AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har mange problemområder, men det jeg virkelig sliter med å bli kvitt er armfettet, aka det grusomme grevinnehenget. Jeg har for stor mage, men den har minsket etter trening, Har store lår, men de har også minsket, osv. Det eneste som ikke minsker er armene. Og ja, jeg vet det ikke går ann å punktslanke, og det er heller ikke det jeg er ute etter. Men hva er den/de beste styrketreningsøvelsen/e for å bli kvitt dette problemet? Hjelp!
Gjest *Maja* Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har mange problemområder, men det jeg virkelig sliter med å bli kvitt er armfettet, aka det grusomme grevinnehenget. Jeg har for stor mage, men den har minsket etter trening, Har store lår, men de har også minsket, osv. Det eneste som ikke minsker er armene. Og ja, jeg vet det ikke går ann å punktslanke, og det er heller ikke det jeg er ute etter. Men hva er den/de beste styrketreningsøvelsen/e for å bli kvitt dette problemet? Hjelp! Styrke evt. klatring! Har til gode å se klatrere med grevinneheng
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Styrke evt. klatring! Har til gode å se klatrere med grevinneheng Jeg har ikke tilgang til klatring..
daemonia Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Forskjellige øvelser med vekter bør nok gjøre susen. Og selv om det ikke heter punktslanking, så er det ikke til å komme unna at om en tar situps får en flatere mage, om en bruker stepmaskin får en slankere lår og kanskje også rumpe osv. Kjøp deg vekter på halvannen eller to kilo og gjør øvelser med dem så bør det ordne seg
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Forskjellige øvelser med vekter bør nok gjøre susen. Og selv om det ikke heter punktslanking, så er det ikke til å komme unna at om en tar situps får en flatere mage, om en bruker stepmaskin får en slankere lår og kanskje også rumpe osv. Kjøp deg vekter på halvannen eller to kilo og gjør øvelser med dem så bør det ordne seg Takk for tips Er det noen maskiner på treningssenteret som tar godt på dette problemområdet? Jeg ønsker meg skikkelig sexy armer (ehm.. om det er noe som heter det )
daemonia Skrevet 17. oktober 2011 #6 Skrevet 17. oktober 2011 Takk for tips Er det noen maskiner på treningssenteret som tar godt på dette problemområdet? Jeg ønsker meg skikkelig sexy armer (ehm.. om det er noe som heter det ) Nå er vel ikke jeg den som har besøkt treningssentrene mest, men de der som en skal dra frem foran seg hvis du skjønner styrker jo mange muskler og områder på en gang. Og det er det som skal til for å stramme opp slike problemområder. For eksempel
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Trening av triceps er viktig, de musklene strammer opp armene og er som regel grunnen til man får grevinneheng som ung.
Annikken Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Enig. Triceps! Tricepspress, roing, dips og smale armhevninger (gjerne på knærne, da disse er tunge) er fine øvelser. Husk at triceps er en dårlig trent muskel hos de fleste av oss, og at det er bedre å gjøre ting riktig i starten enn å kjøre på med for tunge vekter. Kjenn etter at øvelsen faktisk tar i triceps, og ikke i skuldre, biceps, bryst el. Dette kan være vanskelig i starten fordi det er en ukjent muskel å kjenne på. Jeg synes det er lettest å "få tak i den" når man gjør dips, men så er også dips en av de tyngre tricepsøvelsene.
Gjest Jytte Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 er glimrende øvelse for baksiden av armene.
Rararara Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er ikke så inne på det, men synes å huske på noen av treningstimene jeg har vært på at vi tok en vekt og holdt den i begge hendene over hodet for så å dyppe den ned mot ryggen.. (hmm noen som i det heletatt skjønner hva jeg mener nå?) Denne øvelsen var for å redusere grevinnehenget.
Annikken Skrevet 17. oktober 2011 #11 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg er ikke så inne på det, men synes å huske på noen av treningstimene jeg har vært på at vi tok en vekt og holdt den i begge hendene over hodet for så å dyppe den ned mot ryggen.. (hmm noen som i det heletatt skjønner hva jeg mener nå?) Denne øvelsen var for å redusere grevinnehenget. Her er beskrivelse. Viktig å ha fokus på at albuene skal peke mest mulig rett fram, ellers tar man på andre muskelgrupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå