AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har da, shame on me, ikke betalt NRK lisens til nå. Begynner å bli nervøs, og vil jeg gjerne starte å betale- men dog uten å måtte betale x antall tusen i straffegebyr. HVORDAN gjør jeg det? Sier "Hei, nå har jeg fått tv" liksom......? Når jeg har bodd i leiligheta i 5 år.....?!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Ring lisensavdelingen i NRK og si at du har kjøpt en brukt TV (eller fått en fra et familiemedlem f.eks), og at du vil begynne å betale lisens. Tviler på de lager noe mer styr ut av det.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Det går nok bra. Så lenge ingen har fått lov til å komme inn hos deg og bekreftet at du har sett tv uten lisens eller stedet du kjøpte tv'en din går det nok bra.
Grønt blad Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Ring NRK og si har du har gått til avskaffelse av tv (trenger ikke å spesifisere mer). Det er noen som velger å ikke ha tv, så det er ikke rart å ha bodd mange år i en leilighet uten tv.
Zzyzx Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Man får ikke noe straffegebyr for dette i det hele tatt. Bare ring og si at du i forrige uke kjøpte TV brukt.
Gjest Spinell Skrevet 17. oktober 2011 #7 Skrevet 17. oktober 2011 Her er lenke til telefonnummeret du kan ringe. Du trenger ikke ringe engang, da det er mulig å fylle ut registreringsskjemaet som det lenkes til på den siden. Under dato for anskaffelse av mottaker setter du inn det du har samvittighet til
Rofl Skrevet 17. oktober 2011 #8 Skrevet 17. oktober 2011 Kan ikke du betale min? Jeg ser ikke på tv men må betale selv om bare fordi jeg har en tv 1
juliane Skrevet 17. oktober 2011 #9 Skrevet 17. oktober 2011 Det er ikke noe problem i det hele tatt! Jeg fikk lisenskontrollør på døra da jeg var student, og da jeg hadde innrømmet å ha tv slo han selv fast at jeg hadde kjøpt tv forrige uke og nå var klar til å betale lisens.
Gjest Spinell Skrevet 17. oktober 2011 #10 Skrevet 17. oktober 2011 Det er ikke noe problem i det hele tatt! Jeg fikk lisenskontrollør på døra da jeg var student, og da jeg hadde innrømmet å ha tv slo han selv fast at jeg hadde kjøpt tv forrige uke og nå var klar til å betale lisens. Jeg har samme erfaring med lisenskontrollører. Har hatt besøk flere ganger opp gjennom årene, siden jeg flyttet en del i perioder, og sa opp lisensen for en stund da jeg ikke hadde TV. Det er lett å "glemme" å si fra når man tar TV-en i bruk igjen. De vet jo at de ikke er verdens mest populære besøk (for å si det mildt), så de er ganske fleksible, og slett ikke urimelige, når de anslår hvor lenge man har hatt TV-apparatet. En - to uker er nok ganske vanlig anslag
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #11 Skrevet 30. oktober 2011 Heheheh! Jeg sendte inn skjema den dagen, og fikk regning i posten noen dager etter. Så gikk det en uke- og så kom de på DØRA!! Huff føler det er meg som satte i gang askjonen i nabolaget Men jeg kunne iallefall si at jeg hadde betalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå