Gå til innhold

Parkering på privat vei

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg greier ikke å finne noe info om dette på nett, så jeg håper noen av dere kan hjelpe.

Vi bor i rekkehus. Det er to rekker her som står ovenfor hverandre med en vei imellom. Denne veien er privat, den brukes altså bare av vi som bor her. Det er parkeringsplasser og garasjer til hver husstand på den ene siden av rekkene. Problemet er at mange av de som bor her parkerer rett utenfor husene, det er folk som bor i begge rekkene som gjør dette. Veien er såpass bred at det er mulig å kjøre forbi selv om det står en bil parkert der, men det er ofte at det står to biler parkert ved siden av hverandre og sperrer hele veien. Vi har hatt møter og tatt det opp med de det gjelder flere ganger, og de aller fleste er enige om at det er greit å parkere for en liten stund av gangen, for eksempel hvis man har masse varer som skal inn, men at det ikke brukes som langtidsparkering. Vi er de som bor midt mellom verstingene, der det ofte står to biler på ene siden og sperrer utkjørsel på den siden, og to - tre biler på andre siden hulter til bulter, slik at vi må rygge oss ut i sikksakk hver gang vi har vært og lastet av varer eller lignende. Jeg kjenner dette begynner å bli fryktelig irriterende, og lurer på om noen vet om det er noen regler jeg kan slå i bordet med, eller må vi bare bite sammen tennene og leve med dette?

Dette er forresten ikke borettslag og vi har ingen form for velforening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia,hadde aldri funnet meg i det!!Hadde tørna.Vist de fleste er enig burde det ikke være noe problem og er det besøkende som parkerer der må jo de som de besøker si ifra.Jeg bor slik og sier til alle som kommer hvor de skal parkere, så de ikke står iveien for andre.Skal de kun inn med varer tar jo dette max 5 min.Dette har jo au noe med sikkerhet å gjøre,det kan fort komme ett barn ut mellom bilen og ikke minst til vinteren vist noen skal brøyte der..Regner med det er flere enn deg som irriterer deg så ta det opp igjen,vet ikke om det er noen regler for dette, men om de ikke gidder å ta hensyn så blir jo ikke naboforholde noe bedre iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en telefon til brannvesenet. Det gjorde vi da vi mente veien var i så dårlig stand at det ville bli vanskelig å få frem utrykkningskjøretøy.

Så kan kanskje brannvesenet ta en tur for å sjekke fremkommeligheten. Og evnt ta affære etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...