Gå til innhold

Dilemma - forlovelsesringer m. risikoanalyse

Alternativer  

58 stemmer

1. 1. Forlovelsesringmetodikk

• Alt. A - forlovelsesring m. stein til henne, gifteringer senere
    • Alt. B - Gifteringer som forlovelsesring
    • Alt. C - Fri uten ringer og skaffe dette sammen senere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stemmer for fri uten ringer. Du kan gjøre det supersøtt og kjemperomlemantisk med andre ting, blomster eller kanskje en liten kosedyrsugle, dersom hun liker ugler.

Jeg vet at jeg likte *veldig* godt å få være med på avgjørelsen om ringer, og vi endte med forlovelsesringer som matchet + som ble gjenbrukt i kirken når vi giftet oss.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sikkert også for seint ute, men en helt symbolsk og likevel søt ring som denne kunne vært et alternativ ;)

Skrevet

Om du ikke har fått skrapa til deg mot nok til å spørre enda, så kan jo jeg også komme med min mening. Jeg har også litt spesiell smak og er lite bling-bling av meg. Blant annet synes jeg diamanter er helt unødvendig... :sjenert: Selv om kjæresten min vet det, så hadde jeg satt veldig pris på å få være med å velge selv. Synes det høres litt koselig ut og, jeg! En fjern bekjent av meg ble fridd til med en løkring, du kan jo vurdere det? :fnise:

Skrevet

Jeg er litt spent på hva du valgte jeg nå.

Jeg fikk en aliansering med tre stener da mannen fridde. En for meg, en for ham og en for det første barnet. (Barnet kom to år senere.) Hvis vi får flere barn så kommer ringen til å bli utvidet slik at antall diamanter speiler familiens størrelse.

Jeg likte ideen om en ring fra Glitter og å gå ut og kjøpe ringer sammen etterpå. :)

Skrevet

Stemte for første alternativet! Jeg liker å klare meg selv, men tanken på at mannen går ned på knær og gir meg en ring høres så romantisk ut! :rodmer: jeg ville satset på en litt spesiell ring :) det er mange fine fra van bergen. spesielt fra serien heart og magnolia :jepp:

Spent å høre om du har bestemt deg! :)

Skrevet (endret)

Et annet alternativ er å få gullsmeden til å lage en ring til henne. Hvis du ikke er sikker på hvilken smsk hun har, så ta med litt av smykkene hennes, og la gullsmeden se på dem. De har mye erfaring og vil klare å designe noe som burde passe til henne.

Endret av Soleklart
Skrevet

Jeg ville aldri i verden kjøpt en "vanlig" diamantring til ei jente som driver med kunst av den praktiske sorten.

Det er utrolig upraktisk, og hun må ta den av hele tiden i frykt for å ødelegge den/søle maling etc.

Dessuten tror jeg hun vil være VELDIG kresen på både materiale og utseende, og om jeg skal tippe vil hun nok ikke velge noe billig - men noe røft og designer/lokal gullsmedaktig kvalitet istedetfor de tradisjonelle ringene som er pene og rene.

Det er utrolig kjedelig å bruke 10 000 på forlovelsesring(og mye mer enn det om du legger diamant i)som du ikke er helt sikker på at hun liker.

Det er tross alt en ring man må gå med resten av livet, og av erfaring kan jeg si at diamant er litt stress, man må liksom være forsiktig hele tiden med ringen.

Jeg har en spennring etter eget ønske, og det er litt pesete selv for meg som bare driver med forsiktig arbeid.

Skrevet

Det er en ting jeg aldri har skjønt; Når noen frir med ring, hvordan vet de da at ringen de har kjøpt er rett størrelse?

Skrevet

Det er en ting jeg aldri har skjønt; Når noen frir med ring, hvordan vet de da at ringen de har kjøpt er rett størrelse?

De kan måle fingeren hennes når hun sover, eller bare låne med seg en av de andre ringene hennes fra smykkeskrinet:)

Skrevet

Håper du har funnet noe hun likte! Frieri synes jeg skal føre til ekteskap, ihvertfall når dere har vært sammen såpass lenge.

Vanligvis prøver man å sette datoen ikke så lenge etter frieriet - vanligvis går det uansett minst et halvt år fra frieri til bryllup, avhengig av hvilken årstid man vil gifte seg på og tilgjengelighet på lokaler, kirke/vielsessted, osv.

En del må også spare litt penger, hvis man ikke får hjelp av foreldre på pengefronten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...