Gå til innhold

Er skatteoppgjøret ditt klart enda?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Legges skatteoppgjøret ut tidligere for noen, eller må alle vente til onsdag? Vet at det for noen har vært klart noen dager før fristen på de foregående oppgjørene.

Jeg trenger så å vite hvor mye jeg får igjen nå! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, mitt er ikke klart. Hvis det ikke er på konto til rett dato så blir jeg rasende.

Men når jeg sjekket idag så var ingenting klart. Selvangivelse er levert - står det fremdeles :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mitt er ikke klart. Hvis det ikke er på konto til rett dato så blir jeg rasende.

Men når jeg sjekket idag så var ingenting klart. Selvangivelse er levert - står det fremdeles :kjefte:

Og det står vel også veldig klart på skatteetaten.no at oppgjøret er klart 19. oktober! Og deretter blir pengene betalt ut, ikke sikkert de er på konto denne uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det står vel også veldig klart på skatteetaten.no at oppgjøret er klart 19. oktober! Og deretter blir pengene betalt ut, ikke sikkert de er på konto denne uka.

TS her.

Vi vet da at pengene kommer senere, men det er greit å vite hvor mye man får igjen også. Og det kommer altså senest den 19.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De starter med å sende ut svar i morra var det en liten fugl i skatteetaten som visket til meg. Men det er jo ikke alle som får i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De starter med å sende ut svar i morra var det en liten fugl i skatteetaten som visket til meg. Men det er jo ikke alle som får i morgen da :)

Da håper jeg denne fuglen mente blant annet mitt skatteoppgjør! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det står vel også veldig klart på skatteetaten.no at oppgjøret er klart 19. oktober! Og deretter blir pengene betalt ut, ikke sikkert de er på konto denne uka.

Det står at oppgjøret sendes ut den 19., og ved alle tidligere oppgjør har folk fått beskjed lenge før oppgitt dato.

Jeg har ikke hørt et ord og statusen er ikke endret på nettet. Det var bare derfor jeg lurte litt, ser du ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å regne ut hvor mye du skal betale, hvis du ikke har fått varsel om at noe er endret, så er det stort sett bare å taste inn tallene i Skatteetatens kalkulator.

Du må jo også vite det meste om det, siden du skal sjekke tallene om alt er riktig.

Ups. Nei. Man sjekker jo ikke tallene. Man vet jo ikke hvor mye skatt man skal betale Vet ikke hvordan, hvorfor eller hvor man skal klage på skatteoppgjøret i Norge. Blir så glad for å få igjen at vi ikke tør å klage i tilfelle det skal bli mindre å få igjen.

I et land hvor vi er dypt takknemlige for at feriepenger er skattefrie. Noe de ikke er :)

2010 og 2011 blir en nøtt for meg. Store endringer i ditt og datt. Må sjekke hvilke utslag det skal gjøre og har gjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk brev med oppgjøret i helgen, så 19. oktober er tydeligvis siste frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å regne ut hvor mye du skal betale, hvis du ikke har fått varsel om at noe er endret, så er det stort sett bare å taste inn tallene i Skatteetatens kalkulator.

Du må jo også vite det meste om det, siden du skal sjekke tallene om alt er riktig.

Ups. Nei. Man sjekker jo ikke tallene. Man vet jo ikke hvor mye skatt man skal betale Vet ikke hvordan, hvorfor eller hvor man skal klage på skatteoppgjøret i Norge. Blir så glad for å få igjen at vi ikke tør å klage i tilfelle det skal bli mindre å få igjen.

I et land hvor vi er dypt takknemlige for at feriepenger er skattefrie. Noe de ikke er :)

2010 og 2011 blir en nøtt for meg. Store endringer i ditt og datt. Må sjekke hvilke utslag det skal gjøre og har gjort.

Nå er det forskjell på hvilke typer fradrag man har. Jeg er ikke synsk og aner ikke hva jeg får godkjent og ikke i år, derfor får jeg kanskje 95 000 igjen i år, eller kanskje bare 25 000. Det avgjøres ganske enkelt av hvilken saksbehandler som får selvangivelsen min på pulten sin og hvilket humør vedkommende er i den aktuelle dagen. Det burde ikke være så tilfeldig, men det er det, og for meg er 70 000 kr mer enn nok penger til at jeg er spent...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kræsja Altinn. Igjen.

Hva er vitsen med å sjekke altinn i dag når det ikke kommer før i morra?

Ikke rart det kræsjer når alle prøver febrilsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er vitsen med å sjekke altinn i dag når det ikke kommer før i morra?

Ikke rart det kræsjer når alle prøver febrilsk.

Fordi det så godt som alltid kommer før tida og fordi de fleste andre jeg kjenner har fått oppgjøret allerede? Og fordi jeg "visste" at Altinn vil være nede i morgen og sannsynligvis i overimorgen også, så jeg tenkte jeg skulle prøve i dag så jeg slapp å vente til minst fredag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det så godt som alltid kommer før tida og fordi de fleste andre jeg kjenner har fått oppgjøret allerede? Og fordi jeg "visste" at Altinn vil være nede i morgen og sannsynligvis i overimorgen også, så jeg tenkte jeg skulle prøve i dag så jeg slapp å vente til minst fredag?

Så alle du kjenner som skal ha oppgjøret i morra 19. okt har fått det i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle du kjenner som skal ha oppgjøret i morra 19. okt har fått det i dag?

Jeg sa de fleste, ikke alle, og jeg sa allerede, ikke i dag. Ja, de fleste jeg kjenner som skal ha oppgjøret nå i oktober har fått det allerede. To av dem fikk det allerede i forrige uke, en i går og noen i dag. Jeg hadde ikke fått det i dag tidlig og vet ikke om jeg har fått det nå, siden Altinn er nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket nettopp altinn. Mitt er ikke klart. Det kommer tydeligvis så sent som det overhodet er mulig å få det i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...