Gå til innhold

Hvis du var en hestegal 11 år gammel jente,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 11 år gamle niese er hestegal og går på ridning på fritiden. Jeg tror hun har det meste av det utsyret hun trenger, men har litt lyst å kjøpe noe innen hest siden dette er det hun elsker.

Forslag?? :popcorn:

Videoannonse
Annonse
Gjest redstar
Skrevet

Forskjellige striglebøster, nye ridestøvler, stevnejakke, strigleboks, stevnebukse, sokker, sløyfer/bånd til hestens man/hale+++ u name it... Det er masse det går an å finne på men tror det kan være grei og evnt spørre henne først om det er noe hun ønsker seg, trenger eller mangler fordi det er lett og kjøpe noe som hun alerede har... :)

Skrevet

Abenemang (hehe, feil skrevet men...) på ett hesteblad? Wendy feks. Jeg ELSKA det bladet før...

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips!

Jeg har sjekka Wendy, men det ser ut som det bare finnes på svensk??

Skrevet

Hehe, jeg har vært en hestegal 11-åring!

Neida, Wendy finnes på norsk også, de har det i butikken. Det fantes mange flere hesteblader før, men tror det er bare det igjen. Hvis ikke det er et nytt et også. Du kan jo sjekke i en dagligvarebutikk og deretter sjekke på nett etter abonnementspriser. Ellers er hun vel allerede medlem av Pennyklubben?

Jeg likte alt med hest. Bokserier, børster (veldig stas å bruke egne børster på rideskolen), sokker og vanter til å ri med, kopper og glass med bilde av hest på...

Du kan sjekke ut horze.no og hooks.no. Der har de både hesteutstyr og mer ting med hest på.

• Liker 1
Skrevet

Hun ønsker seg selvfølgelig hest! Hadde det på ønskelista i mange år uten at det hjalp. Skjønner det nå da :)

Hva med gavekort på ridetimer? Rideleir?

Jeg fikk medlemskap i Pennyklubben. Eksisterer det ennå?

• Liker 1
Gjest Cupcakes
Skrevet

Jeg hadde også medlemskap i pennyklubben. Var overlykkelig når pakkene kom i posten :) tror det finnes enda, mener jeg så reklame på det for ikke mange mnd. Siden. Men kan være lurt å sjekke med kor og far at det er greit, siden man må betale for pakkene som inneholder masse ting.

Jeg fikk også sentågesett, rammer, osv. Med motiv av hester. Og den aller beste gaven jeg fikk var en tur på oslo horse show! :jepp:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

www.hooks.no . www.skoies.no og www.horze.no har mye kult til ungjentene. Noe som 11-åringer gjerne liker, er jo moteklær ifht til hest og ridning. Klær som Kingsland, HV Polo og B/Vertigo. Det er alltid en vinner, selv om det svir litt i lommeboka. Luer, skjerf, gensere, jakker ol, er pop.

Skrevet

Som hestegal 11åring ønsket jeg meg alt som hadde med hest å gjøre, alt var like populært. Blader, bøker, hesteting, ting til hester jeg kunne ta med i stallen, klær med hest, ting med hest på, hest hest hest :)

Skrevet

Abonnement på blad er vel bedre enn medlemsskap i bokklubb...Med tanke på at et bokklubbmedlemsskap må følges opp.

Skrevet

Hun ønsker seg selvfølgelig hest! Hadde det på ønskelista i mange år uten at det hjalp.

Hva med gavekort på ridetimer? Rideleir?

Jeg fikk medlemskap i Pennyklubben. Eksisterer det ennå?

Haha. Jeg å :D

Skrevet

Kva med ei bok om hestar? Gavekort på ridetimar er jo flott å få da. Eller så finner ein sikkert sengetøy sett med hestar på eller skulesaker med hestar på. Sånnt er nok kjekt å få når ein er så glad i hestar.

Skrevet

Kjenner meg igjen fra den tiden ja..

Hver jul var jeg sikker på at "denne julaften blir det hest på meg ja"! Så jeg var alltid så spent på å få beskjed om å gå ut på gårdsplassen og der skulle det stå en stor hvit hest med rød sløyfe rundt halsen. Men det gjorde det aldri..

Men ja, som flere her sier, kjøp hesteutstyr, rideklær osv :)

• Liker 1
Skrevet

Bøker og lydbøker er fint å få om hun har alt :)

Skrevet

Hva med en tur hit? Sammen med deg, f.eks.

Skrevet

11 år, da er hun ganske stor! :) Stor nok til å dra på en weekendrideleir, f.eks. her eller her. Eller hvis det er for dyrt, så kan hun få striglebørstesett (men det kan godt hende hun har det fra før), sengesett med hest, boka Hestenes Klan (den syns jeg også var bra og jeg er 27, men det er egentlig en ungdomsbok :fnise: ), gode faktabøker som Hestehold i Praksis, vinterridestøvler (er kaldt å ri om vinteren, selv i ridehall), vinterridehansker, ridevanter i skinn (de med gumminupper til 29 kr er ikke like gode som noen skikkelig skinnvanter), hestegodt hun kan gi til favoritthestene sine... Ååhh, husker godt hvordan det var å være 11 år og ha ridetimen som ukas høydepunkt :rodmer:

Skrevet

Ååhh, husker godt hvordan det var å være 11 år og ha ridetimen som ukas høydepunkt :rodmer:

Jeg tror med handa på hjertet at jeg som voksen ikke har gledet meg til NOE som da jeg var 9-11 år, og ridetimen, hestene, og alt det var ukas høydepunkt. Jeg levde for de helgene. Nå er jeg ridelærer, og jeg kjenner igjen samme glede i elevene mine, de lever for de lørdagene. Lenge leve barnslig glede!! :)

• Liker 2
Skrevet

Husker når jeg var hestefrelst så elsker jeg alt av hesteutstyr. Spesielt søte/fine dekken, voilok/shabrak, grimer osv. Gjerne med motiver på. F.eks Mikke mus. Rosa refleksutstyr var også stas. Selv om hun ikke har hest selv så spiller det ingen rolle. Jeg husker at familien min sa til meg at de ikke ville kjøpe hesteutstyr til meg siden jeg ikke hadde noen hest. For meg betydde det ingen ting..

Ta en titt på www.hooks.no :)

Dette er typiske ting jeg ville elsket:

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=400882&deptid=106&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=410604&deptid=94&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=410082&deptid=94&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

http://www.hooks.no/product.aspx?productid=600821&deptid=112&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

• Liker 1
Skrevet

Noe som definivt ville valgt i smak er weekendkurs, eller en ukes opphold på rideleir, da har hun noe å glede seg til hele vinteren (så fremst hun får med seg ei venninne) Vet ikke hvor i landet du holder til, men kan virkelig anbefale Røysland Gård i Risør! http://www.roysland.no/ Men det er utrolig mange steder å velge mellom. Det koster, men er garantert et minne for livet :) 11 år er jo perfekt alder for rideleir også. Blir det for dyrt så kan du jo slå sammen bursdagsgave og julegave, tviler på at hun protesterer på det ;)

Ellers så er det jo så mye man kan få kjøpt, rideutstyr, børster etc. medlemskap i Penny-klubben, privat-timer, hest på "fòr" på lokale rideklubber, tur til Oslo Horse Show eller andre type arrangementer.

Følte meg nesten som barn/tenåring igjen jeg nå! Mye morsommere med hest på den tiden, mye av gleden og sjarmen forsvinner jo når man blir eldre :/

• Liker 1
Skrevet

husker meg selv i den alderen, og alt som kunne relateres til hest var en innertier!!! :) alt fra sengetøy til klær til hesteutstyr - bare det å ha med seg sin egen striglepose i stallen var helt kanon!! Så kan bare føye meg til de andre her, men hadde vært morro om du oppdaterte tråden med hva det ble til slutt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...