Gå til innhold

Kuvertpris, eller betale husleie og fikse resten selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt å tenke på budsjettet for bryllupet vårt. På flere steder har vi valget mellom kuvertpris eller å leie huset og fikse resten selv.

Først lurer jeg på hva som er vanlig innhold i kuvertpris, og hva som kommer i tillegg?

Drikke kommer ofte i tillegg har jeg skjønt, men jeg ser for meg at det kan bli veldig mange andre utgifter.

Hva er vanlig kuvertpris?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vanlig kuvertpris variere fra sted til sted. feks i oslo er det dyrere enn mange andre steder.

bor i en mellom stor by der ligger snitt prisen på 350 kr per kuvert...

så er det drikke i tillegg.

Skrevet

Oi det er veldig vanskelig å vite hva som er vanlig:)

Vi betalte kuvertpris og hadde inkludert alt: mat, drikke, nattmat, pynting, rydding, blomster, osvosv..

Man bør sette opp regnestykket over begge alternativer om det å holde budsjettet nede er viktig:)

Skrevet

Vi har kuvertpris fordi vi ikke er interessert i noe ekstra arbeid med bryllupet. Det er imidlertid ganske mye dyrere enn å ordne selv, med mindre du setter en timepris på eget arbeid (jeg har lange dager på jobb og skjønner ikke hvordan jeg skulle rukket å planlegge den typen bryllup). I Oslo ligger kuvertprisen gjerne på 500-750 for tre retter. For vår del er da kaffe/te, bryllupskake, ev. nattmat, alkohol mv. ikke med i prisen.

Skrevet

Jeg vurderte også kuvertpris fordi vi ikke har tid til så veldig mye jobb med bryllupet. Men uansett blir det jo mye å tenke på annet enn maten, og det vil gå masse tid og penger til alt det andre.

Vi har valget mellom 750,- pr. kuvert+drikke, eller å leie gården for 20 000,- og ordne resten selv.

750kr x 80 gjester= 60 000kr. Da ordner de alt, men vi må jo fortsatt tenke på vielse, transport, klær, blomster, overnatting osv osv.

20 000kr i leie inkluderer dekketøy, dekking, rydd og vask. Så spørs det hva det vil koste å leie kokk og servitører i tillegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...