

Når jeg er ute på ridetur blir jeg ofte stoppa av småunger som vil klappe hesten min. De spør om alt mulig rart, men denne gangen ble det litt mer personlige spørsmål enn før.

Ble stoppa av tre jenter på ca 7 år. De klappa hesten min en stund, før spørsmålene var igang.

Jente 1: Har du barn?

Jeg. Nei...

Jente 1: Har du mann?

Jeg: Nei.

Jente 1: Hva har du da????

Jeg: Eh...jeg har en jentekjæreste.

Jente 1: Er du lesbisk?!

Jeg: Ja...

(pause)

Jente 1: På Grand Prix, der var det en mann, og han var faktisk homo. Og det er ikke så farlig å være lesbisk eller homo egentlig!!

Jeg: Nei, det har du helt rett i!

Så begynte de å spørre om andre hesterelaterte ting, før hun ene, som tydeligvis hadde tenkt veldig på dette, så på meg.

Jente 2: Men atte....er du en mann egentlig??

(det skal sies at jeg ser særs lite maskulin ut, selv i ridetøy).

Jente 1: Nei, åhhhh (oppgitt blikk), hun er bare lesbisk!!

• Liker 17
Skrevet (endret)

Var på skulen og sto utenfor kontoret og venta på skyssen min heim. Litt bortenfor satt det ei jente og ein gutt og snakket sammen.

Jenta: Men om du spør mor di eller far din så har nok de sett dinosaurer når de var unge.

Hæhæhæhæhæh, og der er den håpefulle, yngre, smarte garde som skal ta vare på samfunnet.

Forresten, kom på et bidrag her. Var på butikken en dag da to gutter, rundt 20 år gamle kanskje, kom bort og skulle ha seg sjokolade. Samtalen går omtrent som dette..

Gutt1: Tror du stratoskua egentlig er en okse?

Gutt2: Den heter jo stratosKUUUA lissom..

Gutt1: Men den har jo de store horna da?

Gutt2: Du sier noe der..

Så tok de noe og stilte seg i køen. Ingen av dem som la merke til det svære juret den kua har..

Endret av Tullamore Dew
  • Liker 4
Skrevet

Jjeg sto i kassa på Princess.og skulle kjøpe puter og pledd.. Så sa ei dame som sto ved siden av meg: "legg vekk putene".. Jeg ble helt stum. Hun var nok ikke helt oppegående i hodet, men jeg bl e faktisk litt skremt av henne.

• Liker 2
Skrevet

Kom igjen, FLERE!!

Skrevet

En venninne av meg trodde dinosaurer bare fantes på film :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Dette er sikkert mer enn ti år siden, men det var bare så priceless.

Mann med to unger i fire-femårsalderen på bussen, en gutt og en jente. Gutten ser ut av vinduet og følger med på alle bilene, peker og sier: "Pappa, der er en konebil!"

• Liker 5
Skrevet

En venninne av meg trodde dinosaurer bare fantes på film :fnise:

Og en venninne av meg trodde dinosaurene fremdeles lever i Afrika :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært ute med noen venner og hatt det dødsgøy. Humøret var på topp, og da jeg sto på bussholdeplassen på vei hjem kom det en halv-creepy finne (sånn som de som dreper folk i skrekkfilmer. Dere vet hva jeg mener :ninja: ) mot meg. Han ga meg en sånn skikkelig god klem og da han skulle til å slippe meg hvisket han meg inn i øret med sin grove, finske stemme: "Aaaalt kommer att gå til heeeeeelveeeteee..." :haar:

• Liker 18
Skrevet

Jeg var på et Home-party hjemme hos en bekjent en gang, og satt i sofaen ved siden av en dame jeg aldri hadde møtt før. Godt voksen var hun, sikkert i 40-årene. Satt og pratet litt med henne da, men plutselig skrevde hun skikkelig godt, pekte på underlivet sitt og sa: Åååh, jeg klør sånn inni heeer! :overrasket:

Øøh, ok? Det var jo også noe å dele med et vilt fremmed menneske, liksom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har faktisk selv dratt en som jeg er litt flau over, men det er jo morsomt i ettertid. Pappa fortalte om en skiløper som forsvant på tur på vintern, historien var spekket med detaljer og skildringer, der det endre med at pappa fortalte han ble funnet om våren når snøen var smeltet og jeg utbrøt i forundring:

Levd'en!??

Skrevet

og... min venninne som spurte om chillinøtter vokste opp fra "bakken med skallet på?"

• Liker 1
Gjest boblebrus
Skrevet

Da jeg gikk på folkehøgskole, hadde vi ei jente der som tydeligvis ikke hadde fått med seg diverse allmennkunnskaper. En av de mer minneverdige kommentarene jeg overhørte var: "Nelson Mandela? Er ikke det et rockeband?" :overrasket:

En annen ting, som fremdeles er litt ekkelt å tenke på, er da jeg ble stoppet av en fyr på gata (helt vanlig businessmann-type) som spurte om jeg hadde fyr. Joda, jeg hadde en lighter i veska (røyket på den tiden, men røyket ikke når han stoppet meg på gata). Plutselig ville han vise meg et triks for å slutte å røyke. Og han ville ha meg til å røyke mange sigaretter samtidig, og prøvde å stappe masse røyk i munnen min! :overrasket: Til slutt måtte jeg bare si stopp, og plutselig ga han meg en skikkelig klem mens han hvisket inn i øret mitt "ååå.. jeg kunne bare stått her og holdt rundt deg hele dagen". Jeg tenkte jo at dette var en fyr som sikkert ville ha nummeret mitt osv, men neida. Plutselig sa han "Nå er lunsjen min over, jeg må på jobb! Hadet!" og stakk. Utrolig bisarr opplevelse :haar:

Skrevet

Mere! :D

Skrevet

Da jeg gikk på folkehøgskole, hadde vi ei jente der som tydeligvis ikke hadde fått med seg diverse allmennkunnskaper. En av de mer minneverdige kommentarene jeg overhørte var: "Nelson Mandela? Er ikke det et rockeband?" :overrasket:

En annen ting, som fremdeles er litt ekkelt å tenke på, er da jeg ble stoppet av en fyr på gata (helt vanlig businessmann-type) som spurte om jeg hadde fyr. Joda, jeg hadde en lighter i veska (røyket på den tiden, men røyket ikke når han stoppet meg på gata). Plutselig ville han vise meg et triks for å slutte å røyke. Og han ville ha meg til å røyke mange sigaretter samtidig, og prøvde å stappe masse røyk i munnen min! :overrasket: Til slutt måtte jeg bare si stopp, og plutselig ga han meg en skikkelig klem mens han hvisket inn i øret mitt "ååå.. jeg kunne bare stått her og holdt rundt deg hele dagen". Jeg tenkte jo at dette var en fyr som sikkert ville ha nummeret mitt osv, men neida. Plutselig sa han "Nå er lunsjen min over, jeg må på jobb! Hadet!" og stakk. Utrolig bisarr opplevelse :haar:

Hahahaha! Det høres helt forferdelig ut å oppleve, men veldig morsomt å lese om :fnise:

Skrevet

Satt på trikken i Oslo på vei hjem fra jobb - retning Frogner. Et par seter foran meg satt to stykker som tydelig var ruset på et eller annet. De snakket høyt og tydelig, og da det ble annonsert at neste stopp var Lapsetorget, sier han ene:

"Døøøh - atte åffer heter det Lapsetorget, a???"

*liten tenkepause*

Svar fra han andre:

"Jo - for det atte i gamle dager, før dem fikk trikk og sånn, så var det her dem rike folka kollapsa på vei hjem fra byen!"

Nr. 1: "Å, ja...".

Begge var dønn seriøse! Trodde jeg skulle dø av innestengt latter... :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde vært ute med noen venner og hatt det dødsgøy. Humøret var på topp, og da jeg sto på bussholdeplassen på vei hjem kom det en halv-creepy finne (sånn som de som dreper folk i skrekkfilmer. Dere vet hva jeg mener :ninja: ) mot meg. Han ga meg en sånn skikkelig god klem og da han skulle til å slippe meg hvisket han meg inn i øret med sin grove, finske stemme: "Aaaalt kommer att gå til heeeeeelveeeteee..." :haar:

Hahaha, tror jeg hadde daua. Av latterkrampe. Eller tatt på meg det mest alvorlige ansiktet jeg kunne mønstre og vært helt enig.

• Liker 1
Skrevet

kjæresten overhørte noen ungdommer på toget: "Jeg tar opp religion på videregående nå... Viste du at Koranen og Allah faktisk er to forkjellige religioner!?"

:skratte::skratte::skratte:

• Liker 8
Skrevet

:fnise:

Det var da en veldig snill mann sammenlignet med han der finnen lengre oppe her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...